26 septiembre 2009

Fallo Prismas á Divulgación 2009

[Ver nota en galego]



FALLO DO XURADO DA XXII CONVOCATORIA DOS PRISMAS CASA DAS CIENCIAS Á DIVULGACIÓN

Unha serie de documentais que descobre o como e o por que dos comportamentos de algunhas especies animais, un libro que analiza as creenzas e ideas aparentemente científicas espertando o sentido crítico e o escepticismo do lector, un artigo xornalístico sobre a orixe do universo, e un texto inédito sobre a metamorfose dos insectos obtiveron os Prismas de Bronce en esta XXII convocatoria.

O Prisma Especial do Xurado, dotado por PharmaMar grupo Zeltia con 9.000 euros, foi para á revista Mètode, da Universitat de Valencia.



Cadro de honra, 2009

•Mellor traballo multimedia:
“Descubriendo el comportamiento animal”, serie documental orixinal de Alberto José Redondo Villa e Juan Carranza Almansa.

• Mellor libro editado:
“Por qué creemos en cosas raras. Pseudociencia, superstición y otras confusiones de nuestro tiempo”, de Alba Editorial e orixinal de Michael Shermer

• Mellor artigo xornalístico:
“El origen de todo”, orixinal de Silbia López de Lacalle, e publicado en Popular Science

• Mellor texto orixinal e inédito:
“åVivir dos vidas. Un viaje por la metamorfosis de los insectos ”, de Xavier Bellés.

• Prisma Especial do Xurado á revista Mètode, da Universitat de València

Composición do Xurado:
Presidente: D. Vladimir Francisco de Semir, Universitat Pompeu Fabra

Composto ademais por: Dª. Patricia Fernández de Lis, xornalista de Público, D. Alejandro Fernández de las Peñas, director de CosmoCaixa Madrid, D. Joaquín Fernández Pérez, catedrático de Bioloxía Celular da Universidade Autónoma de Madrid, D. Fernando Mugarza, Director de Comunicación de PharmaMar Grupo Zeltia, D. José Antonio de Lorenzo Pardo, IES Salvador de Madariaga (A Coruña), D. Raúl Romar, xornalista de La Voz de Galicia

D. Xosé Antón Fraga Vázquez, Director dos Museos Científicos Coruñeses, actuou como Secretario.


RELACIÓN DE PREMIOS OUTORGADOS

* Modalidade de traballos multimedia
O Prisma de Bronce ao mellor traballo multimedia destinado á divulgación científica, e o premio dotado con seis mil euros, foi outorgado á serie documental titulada“Descubriendo el comportamiento animal”, orixinal de Alberto José Redondo Villa e Juan Carranza Almansa, pola súa orixinalidade, capacidade de síntese e atractivo e pola importancia que ten a implicación dos investigadores na divulgación científica.


* Modalidade de libros editados en 2008
Decidiuse outorgar o Prisma ao mellor libro de divulgación científica editado en España en 2008, ao titulado “Por qué creemos en cosas raras. Pseudociencia, superstición y otras confusiones de nuestro tiempo”, de Alba Editorial e orixinal de Michael Shermer, porque traslada á sociedade a necesidade de adoptar posturas analíticas e críticas fronte á pseudociencia e a irracionalidade.


* Modalidade de artigos xornalísticos
O Prisma ao mellor artigo xornalístico de divulgación científica publicado durante o ano 2008, dotado con seis mil euros, foi outorgado ao traballo “El origen de todo”, orixinal de Silbia López de Lacalle e publicado en Popular Science, pola habilidade para facer comprensible un tema coñecido pero tan complexo coma a orixe do cosmos desde unha perspectiva moi suxestiva e completa.

* Modalidade de textos orixinais e inéditos
Decidiuse outorgar o Prisma de Bronce ao mellor texto orixinal e inédito de divulgación científica, dotado con seis mil euros e a publicación da primeira edición, ao que leva por título “Vivir dos vidas. Un viaje por la metamorfosis de los insectos ”, do que é autor Xavier Bellés, pola calidade da narración, rigor e orixinalidade do texto, tema elixido e o esforzo divulgativo.

* Premio especial do Xurado
Decidiuse outorgar o Prisma Especial do Xurado, dotado por PharmaMar grupo Zeltia con 9.000 euros, á revista Mètode, da Universitat de València, polo esforzo continuado de divulgación científica de calidade e pola implicación dunha universidade na promoción da cultura cientifica.




FALLO DEL JURADO DE LA XXII CONVOCATORIA DE LOS PRISMAS CASA DE LAS CIENCIAS A LA DIVULGACIÓN

Una serie de documentales que descubre el como y el por qué de los comportamientos de algunas especies animales, un libro que analiza las creencias e ideas aparentemente científicas despertando el sentido crítico y el escepticismo del lector, un artículo periodístico sobre el origen del universo, y un texto inédito sobre la metamorfosis de los insectos obtuvieron los Prismas de Bronce en esta XXII convocatoria.

El Prisma Especial del Jurado, dotado por PharmaMar grupo Zeltia con 9.000 euros, fue para a la revista Mètode, de la Universitat de Valencia.


Cuadro de honor, 2009

. Mejor trabajo multimedia:
"Descubriendo el comportamiento animal", serie documental original de Alberto José Redondo Villa y Juan Carranza Almansa.

. Mejor libro editado:
"Por qué creemos en cosas raras. Pseudociencia, superstición y otras confusiones de nuestro tiempo", de Alba Editorial y original de Michael Shermer

. Mejor artículo periodístico:
"El origen del todo", de Silbia López de Lacalle, y publicado en Popular Science

. Mejor texto original e inédito:
"Vivir dos vidas. Un viaje por la metamorfosis de los insectos”, de Xavier Bellés.

. Prisma Especial del Jurado a la revista Mètode, de la Universitat de Valencia


Composición del Jurado:
Presidente: D. Vladimir Francisco de Semir, Universitat Pompeu Fabra

Compuesto además por: Dña. Patricia Fernández de Lis, periodista de Público, D. Alejandro Fernández de las Peñas, director de CosmoCaixa Madrid, D. Joaquín Fernández Pérez, catedrático de Biología Celular de la Universidad Autónoma de Madrid, D. Fernando Mugarza, Director de Comunicación de PharmaMar Grupo Zeltia, D. José Antonio de Lorenzo Pardo, IES Salvador de Madariaga (A Coruña), D. Raúl Romar, periodista de La Voz de Galicia

D. Xosé Antón Fraga Vázquez, Director de los Museos Científicos Coruñeses, actuó como Secretario.

RELACIÓN DE PREMIOS OTORGADOS

* Modalidad de trabajos multimedia
El Prisma de Bronce al mejor trabajo multimedia destinado a la divulgación científica, y el premio dotado con seis mil euros, fue otorgado a la serie documental titulada "Descubriendo el comportamiento animal", original de Alberto José Redondo Villa y Juan Carranza Almansa, por su originalidad, capacidad de síntesis y atractivo y por la importancia que tiene la implicación de los investigadores en la divulgación científica.

* Modalidad de libros editados en 2008
Se decidió otorgar el Prisma al mejor libro de divulgación científica editado en España en 2008 al titulado "Por qué creemos en cosas raras. Pseudociencia, superstición y otras confusiones de nuestro tiempo", de Alba Editorial y original de Michael Shermer, porque traslada a la sociedad la necesidad de adoptar posturas analíticas y críticas frente a la pseudociencia y la irracionalidad.


* Modalidad de artículos periodísticos
El Prisma al mejor artículo periodístico de divulgación científica publicado durante el año 2008, dotado con seis mil euros, fue otorgado al trabajo "El origen del todo", de Silbia López de Lacalle y publicado en Popular Science, por la habilidad para hacer comprensible un tema conocido pero tan complejo como el origen del cosmos desde una perspectiva muy sugestiva y completa.


* Modalidad de textos originales e inéditos
Se decidió otorgar el Prisma de Bronce al mejor texto original e inédito de divulgación científica, dotado con seis mil euros y la publicación de la primera edición, al que lleva por título "Vivir dos vidas. Un viaje por la metamorfosis de los insectos ", del que es autor Xavier Bellés, por la calidad de la narración, rigor y originalidad del texto, tema elegido y el esfuerzo divulgativo.

* Premio especial del Jurado
Se decidió otorgar el Prisma Especial del Jurado, dotado por PharmaMar grupo Zeltia con 9.000 euros, a la revista Mètode, de la Universitat de Valencia, por el esfuerzo continuado de divulgación científica de calidad y por la implicación de una universidad en la promoción de la cultura cientifica