25 mayo 2009

Os Museos Científicos Coruñeses celebran un Seminario sobre Cultura Científica

Ver nota completa: español | galego


—O seminario celebraráse os días 29 e 30 de maio no Aquarium Finisterrae e contará coa participación de profesores e profesionais da comunicación científica
—Con esta actividade os Museos Científicos Coruñeses clausuran a primeira edición do ciclo de divulgación científica "Os luns con ciencia", patrocinado por Caixanova


Os Museos Científicos Coruñeses propoñen unha reflexión sobre o estado actual da cultura científica. Con este obxectivo organizan un seminario que estará dirixido por Vladimir de Semir, do Instituto de Educación Continua da Universitat Pompeu Fabra, co seguinte programa:
Venres 29
11.30—13.30 Percepción pública das ciencias. Análisis comparativo EE.UU. - Europa - España
15.30—18.30 Fomento da cultura científica

Sábado 30
11:00—12:30 A ciencia nas artes: cine e teatro
12:30—14:00 Bicentenario de Darwin en clave de divulgación científica

Lugar: Sala Cornide, Aquarium Finisterrae.


Vladimir de Semir dirixe o Máster en Comunicación Científica da Universitat Pompeu Fabra e, nesta institución, coordina o grupo de estudos e análise social denominada Observatorio da Comunicación Científica. De Semir é membro da Comisión para o Estímulo da Cultura Científica da Generalitat de Catalunya e da rede internacional Public Communication of Science and Technology.

Tamén participará Xavier Durán, doutor en Ciencias da Comunicación, director do programa "O Medi Ambient" en TV3 e colaborador en medios de comunicación como o suplemento de ciencia e tecnoloxía de La Vanguardia e o semanario El Temps.

O Seminario sobre Cultura Científica pon punto e final á primeira edición do ciclo "Os luns con ciencia", unha iniciativa dos Museos Científicos Coruñeses e patrocinada por Caixanova, co obxectivo de incorporar a ciencia á axenda cultural cotiá.

Los Museos Científicos Coruñeses celebran un Seminario sobre Cultura Científica

—El seminario se celebrará los días 29 y 30 de mayo en el Aquarium Finisterrae y contará con la participación de profesores y profesionales de la comunicación científica
—Con esta actividad los Museos Científicos Coruñeses clausuran la primera edición del ciclo de divulgación científica "Los lunes con ciencia", patrocinado por Caixanova

Los Museos Científicos Coruñeses proponen una reflexión sobre el estado actual de la cultura científica. Con este objetivo organizan un seminario que estará dirigido por Vladimir de Semir, del Instituto de Educación Continua de la Universitat Pompeu Fabra, con el siguiente programa:
Viernes 29
11.30—13.30 Percepción pública de las ciencias. Análisis comparativo EE.UU. - Europa - España
15.30—18.30 Fomento de la cultura científica

Sábado 30
11:00—12:30 La ciencia en las artes: cine y teatro
12:30—14:00 Bicentenario de Darwin en clave de divulgación científica

Lugar: Sala Cornide, Aquarium Finisterrae.

Vladimir de Semir dirige el Máster en Comunicación Científica de la Universitat Pompeu Fabra y, en esta institución, coordina el grupo de estudios y análisis social denominada Observatorio de la Comunicación Científica. De Semir es miembro de la Comisión para el Estímulo de la Cultura Científica de la Generalitat de Catalunya y de la red internacional Public Communication of Science and Technology.

También participará Xavier Durán, doctor en Ciencias de la Comunicación, director del programa "El Medi Ambient" en TV3 y colaborador en medios de comunicación como el suplemento de ciencia y tecnología de La Vanguardia y el semanario El Temps.

El Seminario sobre Cultura Científica pone punto y final a la primera edición del ciclo "Los lunes con ciencia", una iniciativa de los Museos Científicos Coruñeses, patrocinada por Caixanova, con el objetivo de incorporar la ciencia a la agenda cultural cotidiana.


20 mayo 2009

Aberta a convocatoria dos premios Prismas á divulgación 2009

Ver nota completa: español | galego


— O certame é una iniciativa dos Museos Científicos Coruñeses, Concello da Coruña, que pretende potenciar a difusión da cultura científica en España e apoiar a todos os profesionais que traballan neste campo.

Concederanse os Prismas de Bronce aos mellores traballos de divulgación científica nas modalidades de multimedia, textos inéditos, artigos xornalísticos, (dotadas cun premio de 6.000 euros), libros editados e un Prisma Especial do Xurado. Grazas á empresa PharmaMar-grupo Zeltia esta última modalidade terá un reforzo especial, ao dotar cun premio de 9.000 euros.

Os traballos presentados deberán tratar sobre calquera tema en relación coas ciencias físicas e naturais, tanto nos seus aspectos xerais, como en calquera das súas ramas ou aplicacións prácticas, incluíndo biografías de científicos e historia da ciencia, que contribúan á mellor comprensión das ideas, actitudes e procesos científicos.

Descarga as bases da convocatoria e fichas de participación (PDF, 852 KB):
http://www.casaciencias.org/docs/bases-prismas-2009-gl.pdf


Abierta la convocatoria de los premios Prismas a la divulgación 2009

— El certamen es una iniciativa de los Museos Científicos Coruñeses, Ayuntamiento de A Coruña, que pretende potenciar la difusión de la cultura científica en España y apoyar a todos los profesionales que trabajan en este campo.

Se concederán los Prismas de Bronce a los mejores trabajos de divulgación científica en las modalidades de multimedia, textos inéditos, artículos periodísticos (dotadas con un premio de 6.000 euros), libros editados y un Prisma Especial del Jurado. Gracias a la empresa PharmaMar-grupo Zeltia esta última modalidad tendrá un refuerzo especial, al dotar con un premio de 9.000 euros.

Los trabajos presentados deberán tratar sobre cualquiera tema en relación con las ciencias físicas y naturales, tanto en sus aspectos generales, como en cualquiera de sus ramas o aplicaciones prácticas, incluyendo biografías de científicos y historia de la ciencia, que contribuyan a la mejor comprensión de las ideas, actitudes y procesos científicos.

Descarga las bases de la convocatoria y fichas de participación (PDF, 849 KB):
http://www.casaciencias.org/docs/bases-prismas-2009-es.pdf


13 mayo 2009

Os Museos Científicos Coruñeses celebran o Día Internacional dos Museos

Ver nota completa: español | galego


— Xornada de portas abertas nos tres museos o luns 18 de maio.
— O sábado 16 de maio, «Noite no museo» na Casa das Ciencias e «Happy hour» na Domus e o Aquarium Finisterre.

O próximo luns 18 de maio, Día Internacional dos Museos, celebrarase unha xornada de portas abertas na Casa das Ciencias, na Domus e no Aquarium Finisterrae.

A entrada tamén será gratuíta o sábado 16 de maio dende as 18 horas nos tres Museos Científicos Coruñeses.

Deste xeito, na Domus e no Aquarium Finisterrae celebramos o sábado unha «Happy hour» desde as 18:00 ata a hora habitual de peche: 19:00 na Domus e 20:00 no Acuario. O acceso será libre e gratuito mentres non se complete o aforo dos museos.

Ademais, a Casa das Ciencias prolongará o sábado o seu horario de apertura ata as 24 horas. Será unha «Noite no museo» gratuita con sesións especiais de planetario cada hora: proxectarase o novo programa dixital "Evolución" ás 18, 19, 20, 21, 22 e 23 horas.



Los Museos Científicos Coruñeses celebran el Día Internacional de los Museos

El próximo lunes 18 de mayo, Día Internacional de los Museos, se celebrará una jornada de puertas abiertas en la Casa de las Ciencias, en la Domus y en el Aquarium Finisterrae.

La entrada también será gratuíta el sábado 16 de mayo desde las 18 horas en los tres Museos Científicos Coruñeses.

De este modo, en la Domus y en el Aquarium Finisterrae celebramos el sábado una «Happy hour» desde las 18:00 hasta la hora habitual de cierre: 19:00 en la Domus y 20:00 en el Acuario. El acceso será libre y gratuito mientras no se complete el aforo de los museos.

Además, la Casa de las Ciencias prolongará el sábado su horario de apertura hasta las 24 horas. Será una «Noche en el museo» gratuita con sesiones especiales de planetario cada hora: se proyectará el nuevo programa digital "Evolución" a las 18, 19, 20, 21, 22 y 23 horas.



09 mayo 2009

Jane Goodall dará unha conferencia na Coruña o próximo 12 de maio invitada polos Museos Científicos Coruñeses e o Ceida

Ver nota completa: español | galego



A recoñecida naturalista e primatóloga inglesa falará sobre "O que aprendín dos chimpancés. A conservación das especies ameazadas", na sala de Cámara do Pazo da Ópera ás 8 da tarde.

Tras cinco décadas dedicada á investigación, a educación e a conservación, a doutora Jane Goodall cóntanos o camiño percorrido dende que arribase á selva Gombe en 1960 para estudar os chimpancés salvaxes, ata a tarefa de sensibilización ambiental que a leva a viaxar polo mundo 300 días ao ano.

Co obxectivo de promover a protección de especies e ecosistemas, o seu Instituto traballa no desenvolvemento sostible e a educación das comunidades locais, principais axentes no proceso de conservación. Así mesmo, recollerá as súas experiencias sobre o que se está a desenvolver e o que podemos facer para protexer as numerosas especies en perigo de extinción, co fin de que este planeta sexa un lugar mellor para todos.

Martes 12 de maio de 2009, ás 20:00 horas
Sala de Cámara do Pazo da Ópera
Glorieta de América s/n
A Coruña

Aforo limitado



Jane Goodall dará una conferencia en A Coruña el próximo 12 de mayo invitada por los Museos Científicos Coruñeses y el Ceida


La reconocida naturalista y primatóloga inglesa hablará sobre "Lo que aprendí de los chimpancés. La conservación de las especies amenazadas", en la sala de Cámara del Palacio de la Ópera a las 8 de la tarde.

Tras cinco décadas dedicada a la investigación, la educación y la conservación, la doctora Jane Goodall no cuenta el camino recorrido desde que arribara a la selva Gombe en 1960 para estudiar los chimpancés salvajes, hasta la tarea de sensibilización ambiental que la lleva a viajar por el mundo 300 días al año.

Con el objetivo de promover la protección de especies y ecosistemas, su Instituto trabaja en el desarrollo sostenible y la educación de las comunidades locales, principales agentes en el proceso de conservación. Asimismo, recogerá sus experiencias sobre lo que se está desarrollando y lo que podemos hacer para proteger las numerosas especies en peligro de extinción, con el fin de que este planeta sea un lugar mejor para todos.

Martes 12 de mayo de 2009, a las 20:00 horas
Sala de Cámara del Palacio de la Ópera
Glorieta de América s/n
A Coruña

Aforo limitado






08 mayo 2009

Darwin vs. Lamarck. Dúas formas de entender a evolución biolóxica

Ver nota completa: español | galego



O próximo luns 11 de maio Francisco Pelayo e Agustí Camós protagonizarán unha tertulia científica sobre dúas figuras básicas na construcción da teoría da evolución biolóxica, Darwin e Lamarck.

Os asistentes poderán obter da man destes importantes expertos respostas a moitas preguntas sobre a obra de dous científicos xeniais, identificar o que hai de Lamarck na teoría de Darwin, como foi a recepción das súas propostas, como aparecen éstas na cultura popular contemporánea, etc.

A actividade está enmarcada no ciclo de divulgación “Luns con ciencia” e nos actos de celebración do Ano Darwin organizados polos Museos Científicos Coruñeses.

Francisco Pelayo, é doutor en Ciencias Biolóxicas pola Facultade de Bioloxía da Universidad Complutense de Madrid, e científico titular do Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), destinado no Instituto de Historia do Centro de Ciencias Humanas e Sociais do CSIC. É autor de diversas publicacións sobre Darwin e a teoría da evolución.

Agustí Camós é licenciado en bioloxía, magister en Historia das Ciencias e doutor pola Universidad Autónoma de Barcelona. É catedrático de Bioloxía e Xeoloxía no IES Miquel Martí i Pol de Cornellà, en Barcelona.
No ano 2008 foi subvencionado na Universidade de Melbourne para desenvolver un proxecto de investigación sobre o evolucionismo predarwinista en Australia.

Os Luns con Ciencia é unha actividade patrocinada por Caixanova.

Luns 11 de maio, ás 20 horas.
Domus. R/ Santa Teresa 1. A Coruña
Entrada libre e gratuíta



Darwin vs. Lamarck. Dos formas de entender la evolución biológica


El próximo lunes 11 de mayo Francisco Pelayo y Agustí Camós protagonizarán una tertulia científica sobre dos figuras básicas en la construcción de la teoría de la evolución biológica, Darwin y Lamarck.

Los asistentes podrán obtener de la mano de estos importantes expertos respuestas a muchas preguntas sobre la obra de dos científicos geniales, identificar qué hay de Lamarck en la teoría de Darwin, cómo fue la recepción de sus propuestas, cómo aparecen éstas en la cultura popular contemporánea, etc.

La actividad está enmarcada en el ciclo de divulgación "Lunes con ciencia" y en los actos de celebración del Año Darwin organizados por los Museos Científicos Coruñeses.

Francisco Pelayo, es doctor en Ciencias Biológicas por la Facultad de Biología de la Universidad Complutense de Madrid, y científico titular del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), destinado en el Instituto de Historia del Centro de Ciencias Humanas y Sociales del CSIC. Es autor de diversas publicaciones sobre Darwin y la teoría de la evolución.

Agustí Camós es licenciado en biología, magister en Historia de las Ciencias y doctor por la Universidad Autónoma de Barcelona. Es catedrático de Biología y Geología en el IES Miquel Martí i Pol de Cornellà, en Barcelona.
En el año 2008 fue becado en la Universidad de Melbourne para desarrollar un proyecto de investigación sobre el evolucionismo predarwinista en Australia.

Los Lunes con Ciencia es una actividad patrocinada por Caixanova.

Lunes 11 de mayo, a las 20 horas.
Domus. C/ Santa Teresa 1. A Coruña
Entrada libre y gratuita




06 mayo 2009

O sábado 9 de maio o Parque de Santa Margarita acolle a súa xa tradicional romaría científica

Ver nota completa: español | galego


— Preto de 1.000 estudantes e profesores de 26 centros educativos, así como membros de numerosas entidades encherán con actividades as 34 carpas e espazos de ocio instalados nas inmediacións da Casa das Ciencias

— Os Museos Científicos Coruñeses súmanse ao Día da Ciencia na Rúa cunha xornada de portas abertas


XIV Día da Ciencia na Rúa
Sábado 9 de maio de 2009
Parque de Santa Margarita. A Coruña
De 11 da mañá a 7 da tarde
Co patrocinio de CAIXANOVA

Descarga o programa completo (PDF, 5.66 MB)


Un ano máis os alumnos e profesores de centros escolares serán os protagonistas desta festa da ciencia, que se desenvolverá en 34 carpas instaladas ao aire libre no coruñés Parque de Santa Margarita. Cociñas e fornos solares nos que se pode cociñar, maquetas dun invernadoiro e dunha casa con control automatizado de temperatura e de apertura e peche de persianas, experiencias con ilusións visuais, xogos con circuítos eléctricos, actividades con pompas de xabón, observación de células de pulmón e traquea ao microscopio e extracción de ADN de vexetais serán algunhas das numerosas propostas dos estudantes.

O Día da Ciencia na Rúa, que organizan por décimo cuarto ano consecutivo a Asociación de Amigos da Casa das Ciencias e os Museos Científicos Coruñeses, e que está patrocinado por Caixanova, reunirá nesta convocatoria a 26 centros educativos da Coruña, Betanzos, Cambre, Oleiros, Culleredo, Sada, Ribadeo e Carballo.

A Universidade da Coruña terá unha destacada representación con programas de actividades presentados por profesores e alumnos das facultades de Informática, Ciencias, así como da Asociación de Investigadores Parga Pondal.

Outras das institucións que participarán son o Museo Nacional de Ciencia y Tecnología, con talleres relacionados con instrumentos científicos utilizados ao longo da historia para estudar o universo, o Instituto Español de Oceanografía, que presentará actividades relacionadas coas campañas e investigacións que realiza e mostraxes biolóxicas de peixes ás 12, 17, e 19 horas, ou a Agrupación Astronómica Ío, que dispoñerá telescopios para a observación do ceo.

PORTAS ABERTAS NOS MUSEOS CIENTÍFICOS CORUÑESES
Ademais da xornada de entrada gratuita para visitar todas ás súas exposicións, en cada un dos centros celebraranse actividades especiais programadas para este día.

A Casa das Ciencias, recentemente renovada e cun novo planetario dixital presentará unha maratón de programas de planetario, con pases ás 11, 12, 13, 16, 17 e 18 horas.

A Domus celebrará un Campionato de PowerMind, un módulo interactivo no que, para gañar, hai que relaxarse. Consiste nunha mesa con dúas porterías e unha pequena pelota; dous xogadores, enfrontados a cada lado da mesa, deben mover a pelota cara á portería contraria a través das ondas cerebrais que se producen durante a relaxación. O campionato se celebrará ás 12.30 e ás 17:30 horas.

Na Domus tamén se poderá asistir a sesións de cine 3D, no que se proxecta “Dinosaurios, xigantes da Patagonia”. Hai pases ás 12 e 17 (versión galego), e ás 13 e 18 horas (versión castelán).

O Aquarium Finisterrae realizará unha actividade na que se dará para comer ás focas ante o público, acompañado dunha charla a cargo dos seus coidadores. Será ás 12:00 e ás 17:00 horas.

O desfile de cabezudos de famosos científicos, que nesta ocasión irán acompañados de malabaristas, xogos, concursos e entretementos completarán esta xornada festiva no Parque de Santa Margarita.


El sábado 9 de mayo, el Parque de Santa Margarita acoge su ya tradicional romaría científica

— Cerca de 1.000 estudiantes y profesores de 26 centros educativos, así como miembros de numerosas entidades, llenarán con actividades las 34 carpas y espacios de ocio instalados en las cercanías de la Casa de las Ciencias

— Los Museos Científicos Coruñeses se suman al Día de la Ciencia en la Calle con una jornada de puertas abiertas

XIV Día de la Ciencia en la Calle
Sábado, 9 de mayo de 2009
Parque de Santa Margarita. A Coruña
De 11 de la mañana a 7 de la tarde
Con el patrocinio de CAIXANOVA

Descarga el programa completo (PDF, 5.66 MB)

Un año más los alumnos y profesores de centros escolares serán los protagonistas de esta fiesta de la ciencia, que se desarrollará en 34 carpas instaladas al aire libre en el coruñés Parque de Santa Margarita. Cocinas y hornos solares en los que se puede cocinar, maquetas de un invernadero y de una casa con control automatizado de temperatura y de apertura y cierre de persianas, experiencias con ilusiones visuales, juegos con circuitos eléctricos, actividades con pompas de jabón, observación de células de pulmón y traquea al microscopio y extracción de ADN de vegetales serán algunas de las numerosas propuestas de los estudiantes.

El Día de la Ciencia en la Calle, que organizan por décimocuarto año consecutivo la Asociación de Amigos de la Casa de las Ciencias y los Museos Científicos Coruñeses, y que está patrocinado por Caixanova, reunirá en esta convocatoria a 26 centros educativos de A Coruña, Betanzos, Cambre, Oleiros, Culleredo, Sada, Ribadeo y Carballo.

La Universidad de la Coruña tendrá una destacada representación con programas de actividades presentados por profesores y alumnos de las facultades de Informática, Ciencias, así como de la Asociación de Investigadores Parga Pondal.

Otras de las instituciones que participarán son el Museo Nacional de Ciencia y Tecnología, con talleres relacionados con instrumentos científicos utilizados al largo de la historia para estudiar el universo, el Instituto Español de Oceanografía, que presentará actividades relacionadas con las campañas e investigaciones que realiza y muestras biológicas de pescados a las 12, 17, y 19 horas, o la Agrupación Astronómica Ío, que dispondrá telescopios para la observación del cielo.

PUERTAS ABIERTAS EN LOS MUSEOS CIENTÍFICOS CORUÑESES
Además de la jornada de entrada gratuita para visitar todas a sus exposiciones, en cada uno de los centros se celebrarán actividades especiales programadas para este día.

La Casa de las Ciencias, recién renovada y con un nuevo planetario digital, presentará un maratón de programas de planetario, con pases a las 11, 12, 13, 16, 17 y 18 horas.

La Domus celebrará un Campeonato de PowerMind, un módulo interactivo en el que, para ganar, hay que relajarse. Consiste en una mesa con dos porterías y una pequeña pelota; dos jugadores, enfrentados la cada lado de la mesa, deben mover la pelota hacia la portería contraria a través de las ondas cerebrales que se producen durante la relaxación. El campeonato se celebrará a las 12.30 y a las 17:30 horas.

En la Domus también se podrá asistir a sesiones de cine 3D, en el que se proyecta "Dinosaurios, gigantes de la Patagonia". Hay pases a las 12 y 17 (versión gallego), y a las 13 y 18 horas (versión castellano).

El Aquarium Finisterrae realizará una actividad en la que se dará de comer a las focas ante el público, acompañado de una charla a cargo de sus cuidadores. Será a las 12:00 y a las 17:00 horas.

El desfile de cabezudos de famosos científicos, que en esta ocasión irán acompañados de malabaristas, juegos, concursos y entretementos completarán esta jornada festiva en el Parque de Santa Margarita.