10 junio 2011

Final do XIII Premio Luis Freire de Investigación Científica para Escolares

[Ver nota en galego]



Durante o acto, no que se contará coa presenza de familiares e compañeiros de estudos dos participantes, os estudantes deberán expor e defender os seus traballos ante o Xurado.

Alumnos de cinco equipos de Xinzo de Limia, Ourense, Guntín, Santiago de Compostela e Cambre  defenderán os seus traballos na  final do XIII Premio Luis Freire de Investigación Científica para Escolares, que se celebrará mañá sábado, 11 de xuño, na Domus da Coruña a partir das 11.00.

Estas son as preguntas finalistas que competirán polo primeiro premio:

- Cales son as mellores condicións para hidratar legumes? Presentado por Laura Domelo Borrajo, Alvaro Dopozo Feijoo e María González Sotelo, do IES Lagoa de Antela de Xinzo de Limia.
 

- Pódese empregar auga dos deshumidificadores nas baterías eléctricas? Presentado por Diego Dorribo Dacuña , Julián Fernández González, Adrián Gómez Blanco e Brais Sandín Fernández, do IES Universidade Laboral de Ourense.

- Pódese ver medrar a herba? Presentado por Adrián Balsa García, Sofía Díaz Varela, Lucas Lombardía García e Laura López López, do CPI Tino Grandío de Guntín.

- Os nosos carballos sobrevivirán á chuvia ácida? Presentado por Esperanza Alvarez Vilas, Brenda Hermida Varela, Rosana Martins Cotón e Noemí Pena Vidal, do IES de Sar de Santiago de Compostela.

- Pódese recuperar completamente, con calor, unha pelota de tenis de mesa abolada? Presentado por Damián Moar Botana e David Viñas Barciela, do IES David Buján de Cambre.

Convocado polos Museos Científicos Coruñeses, El Corte Inglés e a Asociación de Amigos de la Casa de las Ciencias, trátase dun premio de investigación dirixido aos estudantes de secundaria en Galicia que busca fomentar o interese pola ciencia e a formación en actitudes científicas.

Fallo e entrega de premios 

Tras a exposición dos traballos o Xurado retirarase a deliberar e emitirá o fallo, o que terá lugar sobre as 13:00 horas do mesmo sábado 11 de xuño, para continuar coa entrega dos premios, patrocinados por El Corte Inglés.

Os gañadores recibirán como galardón unha viaxe a Valladolid para realizar unha visita ao seu Museo da Ciencia. Tamén haberá premios para os demais finalistas.

Ademáis, os Museos Científicos Coruñeses farán entrega a todos os finalistas dunha guía didáctica da exposición "Eureka!", sobre ciencia e creatividade, que se exhibe na Domus. Trátase dun material que acaba de ser publicado e que inclúe infomación e actividades relacionadas cos temas tratados na mostra.
 


Final del XIII Premio Luis Freire de Investigación Científica para Escolares
Durante el acto, en el que se contará con la presencia de familiares y compañeros de estudios de los participantes, los estudiantes deberán exponer y defender sus trabajos ante el Jurado.

Alumnos de cinco equipos de Xinzo de Limia, Ourense, Guntín, Santiago de Compostela y Cambre  defenderán sus trabajos en la final  del XIII Premio Luis Freire de Investigación Científica para Escolares, que se celebrará mañana sábado, 11 de junio, en la Domus de A Coruña a partir de las 11.00.
 

Estas son las preguntas finalistas que competirán por el primero premio:

- ¿Cuáles son las mejores condiciones para hidratar legumbres? Presentado por Laura Domelo Borrajo, Alvaro Dopozo Feijoo y María González Sotelo, del IES Laguna de Antela de Xinzo de Limia.
 

- ¿Se puede emplear agua de los deshumidificadores en las baterías eléctricas? Presentado por Diego Dorribo Dacuña , Julián Fernández González, Adrián Gómez Blanco y Brais Sandín Fernández, del IES Universidad Laboral de Ourense.

- ¿Se puede ver crecer la hierba? Presentado por Adrián Balsa García, Sofía Díaz Varela, Lucas Lombardía García y Laura López López, del CPI Tino Grandío de Guntín.

- ¿Nuestros robles sobrevivirán a la lluvia ácida? Presentado por Esperanza Alvarez Vilas, Brenda Hermida Varela, Rosana Martins Cotón y Noemí Pena Vidal, del IES de Sar de Santiago de Compostela.

- ¿Se puede recuperar completamente, con calor, una pelota de tenis de mesa abollada? Presentado por Damián Moar Botana y David Venías Barciela, del IES David Buján de Cambre.

Convocado por los Museos Científicos Coruñeses, Él Corte Inglés y la Asociación de Amigos de la Casa de las Ciencias, se trata de un premio de investigación dirigido a los estudiantes de secundaria en Galicia que busca fomentar el interés por la ciencia y la formación en actitudes científicas.

Fallo y entrega de premios  

Tras la exposición de los trabajos, el Jurado se retirará a deliberar y emitirá el fallo, lo que tendrá lugar sobre las 13:00 horas del mismo sábado 11 de junio, para continuar con la entrega de los premios, patrocinados por Él Corte Inglés.

Los ganadores recibirán como galardón un viaje a Valladolid para realizar una visita a su Museo de la Ciencia. También habrá premios para los demás finalistas.

Además, los Museos Científicos Coruñeses harán entrega a todos los finalistas de una guía didáctica de la exposición "Eureka!", sobre ciencia y creatividad, que se exhibe en la Domus. Se trata de un material que acaba de ser publicado y que incluye infomación y actividades relacionadas con los temas tratados en la muestra.