10 febrero 2012

Más de 150 trabajos están ya en marcha en el Premio Luis Freire

Ver nota completa: español | galego


—Concluye la primera fase del certamen de investigación para escolares convocado por los Museos Científicos Coruñeses
—La participación en el Premio Luis Freire 2012 bate el récord en los 14 años de historia del premio.


En la primera fase del Premio Luis Freire, finalizada el 30 de enero, se recibieron 187 preguntas a las que los estudiantes deben dar respuesta mediante la experimentación o el trabajo de campo. Se trata del mayor número de preguntas recibidas en las 14 convocatorias celebradas de este concurso.

De todas las preguntas recibidas, 153 fueron seleccionadas para pasar a la segunda fase. Así, ahora escolares de una veintena de localidades gallegas de las cuatro provincias deben desarrollar sus investigaciones y presentar los trabajos antes del 10 de mayo. A la final, que se celebrará el 9 de junio, concurrirán las cinco mejores investigaciones.

El Luis Freire es un premio dirigido a estudiantes de secundaria que busca fomentar el interés por la ciencia, en especial en lo que se refiere a los fundamentos de la construcción del saber científico. Para ello se invita a alumnos de ESO a buscar respuestas, mediante la experimentación o el trabajo de campo, a preguntas que tengan relación con la Naturaleza o las Ciencias Físicas y Químicas.

Este certamen está convocado por los Museos Científicos Coruñeses-Ayuntamiento de A Coruña y El Corte Inglés, en colaboración con la Asociación de Amigos de la Casa de las Ciencias.

Más información:
http://mc2coruna.org/luis-freire/convocatoria-es.html


Máis de 150 traballos están xa en marcha no Premio Luís Freire
—Conclúe a primeira fase do certame de investigación para escolares convocado polos Museos Científicos Coruñeses
—A participación no Premio Luís Freire 2012 bate a marca nos 14 anos de historia do premio.


Na primeira fase do Premio Luís Freire, finalizada o 30 de xaneiro, recibíronse 187 preguntas ás que os estudantes deben dar resposta mediante a experimentación ou o traballo de campo. Trátase do maior número de preguntas recibidas nas 14 convocatorias celebradas deste concurso.

De todas as preguntas recibidas, 153 foron seleccionadas para pasar á segunda fase. Así, agora escolares dunha vintena de localidades galegas do catro provincias deben desenvolver as súas investigacións e presentar os traballos antes do 10 de maio. Á final, que se celebrará o 9 de xuño, concorrerán as cinco mellores investigacións.

O Luís Freire é un premio dirixido a estudantes de secundaria que busca fomentar o interese pola ciencia, en especial no que se refire aos fundamentos da construción do saber científico. Para iso convídase a alumnos de ESO a buscar respostas, mediante a experimentación ou o traballo de campo, a preguntas que teñan relación coa Natureza ou as Ciencias Físicas e Químicas.

Este certame está convocado polos Museos Científicos Coruñeses-Concello da Coruña e El Corte Inglés, en colaboración coa Asociación de Amigos da Casa das Ciencias.

Máis información:
http://mc2coruna.org/luis-freire/convocatoria.html


02 febrero 2012

El Aquarium Finisterrae inicia un programa de charlas divulgativas para alumnos de Bachillerato, impartidas por investigadores de la Universidade da Coruña

Ver nota completa: español | galego


—Las charlas está organizadas dentro del programa de actividades de la Zona-i, el nuevo espacio del Aquarium dedicado a la actualidad científica.

Para acercar la investigación marina al público, el Aquarium Finisterrae cuenta con la colaboración de investigadores de la Universidade da Coruña, que realizarán presentaciones de unos 20 minutos especialmente dirigidas a los grupos de alumnos de bachillerato que visitan el Aquarium. El resto de personas que visiten en ese momento las instalaciones del acuario podrán sumarse si lo desean a la actividad.


De esta manera, los estudiantes podrán conocer de primera mano algunas de las investigaciones científicas marinas que se están llevando a cabo en la UDC, aportando además una actividad complementaria para asignaturas como la de Ciencias para el Mundo Contemporáneo. Al finalizar la charla los alumnos mantendrán un breve coloquio con la investigadora.

Programa completo de charlas:

- 1 febrero 2012, 11:00 Estudio y aplicaciones de las microalgas, por Ángeles Cid

- 6 de febrero 2012, 13:00 La acuicultura multitrófica integrada basada en macroalgas y su proyección en Galicia, por Javier Cremades

- 8 de febrero 2012, 12:00. La variación genética: la mutación, causas y su utilidad en investigación, por Ana González

- 13 de febrero 2012, 14:00 y 15:30. Áreas marinas protegidas, por Ramón Muíño

- 16 de marzo 2012, 10:30. Conservación de plantas del litoral, por Lúa López

- 10 de mayo 2012, 10:00. Biología de la reproducción en crustáceos: conocimientos para la sostenibilidad de la pesca, por Luis Fernández

O Aquarium Finisterrae inicia un programa de charlas divulgativas para alumnos de Bacharelato, impartidas por investigadores da Universidade dá Coruña


—As charlas está organizadas dentro do programa de actividades da Zona-i, o novo espazo do Aquarium dedicado á actualidade científica.

Para achegar a investigación mariña ao público, o Aquarium Finisterrae conta coa colaboración de investigadores da Universidade dá Coruña, que realizarán presentacións duns 20 minutos especialmente dirixidas aos grupos de alumnos de bacharelato que visitan o Aquarium. O resto de persoas que visiten nese momento as instalacións do acuario poderán sumarse se o desexan á actividade.

Deste xeito, os estudantes poderán coñecer de primeira man algunhas das investigacións científicas mariñas que se están levando a cabo na UDC, achegando ademais unha actividade complementaria para materias como a de Ciencias para o Mundo Contemporáneo. Ao finalizar a charla os alumnos manterán un breve coloquio coa investigadora.

Programa completo de charlas:
- 1 febreiro 2012, 11:00 Estudo e aplicacións das microalgas, por Ángeles Cid

- 6 de febreiro 2012, 13:00 A acuicultura multitrófica integrada baseada en macroalgas e a súa proxección en Galicia, por Javier Cremades

- 8 de febreiro 2012, 12:00. A variación xenética: a mutación, causas e a súa utilidade en investigación, por Ana González

- 13 de febreiro 2012, 14:00 e 15:30. Áreas mariñas protexidas, por Ramón Muíño

- 16 de marzo 2012, 10:30. Conservación de plantas do litoral, por Lúa López

- 10 de maio 2012, 10:00. Bioloxía da reprodución en crustáceos: coñecementos para a sustentabilidade da pesca, por Luís Fernández