30 junio 2012

El próximo 1 de julio se inaugura en el Aquarium Finisterrae el nuevo programa de actividades de verano

Ver nota completa: español | galego


El programa, que está especialmente pensado para grupos familiares, incluye por primera vez visitas guiadas dirigidas a todo el público y talleres para niños.

El horario de las actividades, a partir del 1 de julio, será el siguiente:

11:00 horas. Visita guiada al Aquarium Finisterrae (de lunes a domingo)
11:30 horas. Alimentación de las focas (de lunes a domingo)
12:00 horas. Alimentación de los tiburones del Nautilus (lunes, miércoles y viernes).
13:00 horas. Taller infantil "Tiburones y Rayas", en la Charca de las Caricias. (de lunes a domingo)
17:30 horas. Visita guiada al Aquarium Finisterrae (de lunes a domingo)
18:00 horas. Alimentación de las focas (de lunes a domingo)
19:00 horas. Taller infantil "Tiburones y Rayas", en la Charca de las Caricias (de lunes a domingo)

La visita guiada al Aquarium incluye una visita a los grandes acuarios de la Sala Maremagnum; visita a la exposición "Farmacuáticos", en la Sala Humboldt; espectáculo de alimentación de las focas y visita al Nautilus. Los lunes, miércoles y viernes, la visita al Nautilus también incluye el espectáculo de alimentación de los tiburones.
 

Horario de apertura en verano
Del 1 de julio al 31 de agosto los horarios de apertura al público de los Museos Científicos Coruñeses, y de las proyecciones del planetario y del cine 3D, serán los siguientes:
 

Aquarium Finisterrae: abierto de lunes a domingo, de 10 a 21 horas
 

Casa de las Ciencias: abierto de lunes a domingo, de 10 a 20 horas
Planetario: de lunes a domingo:
11.00 Noche Estrellada en el Museo
12.00 A noite do vampiro (infantil)
13.00 Astronomía en directo
17.00 Noite Estrelada no Museo
18.00 La niña que sabía caminar al revés (infantil)
19.00 Astronomía en directo
 

Domus: abierto de lunes a domingo, de 10 a 20 horas
Cine 3D: de lunes a domingo:
11.00 SOS  Planet (gallego)
12.00 SOS  Planet (castellano)
13.00 Wild Safari (castellano)
17.00 Wild Safari (gallego)
18.00 SOS planet (castellano)
19.00 Wild Safari (castellano) 



O próximo 1 de xullo inaugúrase no Aquarium Finisterrae o novo programa de actividades de verán

O programa, que está especialmente pensado para grupos familiares, inclúe por primeira vez visitas guiadas dirixidas a todo o público e talleres para nenos.

O horario das actividades, a partir do 1 de xullo, será o seguinte:

11:00 horas. Visita guiada ao Aquarium Finisterrae (de luns a domingo)
11:30 horas. Alimentación das focas (de luns a domingo)
12:00 horas. Alimentación das quenllas do Nautilus (luns, mércores e venres).
13:00 horas. Taller infantil "Quenllas e Raias", na Charca das Caricias. (de luns a domingo)
17:30 horas. Visita guiada ao Aquarium Finisterrae (de luns a domingo)
18:00 horas. Alimentación das focas (de luns a domingo)
19:00 horas. Taller infantil "Quenllas e Raias", na Charca das Caricias (de luns a domingo)

A visita guiada ao Aquarium inclúe unha visita aos grandes acuarios da Sala Maremagnum; visita á exposición "Farmacuáticos", na Sala Humboldt; espectáculo de alimentación das focas e visita ao Nautilus. Os luns, mércores e venres, a visita ao Nautilus tamén inclúe o espectáculo de alimentación das quenllas.
 

Horario de apertura no verán
Do 1 de xullo ao 31 de agosto os horarios de apertura ao público dos Museos Científicos Coruñeses, e das proxeccións do planetario e do cinema 3D, serán os seguintes:
 

Aquarium Finisterrae: aberto de luns a domingo, de 10 a 21 horas
 

Casa das Ciencias: aberto de luns a domingo, de 10 a 20 horas
Planetario: de luns a domingo:
11.00 Noite Estrelada no Museo
12.00 A noite do vampiro (infantil)
13.00 Astronomía en directo
17.00 Noite Estrelada non Museo
18.00 A nena que sabía camiñar ao revés (infantil)
19.00 Astronomía en directo
 

Domus: aberto de luns a domingo, de 10 a 20 horas
Cinema 3D: de luns a domingo:
11.00 SOS  Planet (galego)
12.00 SOS  Planet (castelán)
13.00 Wild Safari (castelán)
17.00 Wild Safari (galego)
18.00 SOS planet (castelán)
19.00 Wild Safari (castelán)


09 junio 2012

Fallo del XIV Premio Luis Freire de Investigación Científica para Escolares

Ver nota completa: español | galego


- Una investigación sobre el efecto de los incendios sobre la desertización de los montes ganó la XIV edición del Premio Luís Freire de Investigación Científica para Escolares

Alicia Blanco Parada, Lucía Estévez Mato, Marcos García Pérez y Daniel Seoane Rodríguez, del IES Carlos Casares, Viana do Bolo (Ourense) se plantearon comprobar ¿Qué monte se desertiza antes, uno quemado o uno sin quemar?”. La idea les surgió a raíz de una serie de incendios forestales que sucedieron en su entorno el verano pasado, de cuyas consecuencias fueron testigos. Los resultados de su trabajo les llevaron a concluir que la existencia de vegetación protege el suelo de la erosión y que, por tanto, un bosque quemado está más expuesto a la desertización.

El Jurado destacó que se trata de una investigación bien diseñada que reproduce las condiciones de la naturaleza, así como la voluntad de divulgar sus resultados, pues el grupo de estudiantes se ha planteado realizar una pequeña campaña de concienciación en su entorno.

La fase final de este Premio tuvo lugar esta misma mañana, 9 de junio de 2012, en la Domus, A Coruña, ante la presencia de numerosos compañeros de aula y familiares de los estudiantes finalistas.



A continuación se detalla el Fallo del Jurado:

Primer premio: “¿Qué monte se desertiza antes, uno quemado o uno sin quemar?”,  presentado por Alicia Blanco Parada, Lucía Estévez Mato, Marcos García Pérez y Daniel Seine Rodríguez, del IES Carlos Casares, Viana do Bolo (Ourense)

Segundo premio: “Cantos grupos de lobos hai na Serra do Courel?”, presentado por Lara Álvarez López, Pablo Ferreiro Vide, Iván López López y Vera Raposo López, del CPI Poeta Uxío Novoneyra, de Folgoso do Courel (Lugo)

Tercer premio: “Gallinas ponedoras de corral e “industriales”, presentado por Sara Purriños Fernández, del Colegio Obradoiro, A Coruña

Cuarto premio:“¿Cómo influye el tipo de música o el silencio en la memoria humana?”, presentado por Damián Anta Fernández, Víctor Fernández Fernández, Marta Fernández Guerra y Paula Núñez Paez, del IES Carlos Casares, Viana do Bolo (Ourense)

Quinto premio: “Absorción da calor nos gases e nos líquidos”, presentado por Pedro Porto Mato, del Colegio Obradoiro, A Coruña

El Jurado estuvo presidido por D. Manuel Miramontes Antas, subdirector de los Museos Científicos Coruñeses, y estuvo constituido además por D. Andrés Martínez Lage, vicedecano de la Facultad de Ciencias de la Universidade da Coruña, Dña. Hervilia Seco Lago, profesora de quimica del IES Elviña de A Coruña, Dña. Carmen Romeu Valiño, profesora de biología del CPR Nosa Señora do Carmen-Atocha de Betanzos, D. José Manuel Blanco, Jefe de Relaciones Externas de El Corte Inglés, y D. Óscar Sánchez, de la Asociación de Amigos de la Casa de las Ciencias, que actuó como secretario.

ENTREGA DE PREMIOS
El Corte Inglés colaboró con los Museos Científicos Coruñeses-Ayuntamiento de A Coruña y la Asociación de Amigos de la Casa de las Ciencias en la organización del evento y patrocinó los diferentes premios que se entregaron.

Así, los ganadores del primer premio realizarán un viaje a Atapuerca, con visitas al Museo de la Evolución Humana de Burgos, a las excavaciones arqueológicas y a los talleres que llevan a cabo los investigadores.

Los miembros del equipo clasificado en segundo lugar recibieron un netbook cada uno; los ganadores del tercer premio, una memoria externa; los clasificados en cuarto y quinto puesto, un iPod.

El Premio Luis Freire de Investigación Científica para Escolares nació en 1999 como una iniciativa de los Museos Científicos Coruñeses-Ayuntamiento de A Coruña para fomentar el interés por la ciencia y la formación en actitudes científicas, premiando a los participantes que se distinguen por la originalidad y el rigor de sus investigaciones, que demuestran sentido crítico, curiosidad y constancia.


Fallo do XIV Premio Luis Freire de Investigación Científica para Escolares

- Unha investigación sobre o efecto dos incendios sobre a desertización dos montes gañou a XIV edición do Premio Luís Freire de Investigación Científica para Escolares

Alicia Blanco Parada, Lucía Estévez Mato, Marcos García Pérez e Daniel Seoane Rodríguez, do IES Carlos Casares, Viana do Bolo (Ourense) formuláronse comprobar " Que monte se desertiza antes, un queimado ou un sen queimar? ". A idea xurdiulles a raíz dunha serie de incendios forestais que sucederon no seu ámbito o verán pasado, de cuxas consecuencias foron testemuñas. Os resultados do seu traballo leváronos a concluír que a existencia de vexetación protexe o chan da erosión e que, polo tanto, un bosque queimado está máis exposto á desertización.

O Xurado destacou que se trata dunha investigación ben deseñada que reproduce as condicións da natureza, así como a vontade de divulgar os seus resultados, pois o grupo de estudantes se formulou realizar unha pequena campaña de concienciación no seu ámbito.

A fase final deste Premio tivo lugar esta mesma mañá, 9 de xuño de 2012, na Domus, A Coruña, ante a presenza de numerosos compañeiros de aula e familiares dos estudantes finalistas.

A continuación detállase o Fallo do Xurado:
Primeiro premio: ¿Qué monte se desertiza antes, uno quemado o uno sin quemar?, presentado por Alicia Blanco Parada, Lucía Estévez Mato, Marcos García Pérez e Daniel Seine Rodríguez, do IES Carlos Casares, Viana do Bolo (Ourense)

Segundo premio: Cantos grupos de lobos hai na Serra do Courel?, presentado por Lara Álvarez López, Pablo Ferreiro Vide, Iván López López e Vera Raposo López, do CPI Poeta Uxío Novoneyra, de Folgoso do Courel (Lugo)

Terceiro premio: Gallinas ponedoras de corral e “industriales”, presentado por Sara Purriños Fernández, do Colexio Obradoiro, A Coruña

Cuarto premio: ¿Cómo influye el tipo de música o el silencio en la memoria humana?, presentado por Damián Anta Fernández, Víctor Fernández Fernández, Marta Fernández Guerra e Paula Núñez Paez, do IES Carlos Casares, Viana do Bolo (Ourense)

Quinto premio: Absorción da calor nos gases e nos líquidos, presentado por Pedro Porto Mato, do Colexio Obradoiro, A Coruña

O Xurado estivo presidido por D. Manuel Miramontes Antas, subdirector dos Museos Científicos Coruñeses, e estivo constituído ademáis por D. Andrés Martínez Lage, vicedecano da Facultade de Ciencias da Universidade da Coruña, Dna. Hervilia Seco Lago, profesora de química do IES Elviña de A Coruña, Dna. Carmen Romeu Valiño, profesora de bioloxía do CPR Nosa Señora do Carmen-Atocha de Betanzos, D. José Manuel Blanco, Xefe de Relacións Externas de El Corte Inglés, e D. Óscar Sánchez, da Asociación de Amigos de la Casa de las Ciencias, que actuó como secretario.


ENTREGA DE PREMIOS
El Corte Inglés colaborou cos Museos Científicos Coruñeses-Concello da Coruña e a Asociación de Amigos de la Casa de las Ciencias na organización do evento e patrocinou os diferentes premios que se entregaron.

Así, os gañadores do primeiro premio realizarán unha viaxe a Atapuerca, con visitas ao Museo da Evolución Humana de Burgos, ás escavacións arqueolóxicas e aos talleres que levan a cabo os investigadores.

Os membros do equipo clasificado en segundo lugar recibiron un netbook cada un; os gañadores do terceiro premio, unha memoria externa; os clasificados en cuarto e quinto posto, un iPod.

O Premio Luis Freire de Investigación Científica para Escolares naceu en 1999 como unha iniciativa dos Museos Científicos Coruñeses-Concello da Coruña para fomentar o interese pola ciencia e a formación en actitudes científicas, premiando os participantes que se distinguen pola orixinalidade e o rigor das súas investigacións, que demostran sentido crítico, curiosidade e constancia.




04 junio 2012

Conferencia "Gelatina viva: ¿sustituirán las medusas a los peces?", a cargo de Antonio Bode, investigador del Instituto Español de Oceanografía

Ver nota completa: español | galego


—Una actividad gratuita que se celebra en la Domus el 5 de junio a las 20 horas.
—Con motivo de la celebración del decimotercer aniversario del Aquarium Finisterrae y del Día Mundial de Medio Ambiente.


En esta conferencia Antonio Bode aborda las posibles causas de cambio en la dominancia del plancton gelatinoso en el océano, ilustrado con ejemplos de los mares próximos a Galicia. Considerando el cambio climático y otros factores, este investigador del Instituto Español de Oceanografía se pregunta: ¿Sustituirán las medusas a los peces?

El clima y las actividades humanas afectan a la composición de los ecosistemas oceánicos. Un cambio en las condiciones ambientales que favorezca a determinadas especies y perjudique a otras tiene importantes consecuencias sobre toda la red alimentaria. Estudios recientes indican que los organismos gelatinosos del plancton (como las medusas y las salpas) podrían estar mejor adaptados que los peces y otro tipo de plancton al océano que tendremos en el futuro, retomando un papel dominante que ya tuvieron en el pasado. La pesca y otras actividades industriales en el mar añaden nuevos componentes al cambio climático.

Antonio Bode es Científico Titular en el Centro Oceanográfico de A Coruña del Instituto Español de Oceanografía, donde trabaja como investigador desde 1991. Su campo de investigación abarca diversos aspectos de la ecología del plancton marino y la biogeoquimica.

Ha publicado y colaborado en más de 100 trabajos en revistas y monografias de difusión internacional sobre la producción planctónica, en especial sobre los flujos de nitrógeno, y sobre el funcionamiento de las redes tróficas. Ha participado en 32 proyectos de investigación marina multidisciplinar, regionales, nacionales e internacionales, siendo investigador principal de 5 de ellos.

Gestor del Plan Nacional de Investigación en Ciencias y Tecnologías Marinas (1998-2002) y del Plan Gallego de I+D en Recursos Marinos (2005-2006), en la actualidad es miembro de diversos comités de gestión científica nacionales e internacionales y revisor de artículos científicos y propuestas de investigación para las principales revistas de ecología marina y oceanografía. Desde el año 2010 es Contributing Editor de la revista Marine Ecology Progress Series.

CONFERENCIA
5 de junio de 2012, a las 20:00
Domus | Ángel Rebollo, 91 (A Coruña)
Sala Leonardo da Vinci
Entrada libre y gratuita


Conferencia "Xelatina viva: substituirán as medusas aos peixes?", a cargo de Antonio Bode, investigador do Instituto Español de Oceanografía

—Unha actividade gratuíta que se celebra na Domus o 5 de xuño ás 20 horas.
—Con motivo da celebración do decimotercer aniversario do Aquarium Finisterrae e do Día Mundial de Medio Ambiente.


Nesta conferencia Antonio Bode aborda as posibles causas de cambio na dominancia do plancto xelatinoso no océano, ilustrado con exemplos dos mares próximos a Galicia. Considerando o cambio climático e outros factores, este investigador do Instituto Español de Oceanografía pregúntase: Substituirán as medusas aos peixes?

O clima e as actividades humanas afectan á composición dos ecosistemas oceánicos. Un cambio nas condicións ambientais que favoreza a determinadas especies e prexudique a outras ten importantes consecuencias sobre toda a rede alimentaria. Estudos recentes indican que os organismos xelatinosos do plancto (como as medusas e as salpas) poderían estar mellor adaptados que os peixes e outro tipo de plancto ao océano que teremos no futuro, retomando un papel dominante que xa tiveron no pasado. A pesca e outras actividades industriais no mar engaden novos compoñentes ao cambio climático.

Antonio Bode é Científico Titular no Centro Oceanográfico da Coruña do Instituto Español de Oceanografía, onde traballa como investigador desde 1991. O seu campo de investigación abarca diversos aspectos da ecoloxía do plancto mariño e a bioxeoquimica.

Publicou e colaborou en máis de 100 traballos en revistas e monografias de difusión internacional sobre a produción planctónica, en especial sobre os fluxos de nitróxeno, e sobre o funcionamento das redes tróficas. Participou en 32 proxectos de investigación mariña multidisciplinar, rexionais, nacionais e internacionais, sendo investigador principal de 5 deles.

Xestor do Plan Nacional de Investigación en Ciencias e Tecnoloxías Mariñas (1998-2002) e do Plan Galego de I+D en Recursos Mariños (2005-2006), na actualidade é membro de diversos comités de xestión científica nacionais e internacionais e revisor de artigos científicos e propostas de investigación para as principais revistas de ecoloxía mariña e oceanografía. Desde o ano 2010 é Contributing Editor da revista Marine Ecology Progress Series.

CONFERENCIA
5 de xuño de 2012, ás 20:00
Domus | Ángel Rebollo, 91 (A Coruña)
Sala Leonardo da Vinci
Entrada libre e gratuita