31 octubre 2013

Observación pública del eclipse de Sol, el 3 de noviembre en la Casa de las Ciencias

[Ver nota en galego]



—El próximo domingo, desde las 11 a las 14 horas, los Museos Científicos Coruñeses y la Agrupación Astronómica Coruñesa Ío organizan una actividad para contemplar el fenómeno de forma segura.
—La observación con telescopios se complementa con sesiones especiales de planetario durante toda la mañana.


En la mañana del próximo domingo 3 de noviembre se producirá un eclipse total de Sol. El eclipse será total en lugares situados sobre una estrecha franja que recorre el Océano Atlántico, entra en África por Gabón y la cruza hasta Somalia. Desde España se verá como un eclipse parcial, es decir, que la Luna solo ocultará una pequeña parte del disco solar. Esto implica que en nuestras latitudes no se producirá un descenso acusado de los niveles de luz y el fenómeno pasará inadvertido salvo para quienes dispongan de medios para observar el Sol de forma segura.

eclipse parcial, por floyduk

Por ello, la Agrupación Astronómica Coruñesa Ío y los Museos Científicos Coruñeses organizan una observación pública. Desde las 11 a las 14h, las personas que se acerquen en la Casa de las Ciencias podrán —si el cielo está despejado— observar el Sol a través de telescopios especiales y diversos sistemas de proyección. Simultáneamente, en el Planetario se proyectarán imágenes del eclipse en otras latitudes y se darán explicaciones sobre el origen de estos fenómenos y su impacto en la humanidad.

Durante toda la mañana la entrada al planetario será gratuita para todos los visitantes que hayan adquirido la entrada a la Casa de las Ciencias.


Observación pública da eclipse de Sol, o 3 de novembro na Casa das Ciencias

—O vindeiro domingo, desde as 11 ás 14 horas, os Museos Científicos Coruñeses e a Agrupación Astronómica Coruñesa Ío organizan unha actividade para contemplar o fenómeno de forma segura.
—A observación con telescopios compleméntase con sesións especiais de planetario durante toda a mañá.


Na mañá do próximo domingo 3 de novembro producirase unha eclipse total de Sol. A eclipse será total en lugares situados sobre unha estreita franxa que percorre o Océano Atlántico, entra en África por Gabón e crúzaa até Somalia. Desde España verase como unha eclipse parcial, é dicir, que a Lúa só ocultará unha pequena parte do disco solar. Isto implica que nas nosas latitudes non se producirá un descenso acusado dos niveis de luz e o fenómeno pasará inadvertido para quen non dispoña de medios para observar o Sol de forma segura.

eclipse parcial, por floyduk

Por iso, a Agrupación Astronómica Coruñesa Ío e os Museos Científicos Coruñeses organizan unha observación pública. Desde as 11 ás 14h, as persoas que se acheguen na Casa das Ciencias poderán —se o ceo está despexado— observar o Sol a través de telescopios especiais e diversos sistemas de proxección. Simultaneamente, no Planetario proxectaranse imaxes da eclipse noutras latitudes e daranse explicacións sobre a orixe destes fenómenos e o seu impacto na humanidade.

Durante toda a mañá a entrada ao planetario será gratuíta para todos os visitantes que adquirisen a entrada á Casa das Ciencias.