16 junio 2013

La Domus participa en el proyecto KiiCS, financiado por la Comisión Europea, con actividades científico artísticas para jóvenes

Ver nota completa: español | galego


– (AGOTADAS LAS PLAZAS) La primera acción de la Domus dentro de esta iniciativa europea es un taller de programación con Processing para crear imágenes, animaciones e interactivos el 26 de junio.
– El museo científico será parte del grupo Sea Cities con iniciativas en el campo del desarrollo urbanístico.

Desde ahora y hasta el mes de julio de 2014, los 9 miembros de KiiCS (Knowledge Incubation in Innovation and Creation for Science), especialistas en el área de ciencias, artes y plataformas multidisciplinares, y otros 9 museos de ciencia de toda Europa se distribuirán en 6 grupos para proporcionar a los jóvenes la oportunidad de desarrollar ideas creativas y aprender acerca de la aplicación de soluciones científico artísticas en diversos campos: el desarrollo urbanístico (Grupos Urbanauts y Sea Cities), el cerebro (Grupo Brain),  la moda sostenible (Grupo Fashionable), las conexiones sociales (Grupo B-Linked) y el “hazlo tú mismo” de ciencias de la vida (Grupo Bio KiiCS).

La Domus forma parte del grupo Sea Cities, y ha comenzado sus actividades con un taller de programación con Processing, un lenguaje y entorno de programación de código abierto para gente que quiere crear imágenes, animaciones e interactivos. El taller, en el que ya se han inscrito 30 jóvenes entre 15 y 18 años, se celebrará el 26 de junio en la Domus de A Coruña.

Talleres

Cada grupo, con la colaboración de artistas, científicos y profesionales creativos, desarrollará laboratorios, talleres, exposiciones y talleres intensivos, que puedan involucrar a la comunidad de jóvenes, instituciones educativas y negocios locales. Por ejemplo, los jóvenes tendrán la oportunidad de descubrir el fenómeno del sonido mediante talleres creativos y fabricar instrumentos musicales únicos; aprenderán acerca de la inteligencia artificial gracias al uso de nuevas tecnologías (robótica TIC, ingeniería) y del arte; o trabajarán con teatro, música y pintura para conocer las mejores formas de comunicar los efectos beneficiosos de la ciencia y la tecnología en la sociedad.
 

La idea o creación más innovadora recibirá el Premio Juvenil Europeo KiiCS durante la celebración del festival PICNIC 2014, que consistirá en espacios expositivos gratuitos en toda Europa, además de la visita a una empresa creativa.

A Domus participa no proxecto KiiCS, financiado pola Comisión Europea, con actividades científico artísticas para mozos 
– (ESGOTADAS AS PRAZAS) A primeira acción da Domus dentro desta iniciativa europea é un taller de programación con Processing para crear imaxes, animacións e interactivos o 26 de xuño.
– O museo científico será parte do grupo Sea Cities con iniciativas no campo do desenvolvemento urbanístico.


Desde agora e ata o mes de xullo de 2014, os 9 membros de KiiCS (Knowledge Incubation in Innovation and Creation for Science), especialistas nas áreas de ciencias, artes e plataformas multidisciplinares, e outros 9 museos de ciencia de toda Europa distribuiranse en 6 grupos para proporcionar aos mozos a oportunidade de desenvolver ideas creativas e aprender acerca da aplicación de solucións científico artísticas en diversos campos: o desenvolvemento urbanístico (Grupos Urbanauts e Sexa Cities), o cerebro (Grupo Brain),  a moda sustentable (Grupo Fashionable), as conexións sociais (Grupo B-Linked) e o "faino ti mesmo" de ciencias da vida (Grupo Bio KiiCS).

A Domus forma parte do grupo Sea Cities, e comezou as súas actividades cun taller de programación con Processing, unha linguaxe e contorna de programación de código aberto para xente que quere crear imaxes, animacións e interactivos. O taller, no que xa se inscribiron 30 mozos entre 15 e 18 anos, celebrarase o 26 de xuño na Domus da Coruña.

Talleres
Cada grupo, coa colaboración de artistas, científicos e profesionais creativos, desenvolverá laboratorios, talleres, exposicións e talleres intensivos, que poidan involucrar á comunidade de mozos, institucións educativas e negocios locais. Por exemplo, os mozos terán a oportunidade de descubrir o fenómeno do son mediante talleres creativos e fabricar instrumentos musicais únicos; aprenderán acerca da intelixencia artificial grazas ao uso de novas tecnoloxías (robótica TIC, enxeñaría) e da arte; ou traballarán con teatro, música e pintura para coñecer as mellores formas de comunicar os efectos beneficiosos da ciencia e a tecnoloxía na sociedade.

A idea ou creación máis innovadora recibirá o Premio Xuvenil Europeo KiiCS durante a celebración do festival PICNIC 2014, que consistirá en espazos expositivos gratuítos en toda Europa, ademais da visita a unha empresa creativa. 


08 junio 2013

Fallo del XV Premio Luis Freire de Investigación Científica en la Escuela

Ver nota completa: español | galego


Un proyecto realizado por una profesora del CEIP Ponte dos Brozos de Arteixo y una investigación llevada a cabo por un estudiante del IES Laxeiro de Lalín obtuvieron el primer premio en las modalidades de Educación Primaria y Educación Secundaria respectivamente.

La pregunta que planteó Isabel Espiñeira, del CEIP Ponte dos Brozos, a sus alumnos de 1º de Primaria fue ¿El color de los alimentos que toman los caracoles influye, o determina, el color de la caca que depositan?, y tras semanas trabajando en el tema, concluyeron que sí. El jurado destacó de este trabajo la originalidad de la pregunta, el rigor y la aplicación del método científico y el hecho de fomentar entre los alumnos el trabajo en equipo. En el caso de Rubén Carballude, alumno de 4º de ESO del IES Laxeiro, quiso dar respuesta ¿A qué velocidad se mueven los caracoles? realizando un trabajo experimental. Para el jurado, su investigación fue la mejor de las cinco finalistas en la modalidad de Educación Secundaria por su rigor, la constancia en el trabajo y por haber convertido un hecho obvio en un amplio estudio experimental.

La fase final de este Premio tuvo lugar la mañana del 8 de junio de 2013, en la Domus, A Coruña, ante la presencia de numerosos compañeros, familiares y amigos de los finalistas.

El Luis Freire es un premio de investigación que invita a los estudiantes gallegos de Secundaria a demostrar su creatividad científica. En esta convocatoria se añadió una nueva modalidad, destinada a profesores de Educación Primaria, a los que se animó a presentar proyectos de investigación desarrollados con sus alumnos.

El Premio Luis Freire de Investigación Científica para Escolares nació en 1999 como una iniciativa de los Museos Científicos Coruñeses-Ayuntamiento de A Coruña para fomentar el interés por la ciencia y la formación en actitudes científicas, premiando a los participantes que se distinguen por la originalidad y el rigor de sus investigaciones, que demuestran sentido crítico, curiosidad y constancia.
 

Fallo del Jurado:
Modalidad de Educación Primaria Obligatoria:

Primer premio: ¿El color de los alimentos que toman los caracoles influye, o determina, el color de la caca que depositan?, presentada por Isabel Espiñeira Suárez, del CEIP Ponte dos Brozos de Arteixo.

Segundo premio: É verdade que si bebemos auga ao revés se che quita o hipo?, presentada por Begoña Codesal, del CEIP Ponte dos Brozos de Arteixo.

Tercer premio: ¿Cómo podemos mejorar el crecimiento de las plantas empleando los restos de las meriendas y la humedad del aula?, presentada por Gutier Pardo Costa, del  CEIP María Pita de A Coruña.

Modalidad de Educación Secundaria Obligatoria:

Primer premio: A qué velocidade se moven os caracois?, presentado por Rubén Carballude Reboredo, del IES Laxeiro de Lalín.

Segundo premio: ¿Cuál es el mejor método para provocar el bostezo?, presentada por Martín Patiño Vázquez, Rodrigo Ramos Souza e Ignacio Ruíz Pérez, del IES David Buján de Cambre.

Tercer premio: ¿Es mejor la memoria en personas que tocan o han tocado un instrumento?, presentado por Raquel Andrade, Olalla Barrio, Carmen Bascuas y Lara Martínez, del IES Rosalía de Castro de Santiago de Compostela.

Cuarto premio: ¿Qué maiz crece más rápido y con mejor aspecto: el transgénico o el natural?, presentado por Damián Anta Fernández, Víctor Fernández Fernández, Marta Fernández Guerra y Paula Núñez Páez, del IES Carlos Casares de Viana do Bolo.

Quinto premio: Qué afecta más a la cantidad de oxígeno liberado en la fotosíntesis, la intensidad de la luz o la cantidad de dióxido de carbono (CO2)?, presentado por Ana Basante García, Sofía Mascareñas Pazos y Marcos Vázquez Rendo, del IES Rosalía de Castro de Santiago de Compostela

El Jurado estuvo presidido por don Francisco Armesto, director técnico de Proyectos de los Museos Científicos Coruñeses, y estuvo constituido además por: doña Beatriz Castro Suárez, profesora de Educación Primaria en el CRA Ponte da Pedra de Carballo, don Miguel Santaolalla Losada, profesor de Biología y Geología, en el IES Agra del Orzán de A Coruña, don Manuel Cid Fernández, profesor de Física y Química en el IES Universidad Laboral de Culleredo, doña Ana González Tizón, profesora de Genética en la Universidad de A Coruña, doña Bibiana García Visos, vocal de la Junta directiva de la Asociación de Amigos de la Casa de las Ciencias. Doña Mónica Iglesias Prego, Jefa de Servicio Museos Científicos Coruñeses, actuó como secretaria del jurado.

ENTREGA  DE  PREMIOS
El Corte Inglés y la Fundación Barrié, a través de su iniciativa educaBarrié,  colaboró con los Museos Científicos Coruñeses-Ayuntamiento de A Coruña y la Asociación de Amigos de la Casa de las Ciencias en la organización del evento y patrocinaron los diferentes premios que se entregaron.

Los autores de los trabajos finalistas en la modalidad de Primaria recibieron una tablet y un regalo para el aula.

El ganador del primer premio en la modalidad de Secundaria realizará un viaje a Asturias y Cantabria, con visitas al Centro de Arte Rupestre Tito Bustillo y a las Cuevas de El Soplao.
 
Fallo do XV Premio Luis Freire de Investigación Científica na Escola

Un proxecto realizado por unha profesora do CEIP Ponte dos Brozos de Arteixo e unha investigación levada a cabo por un estudante do IES Laxeiro de Lalín obtiveron o primeiro premio nas modalidades de Educación Primaria e Educación Secundaria respectivamente.

A pregunta que expuxo Isabel Espiñeira, do CEIP Ponte dos Brozos, aos seus alumnos de 1º de Primaria foi A cor dos alimentos que toman os caracois inflúe, ou determina, a cor da caca que depositan?, e tras semanas traballando no tema, concluíron que si. O xurado destacou deste traballo a orixinalidade da pregunta, o rigor e a aplicación do método científico e o feito de fomentar entre os alumnos o traballo en equipo. No caso de Rubén Carballude, alumno de 4º de ESO do IES Laxeiro, quixo dar resposta A que velocidade móvense os caracois? realizando un traballo experimental. Para o xurado, a súa investigación foi a mellor dos cinco finalistas na modalidade de Educación Secundaria polo seu rigor, a constancia no traballo e por converter un feito obvio nun amplo estudo experimental.

A fase final deste Premio tivo lugar a mañá do 8 de xuño de 2013, na Domus, A Coruña, ante a presenza de numerosos compañeiros, familiares e amigos dos finalistas.

O Luis Freire é un premio de investigación que convida os estudantes galegos de Secundaria a demostrar a súa creatividade científica. Nesta convocatoria engadiuse unha nova modalidade, destinada a profesores de Educación Primaria, aos que se animou a presentar proxectos de investigación desenvolvidos cos seus alumnos.

O Premio Luis Freire de Investigación Científica para Escolares naceu en 1999 como unha iniciativa dos Museos Científicos Coruñeses-Concello da Coruña para fomentar o interese pola ciencia e a formación en actitudes científicas, premiando aos participantes que se distinguen pola orixinalidade e o rigor das súas investigacións, que demostran sentido crítico, curiosidade e constancia.

Fallo do Xurado:
Modalidade de Educación Primaria Obrigatoria:

Primeiro premio: A cor dos alimentos que toman os caracois inflúe, ou determina, a cor da caca que depositan?, presentada por Isabel Espiñeira Suárez, do CEIP Ponte dos Brozos de Arteixo.

Segundo premio: É verdade que se bebemos auga do vaso ao revés se che quita o impo?, presentada por Begoña Codesal, do CEIP Ponte dos Brozos de Arteixo.

Terceiro premio: Como podemos mellorar o crecemento das plantas empregando os restos das merendas e a humidade da aula?, presentada por Gutier Pardo Costa, do  CEIP María Pita da Coruña.

Modalidade de Educación Secundaria Obrigatoria:

Primeiro premio: A que velocidade se moven os caracois?, presentado por Rubén Carballude Reboredo, do IES Laxeiro de Lalín.

Segundo premio: Cal é o mellor método para provocar o bostezo?, presentada por Martín Patiño Vázquez, Rodrigo Ramos Souza e Ignacio Ruíz Pérez, do IES David Buján de Cambre.

Terceiro premio: É mellor a memoria en persoas que tocan ou tocaron un instrumento?, presentado por Raquel Andrade, Olalla Barrio, Carmen Bascuas e Lara Martínez, do IES Rosalía de Castro de Santiago de Compostela.

Cuarto premio: Que maiz crece máis rápido e con mellor aspecto: o transxénico ou o natural?, presentado por Damián Anta Fernández, Víctor Fernández Fernández, Marta Fernández Guerra e Paula Núñez Páez, do IES Carlos Casares de Viana do Bolo.

Quinto premio: Que afecta máis á cantidade de osíxeno liberado na fotosíntesis, a intensidade da luz ou a cantidade de dióxido de carbono (CO2)?, presentado por Ana Basante García, Sofía Mascareñas Pazos e Marcos Vázquez Rendo, do IES Rosalía de Castro de Santiago de Compostela

O Xurado estivo presidido por don Francisco Armesto, director técnico de Proxectos dos Museos Científicos Coruñeses, e estivo constituído ademais por: dona Beatriz Castro Suárez, profesora de Educación Primaria no CRA Ponte da Pedra de Carballo, don Miguel Santaolalla Losada, profesor de Bioloxía e Xeoloxía, no IES Agra do Orzán da Coruña, don Manuel Cid Fernández, profesor de Física e Química no IES Universidade Laboral de Culleredo, dona Ana González Tizón, profesora de Xenética na Universidade da Coruña, dona Bibiana García Visos, vogal da Xunta directiva da Asociación de Amigos da Casa das Ciencias. Dona Mónica Iglesias Prego, Xefa de Servizo Museos Científicos Coruñeses, actuou como secretaria do xurado.

ENTREGA  DE PREMIOS
O Corte Inglés e a Fundación Barrié, a través da súa iniciativa educaBarrié,  colaborou cos Museos Científicos Coruñeses-Concello da Coruña e a Asociación de Amigos da Casa das Ciencias na organización do evento e patrocinaron os diferentes premios que se entregaron.

Os autores dos traballos finalistas na modalidade de Primaria recibiron unha tablet e un agasallo para a aula.

O gañador do primeiro premio na modalidade de Secundaria realizará unha viaxe a Asturias e Cantabria, con visitas ao Centro de Arte Rupestre Perico Bustillo e ás Covas do Soplao.


07 junio 2013

Final del XV Premio Luis Freire de Investigación Científica en la Escuela

Ver nota completa: español | galego


– Cinco equipos de alumnos de Secundaria y tres profesores de Primaria llegan a la final del XV Premio Luis Freire, que se celebra en la Domus el sábado 8 de junio a partir de las 10.00

Alumnos de Secundaria de cinco equipos venidos desde Cambre, Viana do Bolo, Santiago de Compostela y Lalín, y tres profesores de Primaria de A Coruña y Arteixo defenderán sus trabajos en la final del XV Premio Luis Freire de Investigación Científica en la Escuela que se celebra el sábado, 8 de junio, en la Domus de A Coruña, a partir de las 10 de la mañana. Al acto, que es público, asistirán compañeros, familiares y amigos de los finalistas.

El Luis Freire es un premio de investigación que invita a los estudiantes gallegos de Secundaria a demostrar su creatividad científica. En esta convocatoria se añadió una nueva modalidad, destinada a profesores de Educación Primaria, a los que se invitó a presentar proyectos de investigación desarrollados con sus alumnos.

Estos son los trabajos finalistas:

Modalidad de Educación Primaria Obligatoria:

- ¿Cómo podemos mejorar el crecimiento de las plantas empleando los restos de las meriendas y la humedad del aula?, presentada por Gutier Pardo Costa, del  CEIP María Pita de A Coruña

- É verdade que si bebemos auga ao revés se che quita o hipo?, presentada por Begoña Codesal, del CEIP Ponte dos Brozos de Arteixo

- ¿El color de los alimentos que toman los caracoles influye, o determina, el color de la caca que depositan?, presentada por Isabel Espiñeira Suárez, del CEIP Ponte dos Brozos de Arteixo

Modalidad de Educación Secundaria Obligatoria:


- ¿Cuál es el mejor método para provocar el bostezo?,  presentada por Martín Patiño Vázquez, Rodrigo Ramos Souza e Ignacio Ruíz Pérez, del IES David Buján de Cambre

- ¿Qué maiz crece más rápido y con mejor aspecto: el transgénico o el natural?, presentado por Damián Anta Fernández, Víctor Fernández Fernández, Marta Fernández Guerra y Paula Núñez Páez, del IES Carlos Casares de Viana do Bolo


- La música y la memoria. ¿Es mejor la memoria en personas que tocan o han tocado un instrumento?, presentado por Raquel Andrade, Olalla Barrio, Carmen Bascuas y Lara Martínez, del IES Rosalía de Castro de Santiago de Compostela

- ¿Qué afecta más a la cantidad de oxígeno liberado en la fotosíntesis, la intensidad de la luz o la cantidad de dióxido de carbono (CO2)?, presentado por Ana Basante García, Sofía Mascareñas Pazos y Marcos Vázquez Rendo, del IES Rosalía de Castro de Santiago de Compostela

- A qué velocidade se moven os caracois?, presentado por Rubén Carballude Reboredo, del IES Laxeiro de Lalín

Fallo y entrega de premios

Tras la exposición de los trabajos el Jurado se retirará a deliberar y emitirá el fallo, lo que tendrá lugar sobre las 13:30 horas del mismo sábado 8 de junio, para continuar con la entrega de los premios.

El XV Premio Luis Freire de Investigación Científica en la Escuela está convocado por el Ayuntamiento de A Coruña-Museos Científicos Coruñeses, en colaboración con la Asociación de Amigos de la Casa de las Ciencias, El Corte Inglés y la Fundación Barrié a través de su iniciativa educativa educaBarrié.
 
Final do XV Premio Luis Freire de Investigación Científica na Escola

– Cinco equipos de alumnos de Secundaria e tres profesores de Primaria chegan á final do XV Premio Luis Freire, que se celebra na Domus o sábado 8 de xuño a partir das 10.00

Alumnos de Secundaria de cinco equipos vindos desde Cambre, Viana do Bolo, Santiago de Compostela e Lalín, e tres profesores de Primaria da Coruña e Arteixo defenderán os seus traballos na final do XV Premio Luis Freire de Investigación Científica na Escola que se celebra o sábado, 8 de xuño, na Domus da Coruña, a partir das 10 da mañá. Ao acto, que é público, asistirán compañeiros, familiares e amigos dos finalistas.

O Luis Freire é un premio de investigación que convida aos estudantes galegos de Secundaria a demostrar a súa creatividade científica. Nesta convocatoria engadiuse unha nova modalidade, destinada a profesores de Educación Primaria, aos que se convidou a presentar proxectos de investigación desenvolvidos cos seus alumnos.

Estes son os traballos finalistas:

Modalidade de Educación Primaria Obrigatoria:

-
¿Cómo podemos mejorar el crecimiento de las plantas empleando los restos de las meriendas y la humedad del aula?, presentada por Gutier Pardo Costa, do  CEIP María Pita da Coruña

- É verdade que se bebemos auga ao revés se che quita ou hipo?, presentada por Begoña Codesal, do CEIP Ponche dous Brozos de Arteixo

-
¿El color de los alimentos que toman los caracoles influye, o determina, el color de la caca que depositan?, presentada por Isabel Espiñeira Suárez, do CEIP Ponche dous Brozos de Arteixo

Modalidade de Educación Secundaria Obrigatoria:

-
¿Cuál es el mejor método para provocar el bostezo?,  presentada por Martín Patiño Vázquez, Rodrigo Ramos Souza e Ignacio Ruíz Pérez, do IES David Buján de Cambre

-
¿Qué maiz crece más rápido y con mejor aspecto: el transgénico o el natural?,, presentado por Damián Anta Fernández, Víctor Fernández Fernández, Marta Fernández Guerra e Paula Núñez Páez, do IES Carlos Casares de Viana do Bolo

-
La música y la memoria. ¿Es mejor la memoria en personas que tocan o han tocado un instrumento?, presentado por Raquel Andrade, Olalla Barrio, Carmen Bascuas e Lara Martínez, do IES Rosalía de Castro de Santiago de Compostela

-
¿Qué afecta más a la cantidad de oxígeno liberado en la fotosíntesis, la intensidad de la luz o la cantidad de dióxido de carbono (CO2)?, presentado por Ana Basante García, Sofía Mascareñas Pazos e Marcos Vázquez Rendo, do IES Rosalía de Castro de Santiago de Compostela

- A que velocidade se moven vos caracois?, presentado por Rubén Carballude Reboredo, do IES Laxeiro de Lalín

Fallo e entrega de premios
Tras a exposición dos traballos o Xurado retirarase a deliberar e emitirá o fallo, o que terá lugar sobre as 13:30 horas do mesmo sábado 8 de xuño, para continuar coa entrega dos premios.

O XV Premio Luis Freire de Investigación Científica na Escola está convocado polo Concello da Coruña-Museos Científicos Coruñeses, en colaboración coa Asociación de Amigos da Casa das Ciencias, O Corte Inglés e a Fundación Barrié a través da súa iniciativa educativa educaBarrié.