29 noviembre 2013

Conoce a la ganadora del concurso escolar “Mete una vaca en el Aquarium”

Ver nota completa: español | galego


—El dibujo de una alumna de 3º de la ESO del IES Otero Pedrayo de Ourense resultó ganador
—El fallo de este concurso se hace público coincidiendo con el Día de la Acuicultura, que se celebra el 30 de noviembre


El pasado mes de octubre se convocó el concurso "Mete una vaca en el Aquarium", que invitaba a los escolares a realizar un diseño de una vaca decorada con motivos relacionados con la acuicultura, el tema de una exposición que se está preparando para el Aquarium Finisterrae.

De los 3.009 dibujos recibidos, de 91 centros educativos de toda Galicia, ha resultado ganador el realizado por Esperanza Valentina Castro Isdahl-Troye, alumna de 3º de ESO del IES Otero Pedrayo de Ourense.



Su diseño fue seleccionado por haber sido capaz de representar múltiples referencias de la acuicultura, incluyendo desde perspectivas históricas hasta tecnologías modernas, siendo capaz de conjugar conceptos con soluciones de gran valor expresivo. El diseño invita además a la exploración, a la reflexión y a la búsqueda de los diferentes elementos que lo componen.

Tal como figuraba en las bases del concurso, el diseño ganador servirá para pintar una escultura a tamaño real de una vaca que formará parte de la exposición en el Aquarium Finisterrae. Además, el aula de la alumna ganadora será invitada a visitar la exposición.

Desde la organización del concurso se quiere también agradecer y reconocer la participación de los más de 3.000 escolares de toda Galicia. Una gran parte de los diseños enviados demuestran un gran ejercicio de conceptualización y creatividad colectivo, con un elevada diversidad de propuestas válidas.


Coñece á gañadora do concurso escolar “Mete unha vaca no Aquarium”

—O debuxo dunha alumna de 3º da ESO do IES Otero Pedrayo de Ourense resultou gañador
—O fallo deste concurso faise público coincidindo co Día da Acuicultura, que se celebra o 30 de novembro


O pasado mes de outubro convocouse o concurso “Mete unha vaca no Aquarium”, que convidaba os escolares a realizar un deseño dunha vaca decorada con motivos relacionados coa acuicultura, o tema dunha exposición que se está preparando para o Aquarium Finisterrae.

Dos 3.009 debuxos recibidos, de 91 centros educativos de toda Galicia, resultou gañador o realizado por Esperanza Valentina Castro Isdahl-Troye, alumna de 3º de ESO do IES Otero Pedrayo de Ourense.



O seu deseño foi seleccionado por ser capaz de representar múltiples referencias da acuicultura, incluíndo desde perspectivas históricas até tecnoloxías modernas, sendo capaz de conxugar conceptos con solucións de gran valor expresivo. O deseño convida ademais á exploración, á reflexión e á procura dos diferentes elementos que o compoñen.

Tal como figuraba nas bases do concurso, o deseño gañador servirá para pintar unha escultura a tamaño real dunha vaca que formará parte da exposición no Aquarium Finisterrae. Ademais, a aula da alumna gañadora será convidada a visitar a exposición.

Desde a organización do concurso quérese tamén agradecer e recoñecer a participación dos máis de 3.000 escolares de toda Galicia. Unha gran parte dos deseños enviados demostran un gran exercicio de conceptualización e creatividade colectivo, cunha elevada diversidade de propostas válidas.






-





21 noviembre 2013

Nueva edición del Curso de Astronomía de la Casa de las Ciencias

Ver nota completa: español | galego


– La inscripción ya está abierta en el 981 189 844
– La actividad tendrá lugar del 17 al 20 de diciembre


El Planetario de la Casa de las Ciencias organiza una nueva edición del curso de iniciación a la astronomía que se celebrará del 17 al 20 de diciembre de 2013.

Este curso práctico está dirigido a mayores de 14 años sin conocimientos previos en la materia, que deseen aprender a disfrutar de la astronomía a simple vista. Los asistentes adquirirán conocimientos para reconocer los planetas, las estrellas y las constelaciones más destacados, e interpretar sus movimientos en el firmamento.

Fechas del curso: Del 17 al 20 de diciembre de 2013

Horario: de 19:30 a 21:30 horas

Lugar: Planetario de la Casa de las Ciencias
Parque de Santa Margarita. A Coruña

Número de plazas: 75

PRECIOS:
- General: 40 euros
- Reducido: 20 euros para mayores de 65 años, titulares de carné joven, miembros de la Asociación de Amigos de la Casa de las Ciencias y socios de la Agrupación Astronómica Ío.

Con el precio general, los participantes recibirán una tarjeta VENTE de acceso anual a las salas de exposiciones de los Museos Científicos Coruñeses.



Nova edición do curso de astronomía da Casa das Ciencias

– A inscrición xa está aberta no 981 189 844
– A actividade terá lugar do 17 ao 20 de decembro

O Planetario da Casa das Ciencias organiza unha nova edición do curso de iniciación á astronomía que se celebrará do 17 ao 20 de decembro de 2013.

Este curso práctico está dirixido a maiores de 14 anos sen coñecementos previos na materia, que desexen aprender a gozar da astronomía a primeira ollada. Os asistentes adquirirán coñecementos para recoñecer os planetas, as estrelas e as constelacións máis destacados, e interpretar os seus movementos no firmamento.

Datas do curso: Do 17 ao 20 de decembro de 2013

Horario: de 19:30 a 21:30 horas

Lugar: Planetario da Casa das Ciencias
Parque de Santa Margarita. A Coruña

Número de prazas: 75

PREZOS:
- Xeral: 40 euros
- Reducido: 20 euros para maiores de 65 anos, titulares de carné novo, membros da Asociación de Amigos da Casa das Ciencias e socios de la Agrupación Astronómica Ío.

Co prezo xeral, os participantes recibirán un cartón VENTE de acceso anual ás salas de exposicións dos Museos Científicos Coruñeses.


14 noviembre 2013

El Aquarium Finisterrae estrena “La National Geographic Society: 125 años explorando el mundo”

Ver nota completa: español | galego


—Nueva exposición en el Aquarium Finisterrae, con fotografías que narran los momentos más representativos de la revista National Geographic Society en sus 125 años de explorar el planeta
—La entrada a la exposición será gratuita hasta el domingo 17 de noviembre, pues durante la Semana de la Ciencia los tres Museos Científicos Coruñeses celebran jornadas de puertas abiertas


Continúan las actividades de la Semana de la Ciencia 2013, con la inauguración de la exposición “La National Geographic Society: 125 años explorando el mundo”, producida por los Museos Científicos Coruñeses en colaboración con la propia National Geographic Society. La muestra contiene algunas de las mejores fotografías publicadas en la revista a lo largo de su historia. Son 70 imágenes que han sido seleccionadas tanto por su importancia histórica, sociológica o científica, como por su impacto periodístico o estético.



El trece de enero de 1888, un grupo de treinta y tres socios se reunió en el Cosmos Club de Washington, D.C. (EE.UU) para crear una “sociedad dedicada a promover y difundir el conocimiento geográfico”. Gardiner Greene Hubbard fue su primer presidente. Un año después le sucedería su yerno, Alexander Graham Bell. Hoy en día, la National Geographic Society es una de las sociedades científicas y educativas más importantes del mundo. La famosa National Geographic Magazine, que se publica desde octubre de 1888; la página web www.nationalgeographic.com, activa desde 1996; y el National Geographic Channel, cuya primera emisión tuvo lugar el 1 de septiembre de 1997, son los principales medios de comunicación de esta sociedad.

En un principio, la National Geographic Magazine solo contenía texto y se parecía mucho a las revistas científicas clásicas. Pero en 1890 comenzó a publicar fotos y poco después se transformó en una publicación de divulgación científica. La primera imagen que publicó la revista fue una foto de la isla Herald (Rusia) tomada desde un barco. Gilbert Hovey Grosvenor (1875-1966), considerado el padre del fotoperiodismo, fue el primer editor a tiempo completo, y también el responsable de haberla convertido en un publicación icónica. La National Geographic fue pionera en encartar mapas, publicar fotos nocturnas de animales tomadas con flash (1906) y en publicar fotos en color de la vida salvaje (1914). Actualmente, la revista se publica en 32 idiomas. El primer número en español se distribuyó en 1997.

La National Geographic Society también es muy conocida por su actividad de patrocinio de expediciones e investigaciones de campo. Fue la patrocinadora, por ejemplo, de las expediciones de Hiram Bingham (arqueólogo), Jacques-Yves Cousteau (océanografo), Louis and Mary Leakey (antropólogos), Jean Goodall y Dian Fossey (primatólogas), Robert D. Ballard (oceanógrafo), Paul Sereno (paleontólogo) o James Cameron (cineasta y explorador marino).


O Aquarium Finisterrae estrea “A National Geographic Society: 125 anos explorando o mundo”

—Nova exposición no Aquarium Finisterrae, con fotografías que narran os momentos máis representativos da revista National Geographic Society nos seus 125 anos de explorar o planeta
—A entrada á exposición será gratuíta até o domingo 17 de novembro, pois durante a Semana da Ciencia o tres Museos Científicos Coruñeses celebran xornadas de portas abertas


Continúan as actividades da Semana da Ciencia 2013, coa inauguración da exposición “A National Geographic Society: 125 anos explorando o mundo”, producida polos Museos Científicos Coruñeses en colaboración coa propia National Geographic Society. A mostra contén algunhas das mellores fotografías publicadas na revista ao longo da súa historia. Son 70 imaxes que foron seleccionadas tanto pola súa importancia histórica, sociolóxica ou científica, como polo seu impacto xornalístico ou estético. 



O trece de xaneiro de 1888, un grupo de trinta e tres socios reuniuse no Cosmos Club de Washington, D.C. (EE.UU) para crear unha “sociedade dedicada a promover e difundir o coñecemento xeográfico”. Gardiner Greene Hubbard foi o seu primeiro presidente. Un ano despois sucederíalle o seu xenro, Alexander Graham Bell. Hoxe en día, a National Geographic Society é unha das sociedades científicas e educativas máis importantes do mundo. A famosa National Geographic Magazine, que se publica desde outubro de 1888; a páxina web www.nationalgeographic.com, activa desde 1996; e o National Geographic Channel, cuxa primeira emisión tivo lugar o 1 de setembro de 1997, son os principais medios de comunicación desta sociedade.

Nun principio, a National Geographic Magazine só contiña texto e parecíase moito ás revistas científicas clásicas. Pero en 1890 comezou a publicar fotos e pouco despois transformouse nunha publicación de divulgación científica. A primeira imaxe que publicou a revista foi unha foto da illa Herald (Rusia) tomada desde un barco. Gilbert Hovey Grosvenor (1875-1966), considerado o pai do fotoxornalismo, foi o primeiro editor a tempo completo, e tamén o responsable de convertela nunha publicación icónica. A National Geographic foi pioneira en encartar mapas, publicar fotos nocturnas de animais tomadas con flash (1906) e en publicar fotos en cor da vida salvaxe (1914). Actualmente, a revista publícase en 32 idiomas. O primeiro número en español distribuíuse en 1997.

A National Geographic Society tamén é moi coñecida pola súa actividade de patrocinio de expedicións e investigacións de campo. Foi a patrocinadora, por exemplo, das expedicións de Hiram Bingham (arqueólogo), Jacques-Yves Cousteau (océanografo), Louis and Mary Leakey (antropólogos), Jean Goodall e Dian Fossey (primatólogas), Robert D. Ballard (oceanógrafo), Paul Sereno (paleontólogo) ou James Cameron (cineasta e explorador mariño).




08 noviembre 2013

Los Museos Científicos Coruñeses celebran la Semana de la Ciencia, con entrada gratuita del 11 al 17 de noviembre

Ver nota completa: español | galego


—A lo largo de toda la semana será gratis la entrada a la Casa de las Ciencias, Domus y Aquarium Finisterrae, y a sus salas de proyección
—La programación especial incluye el estreno de dos exposiciones, en los Jardines de Méndez Núñez y en el Aquarium Finisterrae


La Semana de la Ciencia en los Museos Científicos Coruñeses comienza el próximo lunes, 11 de noviembre, con siete días de puertas abiertas en la Casa de las Ciencias, Domus y Aquarium Finisterrae [ver horarios]. La entrada será gratuita en los tres museos, ofreciendo a los visitantes la ocasión de visitar sus exposiciones y participar en las numerosas experiencias interactivas que proponen estos centros de ciencia de A Coruña.

En esta Semana de la Ciencia se presentarán dos nuevas exposiciones. El miércoles 13 de noviembre arranca "Ilusionismo, ¿magia o ciencia?" en una carpa instalada en los Jardines de Méndez Núñez. Y el 14 de noviembre se abrirá al público en el Aquarium Finisterrae la exposición fotográfica “National Geographic Society. 125 años explorando el mundo”. Y además, se han programado actividades especiales, como un cursillo de robótica o una conferencia de Ángel Carracedo, con motivo de la entrega de los XXVI Premios Prismas.

PROGRAMA COMPLETO

-Lunes a domingo (11 al 17 de noviembre), será gratis visitar la Casa de las Ciencias, Domus y Aquarium Finisterrae, y también asistir a sus proyecciones (Cine 3D y Planetario).

-Martes (12 de noviembre). Taller "Creando robots" para jóvenes de 15 a 18 años, en la Domus (16:30—20:30). Gratis, plazas agotadas.

-Miércoles (13 de noviembre). Apertura de la exposición "Ilusionismo, ¿magia o ciencia?", inspirada en la premisa de que el cerebro es una fábrica de ilusiones. Estará instalada en una carpa en los Jardines de Méndez Núñez y organizada por la Obra Social “la Caixa” en colaboración con los Museos Científicos del Ayuntamiento de A Coruña.

-Jueves (14 de noviembre). Estreno de la exposición “National Geographic Society. 125 años explorando el mundo”, en el Aquarium Finisterrae, con fotografías que narran los momentos más representativos de la revista National Geographic Society en sus 125 años de exploración del planeta.

-Sábado (16 noviembre). Conferencia: “La revolución genómica”, a las 11:00 en la Domus (entrada libre hasta completar aforo), a cargo del Dr. Ángel Carracedo, Premio Especial del Jurado en los Prismas 2013. La ceremonia de entrega de los Prismas Casa de las Ciencias a la Divulgación tendrá lugar a continuación en el salón de plenos del Ayuntamiento de A Coruña.

-Domingo (17 noviembre). Clausura de "El asombro de Mr. Darwin" en la Casa de las Ciencias. Una exposición interactiva que invita a revivir el camino que llevó a Charles Darwin al descubrimiento de la teoría de la evolución.

>> Consulta también:
Horarios de Actividades, Cine 3D y Planetario



Os Museos Científicos Coruñeses celebran a Semana da Ciencia, con entrada gratuíta do 11 ao 17 de novembro
 

 —Ao longo de toda a semana será gratis a entrada á Casa das Ciencias, Domus e Aquarium Finisterrae, e ás súas salas de proxección
—A programación especial inclúe a estrea de dúas exposicións, nos Xardíns de Méndez Núñez e no Aquarium Finisterrae


A Semana da Ciencia nos Museos Científicos Coruñeses comeza o vindeiro luns, 11 de novembro, con sete días de portas abertas na Casa das Ciencias, Domus e Aquarium Finisterrae [ver horarios]. A entrada será gratuíta no tres museos, ofrecendo aos visitantes a ocasión de visitar as súas exposicións e participar nas numerosas experiencias interactivas que propoñen estes centros de ciencia da Coruña.

Nesta Semana da Ciencia presentaranse dúas novas exposicións. O mércores 13 de novembro arrinca "Ilusionismo, maxia ou ciencia?" nunha carpa instalada nos Xardíns de Méndez Núñez. E o 14 de novembro abrirase ao público no Aquarium Finisterrae a exposición fotográfica “National Geographic Society. 125 anos explorando o mundo”. E ademais programáronse actividades especiais, como un curso de robótica ou unha conferencia de Ángel Carracedo, con motivo da entrega dos XXVI Premios Prismas.

PROGRAMA COMPLETO

-Luns a domingo (11 ao 17 de novembro), será gratis visitar a Casa das Ciencias, Domus e Aquarium Finisterrae, e tamén asistir ás súas proxeccións (Cinema 3D e Planetario).

-Martes (12 de novembro). Taller "Creando robots" para mozos de 15 a 18 anos, na Domus (16:30-20:30). Gratis, prazas esgotadas.

-Mércores (13 de novembro). Apertura da exposición "Ilusionismo, maxia ou ciencia?", inspirada na premisa de que o cerebro é unha fábrica de ilusións. Estará instalada nunha carpa nos Xardíns de Méndez Núñez e organizada pola Obra Social “la Caixa” en colaboración cos Museos Científicos do Concello da Coruña.

-Xoves (14 de novembro). Estrea da exposición “National Geographic Society. 125 anos explorando o mundo”, no Aquarium Finisterrae, con fotografías que narran os momentos máis representativos da revista National Geographic Society nos seus 125 anos de exploración do planeta.

-Sábado (16 novembro). Conferencia: “A revolución xenómica”, ás 11:00 na Domus (entrada libre até completar aforamento), a cargo do Dr.
Ángel Carracedo, Premio Especial do Xurado nos Prismas 2013. A cerimonia de entrega dos Prismas Casa das Ciencias á Divulgación terá lugar a continuación no salón de plenos do Concello da Coruña.

-Domingo (17 novembro). Clausura de "O asombro de Mr. Darwin" na Casa das Ciencias. Unha exposición interactiva que convida a revivir o camiño que levou a Charles Darwin ao descubrimento da teoría da evolución.

>> Consulta tamén:
Horarios de Actividades, Cinema 3D e Planetario