03 noviembre 2015

Los Museos Científicos Coruñeses presentan el espacio maker@domus

[Ver nota en galego]



– La nueva sala de la Domus está pensada para experimentar la cultura "maker", hacer tecnología por uno mismo y comenzar a "pensar con las manos".
– El sábado 7 de noviembre, la entrada a la Domus será gratuita por la celebración de la Feria OSHWDem en este lugar, con multitud de actividades, exhibición de proyectos, mini charlas, concursos, competiciones y talleres.


El llamado movimiento maker está protagonizado por personas inquietas, apasionadas por la tecnología, educadores, artesanos, ingenieros, estudiantes, defensores de la filosofía del código abierto, y de todos aquellos cuyo pensamiento gira alrededor de cómo inventar o crear cosas nuevas. Tecnologías como la de las impresoras 3D, cortadoras láser o las placas Arduino posibilitan la materialización de este tipo de actividades.

La Domus se suma a esta corriente cada vez más presente en la sociedad y crea un nuevo espacio, maker@domus, donde se celebran actividades maker dirigidas a diferentes públicos, desde escolares a público general.

Varios entornos
La sala cuenta con varios entornos: uno para realizar actividades de grupo, otra para celebrar actividades formativas, una tercera para tareas propias de maker y dos espacios tipo fab-lab, para trabajos tipo taller (cortadoras láser y tornos).

Una de las características a destacar es que la sala es totalmente configurable, pudiendo adaptar los espacios a las distintas actividades así como a eventos más multitudinarios. Para la concepción y desarrollo del espacio, la Domus colabora con el Tinkering Studio del Exploratorium de San Francisco, pioneros a nivel mundial en la puesta en marcha de un espacio maker integrado en un centro de ciencia y un referente en educación STEAM (ciencia, tecnología, ingeniería, arte y matemáticas).

Actividades de la sala maker@domus
Una de las principales actividades que acogerá la sala durante el curso escolar son talleres para grupos escolares. Se ofrecen dos talleres para grupos escolares de diferentes edades, desde 6 a 14 años, previa reserva:

1. circuitos@domus
Martes, de 11:00 a 12:30. Para experimentar con baterías, lámparas, timbres, interruptores, y muchos otros componentes eléctricos, para comenzar a comprender el mundo de la electricidad. Crea conexiones eléctricas entre objetos cotidianos y descubre otras muy sorprendentes. Para alumnos de Primaria y ESO (1º y 2º)

2. robots_pintores@domus
Martes, de 11:00 a 12:30. Los alumnos inventan su propio dispositivo a motor que se mueve de las formas más inesperadas y dibuja garabatos increíbles. Para alumnos de Primaria (de 2º a 6º) y ESO (1º y 2º)

Club tecnológico y taller de robótica
Además, se están llevando a cabo dos actividades en esta sala, que tienen ya cubiertas todas sus plazas:

– Club tecnológico. Se celebra una vez a la semana a lo largo de un trimestre, entre el 6 de octubre y el 23 de diciembre. Los participantes realizarán un itinerario de aprendizaje en el área de la robótica educativa, pasando por diversos entornos de aprendizaje y herramientas digitales. Se organizan en dos grupos, uno para estudiantes de Primaria y otro para Secundaria.

– Talleres Robotix. Los participantes, niños y niñas de entre 6 y 12 años, se introducen de forma divertida en la robótica, innovando, creando y trabajando en equipo. En el taller, impartido por Robotix, socio certificado de Lego Education, experimentan con la fuerza y el movimiento, el equilibrio y la estabilidad aprendiendo ciencia y tecnología de forma lúdica.

Feria OSHWDem
La Semana de la Ciencia 2015 comenzará el sábado 7 de noviembre en la Domus con la Feria OSHWDem de tecnología abierta, organizada por Bricolabs en colaboración con los Museos Científicos Coruñeses. A lo largo de toda la jornada habrá multitud de actividades, desde una exhibición de proyectos, mini charlas, concursos, competiciones y talleres. Con motivo de esta Feria, la entrada a la Domus el 7 de noviembre será gratuita.

Las actividades que se organizan en la sala maker@domus se nutre de la experiencia y la colaboración de varias entidades. Por una parte, el Exploratorium de San Francisco, museo de ciencia pionero a nivel mundial en la educación no formal en ciencia. También Bricolabs, una asociación que reúne semanalmente en la Domus a todos aquellos que quieren colaborar en el diseño, construcción y pruebas de todo tipo de aparatos y gadgets, propuestos por los propios participantes y al estilo de otros HackerSpaces y FabLabs del mundo. Además, los Museos Científicos Coruñeses colaboran con Scientix, comunidad para a enseñanzas de las ciencias en Europa, presentando sus actividades maker en eventos europeos y nacionales con el fin de ofrecer nuevas oportunidades de formación a los profesores y de difundir este nuevo proyecto en el que se encuentra inmerso.

El espacio maker@domus parte de un proyecto creado íntegramente en los Museos Científicos Coruñeses, con las aportaciones y el trabajo de su equipo profesional y que se empapa, desde su concepción como idea hasta su puesta en marcha, de un auténtico espíritu maker.

Os Museos Científicos Coruñeses presentan o espazo MAKER@DOMUS
– A nova sala da Domus está pensada para experimentar a cultura "maker", facer tecnoloxía por un mesmo e comezar a "pensar coas mans". 

– O sábado 7 de novembro, a entrada á Domus será gratuíta pola celebración da Feira OSHWDem neste lugar, con multitude de actividades, exhibición de proxectos, mini charlas, concursos, competicións e talleres. 

O chamado movemento maker está protagonizado por persoas inquietas, apaixonadas pola tecnoloxía, educadores, artesáns, enxeñeiros, estudantes, defensores da filosofía do código aberto, e de todos aqueles cuxo pensamento vira ao redor de como inventar ou crear cousas novas. Tecnoloxías como a das impresoras 3D, cortadoras láser ou as placas Arduino posibilitan a materialización deste tipo de actividades.

A Domus súmase a esta corrente cada vez máis presente na sociedade e crea un novo espazo, maker@domus, onde se celebran actividades maker dirixidas a diferentes públicos, desde escolares a público xeral.

Varias contornas

A sala conta con varias contornas: unha para realizar actividades de grupo, outra para celebrar actividades formativas, unha terceira para tarefas propias de maker e dous espazos tipo fab-lab, para traballos tipo taller (cortadoras láser e tornos).

Unha das características a destacar é que a sala é totalmente configurable, podendo adaptar os espazos ás distintas actividades así como a eventos máis multitudinarios. Para a concepción e desenvolvemento do espazo, a Domus colabora co Tinkering Studio do Exploratorium de San Francisco, pioneiros a nivel mundial na posta en marcha dun espazo maker integrado nun centro de ciencia e un referente en educación STEAM (ciencia, tecnoloxía, enxeñería, arte e matemáticas).

Actividades da sala maker@domus
Unha das principias actividades que acollerá a sala durante o curso escolar son talleres para grupos escolares. Se ofrecen dous talleres para grupos escolares de diferentes idades, desde 6 a 14 anos, previa reserva:

1. circuitos@domus
Martes, de 11:00 a 12:30. Para experimentar con baterías, lámpadas, timbres, interruptores, e moitos outros compoñentes eléctricos, para comezar a comprender o mundo da electricidade. Crea conexións eléctricas entre obxectos cotiáns e descubre outras moi sorprendentes. Para alumnos de Primaria e ESO (1º e 2º)

2. robots_pintores@domus
Martes, de 11:00 a 12:30. Os alumnos inventan o seu propio dispositivo a motor que se move das formas máis inesperadas e debuxa garabatos incribles. Para alumnos de Primaria (de 2º a 6º) e ESO (1º e 2º)


Club tecnológico e taller de robótica
Ademais, se están levando a cabo dous actividades nesta sala, que teñen xa cubertas todas as súas prazas:

- Club tecnolóxico. Celebrase unha vez á semana ao longo dun trimestre, entre o 6 de outubro e o 23 de decembro. Os participantes realizarán un itinerario de aprendizaxe na área da robótica educativa, pasando por diversas contornas de aprendizaxe e ferramentas dixitais. Organízanse en dous grupos, un para estudantes de Primaria e outro para Secundaria.

- Talleres Robotix. Os participantes, nenos e nenas de entre 6 e 12 anos, se introducen de forma divertida na robótica, innovando, creando e traballando en equipo. No taller, impartido por Robotix, socio certificado de Lego Education, experimentan coa forza e o movemento, o equilibrio e a estabilidade aprendendo ciencia e tecnoloxía de forma lúdica.

Feria OSHWDem
A Semana da Ciencia 2015 comezará o sábado 7 de novembro na Domus coa Feira OSHWDem de tecnoloxía aberta, organizada por Bricolabs en colaboración cos Museos Científicos Coruñeses. Ao longo de toda a xornada haberá multitude de actividades, desde unha exhibición de proxectos, mini charlas, concursos, competicións e talleres. Con motivo desta Feira, a entrada á Domus o 7 de novembro será gratuita.

As actividades que se organizan na sala maker@domus nútrese da experiencia e a colaboración de varias entidades. Por unha banda, o Exploratorium de San Francisco, museo de ciencia pioneiro a nivel mundial na educación non formal en ciencia. Tamén Bricolabs, unha asociación que reúne semanalmente na Domus a todos aqueles que queren colaborar no deseño, construción e probas de todo tipo de aparellos e gadgets, propostos polos propios participantes e ao estilo doutros HackerSpaces e FabLabs do mundo. Ademais, os Museos Científicos Coruñeses colaboran con Scientix, comunidade para a ensinos das ciencias en Europa, presentando as súas actividades maker en eventos europeos e nacionais co fin de ofrecer novas oportunidades de formación aos profesores e de difundir este novo proxecto no que se atopa inmerso.

O espazo maker@domus parte dun proxecto creado integramente nos Museos Científicos Coruñeses, coas achegas e o traballo de seu equipo profesional e que se empapa, desde a súa concepción como idea ata a súa posta en marcha, dun auténtico espírito maker.