29 septiembre 2015

El viernes 2 de octubre «Falemos de cerebro» en la Domus a las 19.00 horas

Ver nota completa: español | galego


– Miembros del grupo NEUROcom, el Grupo de Neurociencia y Control Motor de la Universidade da Coruña, pondrán al descubierto algunos de los secretos que encierra la mente.
– Tres charlas para conocer cómo se hablan las neuronas o las nuevas técnicas de estimulación cerebral.


Es el cerebro el que nos hace ser quienes somos, sin embargo aún sabemos muy poco de su funcionamiento. Para profundizar en este gran desconocido interior que portamos, tres de los miembros de NEUROcom, el Grupo de Neurociencia y Control Motor de la Universidade da Coruña, estarán el viernes 2 de octubre en la Domus a las 19:00 horas.

Bajo el título «Falemos do cerebro» habrá tres charlas de unos treinta minutos cada una, con su turno de preguntas y coloquio final. Casto Rivadulla hablará de “El lenguaje de las neuronas”, Xurxo Mariño de “Para que nos serve a mente?” y terminaremos con Javier Cudeiro, con sus explicaciones sobre “Estimulación cerebral no invasiva: electricidad y magnetismo para curar”.




O venres 2 de outubro «Falemos de cerebro» na Domus ás 19.00 horas
– Membros do grupo NEUROcom, o Grupo de Neurociencia e Control Motor da Universidade da Coruña, poñerán ao descuberto algúns dos segredos que encerra a mente.
– Tres charlas para coñecer como se falan as neuronas ou as novas técnicas de estimulación cerebral.


É o cerebro o que nos fai ser quenes somos, con todo aínda sabemos moi pouco do seu funcionamento. Para afondar neste gran descoñecido interior que portamos, tres dos membros de NEUROcom, o Grupo de Neurociencia e Control Motor da Universidade dá Coruña, estarán o venres 2 de outubro na Domus ás 19:00 horas.

Baixo o título «Falemos do cerebro» haberá tres charlas duns trinta minutos cada unha, coa súa quenda de preguntas e coloquio final. Casto Rivadulla falará de "A linguaxe das neuronas", Xurxo Mariño de "Para que nos serve a mente?" e terminaremos con Javier Cudeiro, coas súas explicacións sobre "Estimulación cerebral non invasiva: electricidade e magnetismo para curar".



26 septiembre 2015

Vuelve una nueva edición de las Meriendas en el Aquarium Finisterrae

Ver nota completa: español | galego


– El 28 de septiembre abre el plazo de inscripción en el teléfono 981 189 842 a partir de las 8:30 horas, para las nuevas sesiones que se celebrarán sábados y domingos.
– Pensadas para niños y niñas de entre 4 y 13 años, que realizarán una actividad y después merendarán chocolate con churros en la cantina del Acuario.


Las Meriendas en el Aquarium Finisterrae tendrán lugar los sábados y domingos a las 16.45 horas; la primera sesión será el 17 de octubre. Los participantes de mayor edad realizarán un taller de gyotaku, una técnica de impresión para generar un monotipo (grabado de impresión única) usando un pescado como matriz. Para los más pequeños habrá un taller sobre cefalópdos y reciclaje, en el que aprenderán sobre estos animales marinos y crearán pulpos y calamares con materiales de desecho.

Para participar en las Meriendas es necesario reservar plaza llamando, desde el lunes 28 de septiembre al teléfono 981 189 842 a partir de las 8:30 horas. Por llamada sólo podrán inscribirse tres niños, para lo cual es preciso tener los datos del menor, así como un número de teléfono del padre/madre/tutor. Cada niño deberá abonar una entrada reducida (4 euros) y recibirá una invitación para merendar.

La actividad es gratuita para los niños y niñas socios de la Asociación de Amigos de la Casa de las Ciencias y para titulares de la Tarjeta Vente.

Volve unha nova edición de as Merendas no Aquarium Finisterrae
– O 28 de setembro abre o prazo de inscrición no teléfono 981 189 842 a partir das 8:30 horas, para as novas sesións que se celebrarán sábados e domingos.
– Pensadas para nenos e nenas de entre 4 e 13 anos, que realizarán unha actividade e despois merendarán chocolate con churros na cantina do Acuario.


As Merendas no Aquarium Finisterrae terán lugar os sábados e domingos ás 16.45 horas; a primeira sesión será o 17 de outubro. Os participantes de maior idade realizarán un taller de gyotaku, unha técnica de impresión para xerar un monotipo (gravado de impresión única) usando un peixe como matriz. Para os máis pequenos haberá un taller sobre cefalópdos e reciclaxe, no que aprenderán sobre estes animais mariños e crearán polbos e luras con materiais de refugallo.

Para participar nas Merendas é necesario reservar praza chamando, desde o luns 28 de setembro ao teléfono 981 189 842 a partir das 8:30 horas. Por chamada só poderán inscribirse tres nenos para o que é preciso ter os datos do menor, así como un número de teléfono do pai/nai/titor. Cada neno deberá abonar unha entrada reducida (4 euros) e recibirá unha invitación para merendar.

A actividade é gratuíta para os nenos e nenas socios da Asociación de Amigos da Casa das Ciencias e para titulares da Tarxeta Vente.


25 septiembre 2015

La Domus organiza talleres de robótica para escolares de Primaria y Secundaria

Ver nota completa: español | galego


– El plazo de preinscripción estará abierto de 8:00 a 14:00 el lunes 28 de septiembre en este formulario online

El «Club maker@domus» de tecnología robótica educativa se celebrará una vez a la semana a lo largo de un trimestre, entre el 6 de octubre y el 23 de diciembre. Los participantes realizarán un itinerario de aprendizaje en el área de la robótica educativa, pasando por diversos entornos de aprendizaje y herramientas digitales. Se organizan dos grupos, uno para estudiantes de Primaria y otro para Secundaria. A continuación se detalla en que trabajará cada uno de los clubes según las edades de los participantes.

– Club maker@domus I

Dirigido a escolares de 4º, 5º y 6º de Primaria, los participantes realizarán dos actividades:
- Mi primer robot: control de los motores y sensores del robot.
- Construye tu primer robot y aprende a programarlo. Habrá campeonatos y en la última sesión se realizará una exposición del proyecto realizado.

Se realizará los miércoles de 18:30 a 20:30 horas en la Domus, desde el miércoles 7 de octubre hasta el 23 de diciembre. El precio de la actividad es de 24,04 ? por participante (según ordenanza fiscal Nº 43. 6.1.2)

– Club maker@domus II
Dirigido a estudiantes de 1º, 2º, 3º y 4º de Secundaria que se iniciarán en distintas plataformas de robótica educativa y programación. Diseñarán un robot autónomo con motores y sensores. También aprenderán algoritmos de programación mediante un entorno gráfico.

Se realizará los martes de 18:30 a 20:30 horas en la Domus, desde lo 6 de octubre hasta el 22 de diciembre. El precio de la actividad es de 24,04 ? por participante (según ordenanza fiscal Nº 43. 6.1.2).

Inscripciones
Para participar hay que realizar una preinscripción a partir del lunes 28 de septiembre cubriendo este formulario online.

Sólo se admitirán los formularios de preinscripción que se reciban entre las 8:00 y las 14:00 horas del 28 de septiembre. Una vez confirmada la admisión, el solicitante abonará la actividad en las oficinas de la Domus, del 30 de septiembre al 2 de octubre, en horario de 9 a 14 horas.

Más información en el 981 189 840

Es una actividad en colaboración con la división tecnológica de aulaPlaneta.

A Domus organiza talleres de robótica para escolares de Primaria e Secundaria
– O prazo de preinscrición estará aberto de 8:00 a 14:00 o luns 28 de setembro neste formulario online

O «Club maker@domus» de tecnoloxía robótica educativa celebrarase unha vez á semana ao longo dun trimestre, entre o 6 de outubro e o 23 de decembro. Os participantes realizarán un itinerario de aprendizaxe na área da robótica educativa, pasando por diversas contornas de aprendizaxe e ferramentas dixitais.

Organízanse dous grupos, un para estudantes de Primaria e outro para Secundaria. A continuación detállase en que traballará cada un dos clubs segundo as idades dos participantes.

– Club maker@domus I
Dirixido a escolares de 4º, 5º e 6º de Primaria, os participantes realizarán dúas actividades:
- O meu primeiro robot: control dos motores e sensores do robot.
- Constrúe o teu primeiro robot e aprende a programalo. Haberá campionatos e na última sesión realizarase unha exposición do proxecto realizado.

Realizarase os mércores de 18:30 a 20:30 horas na Domus, desde o mércores 7 de outubro ata o 23 de decembro. O prezo da actividade é de 24,04 € por participante (segundo ordenanza fiscal Nº 43. 6.1.2)

– Club maker@domus II

Dirixido a estudantes de 1º, 2º, 3º e 4º de Secundaria que se iniciarán en distintas plataformas de robótica educativa e programación. Deseñarán un robot autónomo con motores e sensores. Tamén aprenderán algoritmos de programación mediante unha contorna gráfica.

Realizaranse os martes de 18:30 a 20:30 horas na Domus, desde o 6 de outubro ata o 22 de decembro. O prezo da actividade é de 24,04 € por participante (segundo ordenanza fiscal Nº 43. 6.1.2)

Inscricións
Para participar hai que realizar unha preinscrición a partir do luns 28 de setembro cubrindo este formulario online


Só se admitirán os formularios de preinscrición que se reciban entre as 8:00 e as 14:00 horas do 28 de setembro. Unha vez confirmada a admisión, o solicitante abonará a actividade nas oficinas da Domus, do 30 de setembro ao 2 de outubro, en horario de 9 a 14 horas.

Máis información no 981 189 840

É unha actividade en colaboración coa división tecnolóxica de aulaPlaneta.




24 septiembre 2015

El eclipse de Luna en el Planetario de la Casa de las Ciencias

Ver nota completa: español | galego


– Las sesiones de planetario de la Casa de las Ciencias, durante el fin de semana del 25 al 27 de septiembre, se complementarán con una breve explicación sobre el eclipse de Luna de la madrugada del lunes.

En la madrugada del próximo lunes 28 de septiembre, la Tierra se interpondrá entre la Luna y el Sol, proyectando su sombra sobre nuestro satélite. Se producirá así una eclipse total durante el que la Luna se oscurecerá notablemente y adquirirá un leve tono rojizo.

El máximo del eclipse tendrá lugar a las 4.47 (hora peninsular española), aunque la fase de totalidad se prolongará durante algo más de una hora.

Durante el viernes 25, sábado 26 y domingo 27, todas las sesiones de planetario se complementarán con una breve explicación del fenómeno, utilizando los recursos del planetario digital.

También en las sesiones gratuitas del último sábado de mes (26 de septiembre) del "Cielo para enterados" y del "Cielo del mes", se hablará de este eclipse total de Luna.

O eclipse de Lúa no Planetario da Casa das Ciencias
– As sesións de planetario da Casa das Ciencias, durante o fin de semana do 25 ao 27 de setembro, complementaranse cunha breve explicación sobre a eclipse de Lúa da madrugada do luns.

Na madrugada do próximo luns 28 de setembro, a Terra interpoñerase entre a Lúa e o Sol, proxectando a súa sombra sobre o noso satélite. Producirase así unha eclipse total durante a que a Lúa se escurecerá notablemente e adquirirá un leve ton avermellado.

O máximo da eclipse terá lugar ás 4.47 (hora peninsular española), aínda que a fase de totalidade prolongarase durante algo máis dunha hora.

Durante o venres 25, sábado 26 e domingo 27, todas as sesións de planetario complementaranse cunha breve explicación do fenómeno, utilizando os recursos do planetario dixital.

Tamén nas sesión gratuitas do último sábado de mes (26 de setembro) do "Ceo para enterados" e do "Ceo do mes", falarase deste eclipse total de Lúa.


23 septiembre 2015

El jueves 24 de septiembre comienzan las actividades del Aquarium Finisterrae dentro del programa europeo Sea for Society

Ver nota completa: español | galego


– Incluyen un taller de fotografía submarina impartido por David Doubilet.
– Del 24 de septiembre al 29 de noviembre tendrán lugar en A Coruña las actividades de movilización ciudadana del proyecto Sea for Society, liderado en España por el Aquarium Finisterrae.


Las actividades propuestas a desarrollar desde el Aquarium Finisterrae son:


- Desde el 24 de septiembre. Ciudad azul. Arte en la calle con los colectivos Basurama y Hábitat Social. Dos instalaciones artísticas en dos localizaciones –explanada del Parrote y diversos puntos del perímetro de la ciudad– explorarán la relación de A Coruña con el mar.

- Del 24 al 29 septiembre. Un día con las gentes del mar. Encuentros con profesionales del mar, oceanógrafos, perceberos, buceadoras y pescaderas, en dos centros escolares de Primaria y dos centros de Secundaria de A Coruña.

- 26 de septiembre. Safari fotográfico: A Coruña y el Mar. El fotógrafo coruñés Amador Lorenzo acompaña a 15 participantes en un recorrido en el que se visualiza el vínculo entre la ciudad y el mar, lonja, mercados, barrios de pescadores, comercios...

- 26 de septiembre. Revelaciones mareantes a la mesa de un bar. Un encuentro distendido con formato café-teatro en el que las biólogas del IEO Dolores Garabana y Paz Sampedro, y el actor Vicente Mohedano mostrarán cómo el océano influye en nuestras vidas en un diálogo concurrido y poco ortodoxo. En el Aquarium Finisterrae a las 19.30 horas.

- Del 24 de septiembre al 29 de noviembre. Arte azul. Encuentros artísticos en establecimientos del barrio de Pescadería que promueven la reflexión sobre el mar y su importancia en nuestras vidas.

- 13 de noviembre. Storytelling: reinos de coral e imperios de hielo. El fotógrafo de National Geographic David Doubilet hará un recorrido visual por las historias publicadas en las revistas. 19.30 horas, en la Domus.

- 14 de noviembre. Obradorio de fotografía submarina: ejecución, producción y edición de un reportaje Bajo el mar. Impartido por David Doubilet y Jennifer Hayes.

Sea for Society es un proyecto que reúne a un consorcio multidisciplinar de 21 socios de 11 países europeos, que representan institutos de investigación, agencias, museos de ciencia y acuarios, organizaciones de la sociedad civil, organizaciones no gubernamentales, instituciones de educación superior y redes de negocio. Su objetivo es implementar Planes de Acción de Movilización y Aprendizaje Mutua destinadas a cumplir el Objetivo 3 del capítulo "Ciencia en Sociedad" del Séptimo Programa Marco (FP7) de la Comisión Europea, referente a los recursos marinos, actividades interiores y desarrollo sostenible.

Estas actividades se enmarcan en el Festival Mar de Mares, un encuentro internacional de celebración y preservación del mundo marino, que se celebra en A Coruña entre el 24 de septiembre y el 29 de noviembre. Se trata de un festival multidisciplinar en el que tienen cabida exposiciones, talleres, intervenciones artísticas, encuentros y debates, cafés científicos, gastronomía, limpieza de playas, un mercado del mar, etc.


O xoves 24 de setembro comezan as actividades do Aquarium Finisterrae dentro do programa europeo Sea for Society
– Inclúen un taller de fotografía submarina impartido por David Doubilet.
– Do 24 de setembro ao 29 de novembro terán lugar na Coruña as actividades de mobilización cidadá do proxecto Sea for Society, liderado en España polo Aquarium Finisterrae.


As actividades propostas a desenvolver desde o Aquarium Finisterrae son:


- Desde o 24 de setembro. Cidade azul. Arte na rúa cos colectivos Basurama e Hábitat Social. Dúas instalacións artísticas en dúas localizacións –explanada do Parrote e diversos puntos do perímetro da cidade– explorarán a relación da Coruña co mar.

- Do 24 ao 29 setembro. Un día coas xentes do mar. Encontros con profesionais do mar, oceanógrafos, percebeiros, mergulladoras e pescadeiras, en dous centros escolares de Primaria e dous centros de Secundaria da Coruña.

- 26 de setembro. Safari fotográfico: A Coruña e o Mar. O fotógrafo coruñés Amador Lorenzo acompaña a 15 participantes nun percorrido no que se visualiza o vínculo entre a cidade e o mar, lonxa, mercados, barrios de pescadores, comercios…

- 26 de setembro. Revelacións mareantes á mesa dun bar. Un encontro distendido con formato café-teatro no que as biólogas do IEO Dolores Garabana e Paz Sampedro, e o actor Vicente Mohedano mostrarán como o océano inflúe nas nosas vidas nun diálogo concurrido e pouco ortodoxo. No Aquarium Finisterrae ás 19.30 horas.

- Do 24 de setembro ao 29 de novembro. Arte azul. Encontros artísticos en establecementos do barrio da Peixaría que promoven a reflexión sobre o mar e a súa importancia nas nosas vidas.

- 13 de novembro. Storytelling: reinos de coral e imperios de xeo. O fotógrafo de National Geographic David Doubilet fará un percorrido visual polas historias publicadas nas revistas. 19.30 horas, na Domus.

- 14 de novembro. Obradorio de fotografía submarina: execución, producción e edición dunha reportaxe Baixo o mar. Impartido por David Doubilet e Jennifer Hayes.

Sea for Society é un proxecto que reúne a un consorcio multidisciplinar de 21 socios de 11 países europeos, que representan institutos de investigación, axencias, museos de ciencia e acuarios, organizacións da sociedade civil, organizacións non gobernamentais, institucións de educación superior e redes de negocio. O seu obxectivo é implementar Plans de Acción de Mobilización e Aprendizaxe Mutua destinadas a cumprir o Obxectivo 3 do capítulo "Ciencia en Sociedade" do Sétimo Programa Marco (FP7) da Comisión Europea, referente aos recursos mariños, actividades interiores e desenvolvemento sostible.

Estas actividades enmárcanse no Festival Mar de Mares, un encontro internacional de celebración e preservación do mundo mariño, que se celebra na Coruña entre o 24 de setembro e o 29 de novembro. Trátase dun festival multidisciplinar no que teñen cabida exposicións, talleres, intervencións artísticas, encontros e debates, cafés científicos, gastronomía, limpeza de praias, un mercado do mar, etc.


10 septiembre 2015

Actividades de movilización ciudadana del proyecto europeo Sea for Society a través del Aquarium Finisterrae

Ver nota completa: español | galego


– Concluyen con un taller de fotografía submarina impartido por David Doubilet, el sábado 14 de noviembre.
– Estas iniciativas están enmarcadas en el Festival Mar de Mares que comienza del 23 de septiembre en A Coruña.


Del 23 de septiembre al 14 de noviembre tendrán lugar en A Coruña las actividades de movilización de ciudadanos del proyecto europeo Sea for Society, liderado en España por el Aquarium Finisterrae.

Las actividades propuestas a desarrollar desde el Acuario son:

- 23 de septiembre. Ciudad azul. Dos instalaciones artísticas en dos barrios de la ciudad que explorarán la relación de A Coruña con el mar.

- 24 al 29 septiembre. Un día con las gentes del mar. Encuentros con profesionales del mar en 2 centros escolares de Primaria y 2 centros de Secundaria de A Coruña.

- 26 de septiembre. Safari fotográfico: A Coruña y el Mar. Un fotógrafo local acompaña a 15 participantes en un recorrido en el que se visualice el vínculo entre la ciudad y el mar. Las imágenes se proyectarán en el Kiosco Alfonso el 3-4 de octubre.

- 26 de septiembre. Revelaciones mareantes a la mesa de un bar. Un encuentro distendido con formato café-teatro. 19.30 horas en el Aquarium.

- Octubre/noviembre. Arte azul. Encuentros artísticos en establecimientos del barrio de Pescadería que promueven la reflexión sobre el mar y su importancia en nuestras vidas.

- 13 de noviembre. Storytelling: reinos de coral e imperios de hielo. El fotógrafo de National Geographic David Doubilet hará un recorrido visual por las historias publicadas en las revistas. 19.30 horas, en la Domus.

- 14 de noviembre. Taller de fotografía submarina: ejecución, producción y edición de un reportaje bajo el mar. Impartido por David Doubilet y Jennifer Hayes. De 10 a 14 horas, y de 16 a 19 horas.

Sea for Society es un proyecto que reúne a un consorcio multidisciplinar de 21 socios de 11 países europeos, que representan a institutos de investigación, agencias, museos de ciencia y acuarios, organizaciones de la sociedad civil, organizaciones no gubernamentales, instituciones de educación superior y redes de negocio. Su objetivo es implementar Planes de Acción de Movilización y Aprendizaje Mutuo destinados a cumplir el Objetivo 3 del capítulo “Ciencia en Sociedad” del Séptimo Programa Marco (FP7) de la Comisión Europea, referente a los recursos marinos, actividades interiores y desarrollo sostenible.

Estas actividades se enmarcan en el Festival Mar de Mares, un encuentro internacional de celebración y preservación del mundo marino, que se celebra en A Coruña entre el 23 de septiembre y el 29 de noviembre.

Se trata de un festival multidisciplinar en el que tienen cabida exposiciones, talleres, intervenciones artísticas, encuentros y debates, cafés científicos, gastronomía, limpieza de playas o un mercado del mar.


Actividades de mobilización cidadá do proxecto europeo Sea for Society a través do Aquarium Finisterrae
– Conclúen cun taller de fotografía submarina impartido por David Doubilet, o sábado 14 de novembro.
– Estas iniciativas están enmarcadas no Festival Mar de Mares que comeza do 23 de setembro na Coruña.


Do 23 de setembro ao 14 de novembro terán lugar na Coruña as actividades de mobilización de cidadáns do proxecto europeo Sea for Society, liderado en España polo Aquarium Finisterrae.

As actividades propostas a desenvolver dende o Acuario son:

- 23 de setembro. Cidade azul. Dúas instalacións artísticas en dous barrios da cidade que explorarán a relación da Coruña co mar.

- 24 ao 29 setembro. Un día coas xentes do mar. Encontros con profesionais do mar en 2 centros escolares de Primaria e 2 centros de Secundaria da Coruña.

- 26 de setembro. Safari fotográfico: A Coruña e o Mar. Un fotógrafo local acompaña a 15 participantes nun percorrido no que se visualice o vínculo entre a cidade e o mar. As imaxes proxectaranse no Quiosco Alfonso o 3-4 de outubro.

- 26 de setembro. Revelacións mareantes á mesa dun bar. Un encontro distendido con formato café-teatro. 19.30 horas no Aquarium.


- Outubro/novembro. Arte azul. Encontros artísticos en establecementos do barrio de Peixaría que promoven a reflexión sobre o mar e a súa importancia nas nosas vidas.

- 13 de novembro. Storytelling: reinos de coral e imperios de xeo. O fotógrafo de National Geographic David Doubilet fará un percorrido visual polas historias publicadas nas revistas. 19.30 horas, na Domus.

- 14 de novembro. Taller de fotografía submarina: execución, produción e edición dunha reportaxe baixo o mar. Impartido por David Doubilet e Jennifer Hayes. De 10 a 14 horas, e de 16 a 19 horas.

Sea for Society é un proxecto que reúne a un consorcio multidisciplinar de 21 socios de 11 países europeos, que representan institutos de investigación, axencias, museos de ciencia e acuarios, organizacións da sociedade civil, organizacións non gubernamentais, institucións de educación superior e redes de negocio. O seu obxectivo é implementar Plans de Acción de Mobilización e Aprendizaxe Mutua destinados a cumprir o Obxectivo 3 do capítulo "Ciencia en Sociedade" do Sétimo Programa Marco (FP7) da Comisión Europea, referente aos recursos mariños, actividades interiores e desenvolvemento sostenible.

Estas actividades enmárcanse no Festival Mar de Mares, un encontro internacional de celebración e preservación do mundo mariño, que se celebra na Coruña entre o 23 de setembro e o 29 de noviembre. Trátase dun festival multidisciplinar no que teñen cabida exposicións, talleres, intervencións artísticas, encontros e debates, cafés científicos, gastronomía, limpeza de praias ou un mercado do mar.