11 abril 2016

La Domus acoge una jornada popular sobre ADN el domingo 24 de abril

[Ver nota en galego]



– Organizada con motivo del Día mundial del ADN, que se celebra el 25 de abril.
– Para participar es necesario tener más de 12 años y realizar una preinscripción antes de 20 de abril.


La Domus acogerá el próximo día 24 de abril la «Jornada popular sobre la molécula de la vida: el ADN», una acción didáctica y lúdica abierta a todos los públicos, para introducirse en el mundo de la genética y la base de la vida: el ADN.

Las personas participantes realizarán un recorrido guiado por la historia del descubrimiento del ADN, su composición y estructura, la información que contiene y sus posibles aplicaciones. Además, podrán construir un modelo tridimensional de un pequeño fragmento del ADN a escala, adaptado a cada grupo de edad, que podrán personalizar y llevar de recuerdo.

Inscripción
Para participar en esta actividad, que se organiza con la colaboración de DNA-Didactic, es necesario tener más de 12 años y realizar la preinscripción antes de 20 de abril enviando un correo electrónico a la dirección domus@casaciencias.org, (indicando en el asunto "Día del ADN"), con el nombre, edad y teléfono de contacto de la persona interesada y el turno a la que desea asistir.

Habrá dos turnos, una de mañana, de 11:30 a 13:30 h, y otra de tarde, de 16:30 a 18:30 horas. En cada una de ellas pueden participar un máximo de 20 personas.

El ADN es la vida; el resto sólo su consecuencia
De ahí que esta molécula, cuyo nombre auténtico es ácido desoxirribonucleico, es la única que tiene su celebración en el calendario anual. La fecha elegida es la que coincide con el día en el que Watson y Crick publicaron un artículo en el que desvelaban su estructura en forma de doble hélice. En la actualidad, todas aquellas ciencias y tecnologías que se fundamentan en los seres vivos (medicina, farmacia, veterinaria, agronomía, oceanografía, ecología, etc.) tienen como fundamento el ADN y su biotecnología. Y la comunidad científica ya dispone de herramientas para manipular el ADN; esta realidad está desafiando y condicionando los valores éticos y las leyes (derecho a la intimidad, selección de embriones humanos, clonación de organismos, etc).

A Domus acolle unha xornada popular sobre o ADN o domingo 24 de abril
– Organizado con motivo do Día mundial do ADN, que se celebra o 25 de abril.
– Para participar é necesario ter máis de 12 anos e realizar unha preinscrición antes do 20 de abril. 


A Domus acollerá o vindeiro día 24 de abril a “Xornada popular sobre a molécula da vida: o ADN”, una acción didáctica e lúdica aberta a todos os públicos, para introducirse no mundo da xenética e a base da vida: o ADN.

As persoas participantes realizarán un percorrido guiado pola historia do descubrimento do ADN, a súa composición e estrutura, a información que contén e as súas posibles aplicacións. Ademais, poderán construír un modelo tridimensional dun pequeno fragmento do ADN a escala, adaptado a cada grupo de idade, que poderán personalizar e levar de recordo.

Inscrición
Para participar nesta actividade, que se organiza coa colaboración de DNA-Didactic, é necesario ter máis de 12 anos e realizar a preinscrición antes do 20 de abril enviando un correo electrónico á dirección domus@casaciencias.org, (indicando no asunto ‘Día do ADN’), co nome, idade e teléfono de contacto da persoa interesada e a quenda á que desexa asistir.

Haberá dúas quendas, unha de mañá, de 11:30 a 13:30 h, e outra de tarde, de 16:30 a 18:30 horas. En cada una delas poden participar un máximo de 20 persoas.

O ADN é a vida; o resto só a súa consecuencia
Por iso é polo que esta molécula, cuxo nome auténtico é acedo desoxirribonucleico, é a única que ten a súa celebración no calendario anual. A data elixida é a que coincide co día no que Watson e Crick publicaron un artigo no que desvelaban a súa estrutura en forma de dobre hélice. Na actualidade, todas aquelas ciencias e tecnoloxías que se fundamentan nos seres vivos (medicamento, farmacia, veterinaria, agronomía, oceanografía, ecoloxía, etc.) teñen como fundamento o ADN e a súa biotecnoloxía. E a comunidade científica xa dispón de ferramentas para manipular o ADN; esta realidade está a desafiar e condicionar os valores éticos e as leis (dereito á intimidade, selección de embrións humanos, clonación de organismos, etc).