20 abril 2016

Descubre la ciencia que hay detrás de «Superman»

Ver nota completa: español | galego


– Vuelve el ciclo Spoiler Científico el sábado 23 de abril en la Domus a las 19:30 horas, con una charla sobre las películas de Superman.
– El astrofísico Borja Tosar y el periodista científico Xavi Fonseca hablarán de cómo Superman puede tener tanta fuerza o la repercusión que tendría en nosotros se nos visitara un extraterrestre como él.


La ciencia y el cine se vuelven a aliar en las nuevas sesiones del ciclo Spoiler Científico. La primera, el sábado 23 de abril en la Domus a las 19:30 horas con "La ciencia de Superman", que destripará todo lo que se esconde detrás del extraterrestre más famoso. El astrofísico Borja Tosar y el periodista científico Xavi Fonseca destriparán como de posibles son las extraordinarias características de Superman o como reaccionaríamos los humanos ante la visita de un ser cómo él.

Frecuencia mensual
Con una frecuencia mensual, la siguiente sesión de Spoiler Científico tendrá lugar en mayo para tratar "La ciencia de Star Wars", y en junio llegará "La ciencia de Contact".

Lugar: Domus. Ángel Rebollo, 91. A Coruña.
Día: Sábado, 23 de abril de 2016.
Hora: 19:30 horas.

Entrada libre hasta completar espacio.

Descobre a ciencia que hai detrás de «Superman»
– Volve o ciclo Spoiler Científico o sábado 23 de abril na Domus ás 19:30 horas, cunha charla sobre as películas de "Superman".
– O astrofísico Borja Tosar e o xornalista científico Xavi Fonseca falarán de como Superman pode ter tanta forza ou a repercusión que tería en nós se nos visitase un extraterrestre como el.


A ciencia e o cinema volven aliarse nas novas sesións do ciclo Spoiler Científico. A primeira, o sábado 23 de abril na Domus ás 19:30 horas con "A ciencia de Superman", que destripará todo o que se esconde detrás do extraterrestre máis famoso. O astrofísico Borja Tosar e o xornalista científico Xavi Fonseca destriparán como de posibles son as extraordinarias características de Superman ou como reaccionariamos os humanos ante a visita dun ser como el.

Frecuencia mensual
Cunha frecuencia mensual, a seguinte sesión de Spoiler Científico terá lugar en maio para tratar "A ciencia de Star Wars", e en xuño chegará "A ciencia de Contact".

Lugar: Domus. Ángel Rebollo, 91. A Coruña.
Día: Sábado, 23 de abril de 2016.
Hora: 19:30 horas.

Entrada libre ata completar espazo.


19 abril 2016

La Domus celebra un taller de introducción a la robótica

Ver nota completa: español | galego


– El plazo de inscripción se abre el miércoles 20 de abril.

Las personas participantes, niñas y niños de entre 6 y 12 años, podrán introducirse de forma divertida en la robótica, innovando, creando y trabajando en equipo. En el taller, impartido por Robotix Galicia, socio certificado de Lego Education, experimentarán con la fuerza y el movimiento, el equilibrio, la estabilidad y la flotación, aprendiendo ciencia y tecnología de forma lúdica.

El taller consta de 5 sesiones, los días 30 de abril, 7, 14, 21 y 28 de mayo, a las 16 y a las 17.30 horas.

Para participar hay que realizar una solicitud de inscripción a través de este formulario electrónico.
Sólo se admitirán las solicitudes de inscripción que se reciban entre las 9:00 y 15:00 horas del miércoles 20 de abril. Las personas admitidas recibirán confirmación a través de correo electrónico.

Las y los participantes deberán abonar la tasa de acceso al museo, que es de 1 euro. La actividad no tiene coste adicional.



A Domus celebra un taller de introdución á robótica
– O prazo de inscrición ábrese o mércores 20 de abril

As persoas participantes, nenos e nenas de entre 6 e 12 anos, poderán introducirse de forma divertida na robótica, innovando, creando e traballando en equipo. No taller, impartido por Robotix Galicia, socio certificado de Lego Education, experimentarán coa forza e o movemento, o equilibrio, a estabilidade e a flotación, aprendendo ciencia e tecnoloxía de forma lúdica.

O taller consta de 5 sesións, os días 30 de abril, 7, 14, 21 e 28 de maio, ás 16 e ás 17.30 horas.

Para participar hai que realizar unha solicitude de inscrición a través desde formulario electrónico. Só se admitirán solicitudes de inscrición que se reciban entre as 9:00 e 15:00 horas do mércores 20 de abril. As persoas admitidas recibirán confirmación a través de correo electrónico.

As e os participantes deberán abonar a taxa de acceso ao museo, que é de 1 euro. A actividade non ten custo adicional.


13 abril 2016

Nuevas sesiones de “Aventura con las focas”

Ver nota completa: español | galego


– El jueves 14 de abril, el plazo de preinscripción estará abierto de 9 a 15 horas en este formulario online.

El Aquarium Finisterrae propone una actividad especial de fin de semana llamada “Aventura con las focas”, una experiencia en la que se podrá participar en las tareas de preparación de la comida de las focas y en su alimentación. La actividad se celebrará sábados y domingos a las 11 horas, y está dirigida a niños y niñas mayores de 7 años, que deberán asistir con un adulto.

Para participar hay que preinscribirse previamente a partir del jueves 14 de abril a través de este formulario electrónico. Sólo se admitirán los formularios de preinscripción que se reciban entre las 9:00 y las 15:00 horas del 14 de abril.

Las personas inscritas deberán abonar solo el precio de entrada al Aquarium (excepto titulares de Tarjeta 20 y miembros de la Asociación de Amigos de la Casa de las Ciencias), ya que es una actividad sin coste adicional.



Novas sesións de "Aventura coas focas"
– O xoves 14 de abril, o prazo de preinscrición estará aberto de 9 a 15 horas neste formulario online.

O Aquarium Finisterrae propón unha actividade especial de fin de semana chamada “Aventura coas focas”, unha experiencia na que se poderá participar nas tarefas de preparación da comida das focas e na súa alimentación. A actividade celebrarase sábados e domingos ás 11 horas, e está dirixida a nenos e nenas maiores de 7 anos, que deberán asistir cun adulto.

Para participar hai que preinscribirse previamente a partir do xoves 14 de abril a través deste formulario electrónico.Só se admitirán os formularios de preinscrición que se reciban entre as 9:00 e as 15:00 horas do 14 de abril.

As persoas inscritas deberán abonar só o prezo de entrada ao Aquarium (excepto titulares de Tarxeta 20 e membros da Asociación de Amigos da Casa das Ciencias), xa que é unha actividade sen custo adicional.



11 abril 2016

La Domus acoge una jornada popular sobre ADN el domingo 24 de abril

Ver nota completa: español | galego


– Organizada con motivo del Día mundial del ADN, que se celebra el 25 de abril.
– Para participar es necesario tener más de 12 años y realizar una preinscripción antes de 20 de abril.


La Domus acogerá el próximo día 24 de abril la «Jornada popular sobre la molécula de la vida: el ADN», una acción didáctica y lúdica abierta a todos los públicos, para introducirse en el mundo de la genética y la base de la vida: el ADN.

Las personas participantes realizarán un recorrido guiado por la historia del descubrimiento del ADN, su composición y estructura, la información que contiene y sus posibles aplicaciones. Además, podrán construir un modelo tridimensional de un pequeño fragmento del ADN a escala, adaptado a cada grupo de edad, que podrán personalizar y llevar de recuerdo.

Inscripción
Para participar en esta actividad, que se organiza con la colaboración de DNA-Didactic, es necesario tener más de 12 años y realizar la preinscripción antes de 20 de abril enviando un correo electrónico a la dirección domus@casaciencias.org, (indicando en el asunto "Día del ADN"), con el nombre, edad y teléfono de contacto de la persona interesada y el turno a la que desea asistir.

Habrá dos turnos, una de mañana, de 11:30 a 13:30 h, y otra de tarde, de 16:30 a 18:30 horas. En cada una de ellas pueden participar un máximo de 20 personas.

El ADN es la vida; el resto sólo su consecuencia
De ahí que esta molécula, cuyo nombre auténtico es ácido desoxirribonucleico, es la única que tiene su celebración en el calendario anual. La fecha elegida es la que coincide con el día en el que Watson y Crick publicaron un artículo en el que desvelaban su estructura en forma de doble hélice. En la actualidad, todas aquellas ciencias y tecnologías que se fundamentan en los seres vivos (medicina, farmacia, veterinaria, agronomía, oceanografía, ecología, etc.) tienen como fundamento el ADN y su biotecnología. Y la comunidad científica ya dispone de herramientas para manipular el ADN; esta realidad está desafiando y condicionando los valores éticos y las leyes (derecho a la intimidad, selección de embriones humanos, clonación de organismos, etc).

A Domus acolle unha xornada popular sobre o ADN o domingo 24 de abril
– Organizado con motivo do Día mundial do ADN, que se celebra o 25 de abril.
– Para participar é necesario ter máis de 12 anos e realizar unha preinscrición antes do 20 de abril. 


A Domus acollerá o vindeiro día 24 de abril a “Xornada popular sobre a molécula da vida: o ADN”, una acción didáctica e lúdica aberta a todos os públicos, para introducirse no mundo da xenética e a base da vida: o ADN.

As persoas participantes realizarán un percorrido guiado pola historia do descubrimento do ADN, a súa composición e estrutura, a información que contén e as súas posibles aplicacións. Ademais, poderán construír un modelo tridimensional dun pequeno fragmento do ADN a escala, adaptado a cada grupo de idade, que poderán personalizar e levar de recordo.

Inscrición
Para participar nesta actividade, que se organiza coa colaboración de DNA-Didactic, é necesario ter máis de 12 anos e realizar a preinscrición antes do 20 de abril enviando un correo electrónico á dirección domus@casaciencias.org, (indicando no asunto ‘Día do ADN’), co nome, idade e teléfono de contacto da persoa interesada e a quenda á que desexa asistir.

Haberá dúas quendas, unha de mañá, de 11:30 a 13:30 h, e outra de tarde, de 16:30 a 18:30 horas. En cada una delas poden participar un máximo de 20 persoas.

O ADN é a vida; o resto só a súa consecuencia
Por iso é polo que esta molécula, cuxo nome auténtico é acedo desoxirribonucleico, é a única que ten a súa celebración no calendario anual. A data elixida é a que coincide co día no que Watson e Crick publicaron un artigo no que desvelaban a súa estrutura en forma de dobre hélice. Na actualidade, todas aquelas ciencias e tecnoloxías que se fundamentan nos seres vivos (medicamento, farmacia, veterinaria, agronomía, oceanografía, ecoloxía, etc.) teñen como fundamento o ADN e a súa biotecnoloxía. E a comunidade científica xa dispón de ferramentas para manipular o ADN; esta realidade está a desafiar e condicionar os valores éticos e as leis (dereito á intimidade, selección de embrións humanos, clonación de organismos, etc).


08 abril 2016

La Domus estrena la película en 3D "Pequeños gigantes"

Ver nota completa: español | galego


– Desde el 9 de abril, sábados y domingos a las 12:00, 13:00, 17:00 y 18:00. De lunes a viernes a las 17:00.

La sala de cine 3D de la Domus renueva su cartelera. Desde el sábado 9 de abril se proyecta la película "Pequeños gigantes", una aventura en tres dimensiones que revela la asombrosa vida de los animales más pequeños. Gracias a la fuerza inmersiva de la tecnología 3D, el público se siente transportado a un mundo en el que experimentará la titánica batalla de estas criaturas para sobrevivir.

Entre los protagonistas están una ardilla listada que vive en el bosque y un ratón del abrasador desierto de Arizona que deben luchar para sobrevivir cuando se encuentran solos por primera vez en su vida. Usando su ingenio, se convierten en los héroes de la película.

Sesiones
A partir del sábado 9 de abril, la programación del cine 3D de la Domus será la siguiente:
"Pequeños gigantes"
De lunes a viernes, a las 17 horas.
Sábados, domingos y festivos, a las 12, 13, 17 y 18 horas.

A Domus estrea a película en 3D "Pequenos xigantes"
– Sábados e domingos ás 12:00, 13:00, 17:00 e 18:00. De luns a venres ás 17:00.

A sala de cine 3D da Domus renova a súa carteleira. Desde o sábado 9 de abril proxéctase a película "Pequenos xigantes", unha aventura en tres dimensións que revela a asombrosa vida dos animais máis pequenos. Grazas á forza inmersiva da tecnoloxía 3D, o público séntese transportado a un mundo no que experimentará a titánica batalla destas criaturas para sobrevivir.

Entre os protagonistas están unha ardilla listada que vive no bosque e un rato do abrasador deserto de Arizona que deben loitar para sobrevivir cando se atopan sós por primeira vez na súa vida. Usando o seu enxeño, convértense nos heroes da película.

Sesións
A partir do sábado 9 de abril, a programación do cinema 3D da Domus será a seguinte:
"Pequenos xigantes"
De luns a venres, ás 17 horas.
Sábados, domingos e festivos, ás 12, 13, 17 e 18 horas.


Nuevas sesiones de la actividad "Viaje al centro del Aquarium"

Ver nota completa: español | galego


– El lunes 11 de abril se abre el plazo de preinscripción en este formulario online.

Vuelve la actividad que propone una visita guiada por la zona técnica del Aquarium Finisterrae, incluyendo instalaciones como el laboratorio, la cocina, las salas de filtración o las salas de cuarentena. Dirigida a personas mayores de 14 años, se celebrará sábados y domingos a las 12 horas.

Para participar hay que preinscribirse previamente a partir del lunes 11 de abril desde las 9 horas a través de este formulario electrónico.

Las personas inscritas deberán abonar sólo el precio de entrada al Aquarium (excepto titulares de Tarjeta 20 y miembros de la Asociación de Amigos de la Casa de las Ciencias), ya que es una actividad sin coste adicional.

Novas sesións da actividade "Viaxe ao centro do Aquarium"
– O luns 11 de abril ábrese o prazo de preinscrición neste formulario online.

Volve a actividade que propón unha visita guiada pola zona técnica do Aquarium Finisterrae, incluindo instalacións como o laboratorio, a cociña, as salas de filtración ou as salas de corentena. Dirixida a persoas maiores de 14 anos, celebrarase sábados e domingos ás 12 horas.

Para participar hai que inscribirse previamente a partir do luns 11 de abril desde as 9 horas a través deste formulario electrónico.

As persoas inscritas deberán abonar só o prezo de entrada ao Aquarium (excepto titulares de Tarxeta 20 e membros da Asociación de Amigos da Casa das Ciencias), xa que é unha actividade sen custo adicional.


07 abril 2016

Los Museos Científicos Coruñeses preparan una Monografía de Comunicación Científica sobre avispas asiáticas

Ver nota completa: español | galego


– Las personas pueden enviar sus preguntas sobre el tema a través de este formulario online, o dejando un escrito en la recepción de la Casa de las Ciencias, Domus o Aquarium Finisterrae.

La llegada de la primavera, con la elevación térmica que nos trae, hace que muchos animales despierten de su letargo invernal y comiencen una actividad que, en la mayor parte de los casos, está encaminada a la reproducción. Es el caso de la avispa asiática, una especie invasora que se está extendiendo por nuestro país y que el año pasado fue motivo de numerosas noticias y preocupaciones. Además de alarma ciudadana, su extensión causa perjuicios económicos y ambientales. Por eso en el campo ya se nota la preocupación de los apicultores, pues esta avispa exótica se alimenta principalmente de abejas melíferas, lo que está contribuyendo a castigar aún más este sector.

Pregúntanos antes del 20 de abril
Con la intención de responder a las inquietudes de los ciudadanos sobre este tema, los Museos Científicos inician la edición de una monografía. Para ello, solicitan la colaboración de todos aquellos que tengan algún interés, de manera que, quien desee participar, sólo tiene que hacer llegar a través de este formulario electrónico sus dos preguntas más importantes antes del 20 de abril.

También, si se desea, se podrán dejar por escrito en la recepción de cualquiera de los museos científicos (Aquarium, Domus y Casa de las Ciencias). Éste podría ser el caso, por ejemplo, de aquellos profesores que deseen introducir este tema en su aula y proponer a sus alumnos que escriban sus dos motivos de mayor interés.

Con esta nueva iniciativa se realizará la edición décimo cuarta de la serie de Monografías de Comunicación Científica, que se distribuye gratuitamente.

Os Museos Científicos Coruñeses preparan unha Monografía de Comunicación Científica sobre avespas asiáticas
– Os persoas poden enviar as súas preguntas sobre o tema a través deste formulario online, ou deixando un escrito na recepción da Casa das Ciencias, Domus ou Aquarium Finisterrae.

A chegada da primavera, coa elevación térmica que nos trae, fai que moitos animais esperten do seu letargo invernal e comecen unha actividade que, na maior parte dos casos, está encamiñada á reprodución. É o caso da avespa asiática, unha especie invasora que se está estendendo polo noso país e que o ano pasado foi motivo de numerosas noticias e preocupacións. Ademais da alarma cidadá, a súa extensión causa prexuízos económicos e ambientais. Por iso no campo xa se nota a preocupación dos apicultores, pois esta avispa exótica aliméntase principalmente de abellas melíferas, o que está a contribuír a castigar aínda máis este sector.

Pregúntanos antes do 20 de abril

Coa intención de responder as inquietudes dos cidadáns sobre este tema, os Museos Científicos inician a edición dunha monografía. Para iso, solicitan a colaboración de todos aqueles que teñan algún interese, de maneira que, quen desexe participar, só ten que facer chegar a través deste formulario electrónico as súas dúas preguntas máis importantes antes do 20 de abril.

Tamén, se se desexa, poderanse deixar por escrito na recepción de calquera dos museos científicos (Aquarium, Domus e Casa das Ciencias). Este podería ser o caso, por exemplo, daqueles profesores que desexen introducir este tema na súa aula e propoñer aos seus alumnos que escriban os seus dous motivos de maior interese.

Con esta nova iniciativa realizarase a edición décimo cuarta da serie de Monografías de Comunicación Científica, que se distribúe gratuitamente.


04 abril 2016

Conferencia en la Domus sobre los orígenes de la vida en la Tierra

Ver nota completa: español | galego


– El jueves 7 de abril, a las 19.30 horas.

Carlos Briones, investigador en el centro de Astrobiología (CSIC/INTA), hablará sobre “Los primeros pasos de la vida en la Tierra”, una charla en la que abordará algunas de las cuestiones que más nos intrigan: el origen del universo, la aparición de la vida en la Tierra y la de nuestra propia especie.

Carlos Briones es científico titular del CSIC en el departamento de Evolución Molecular del Centro de Astrobiología (CSIC-INTA, asociado a la NASA Astrobiology Institute), donde dirige un grupo que trabaja en los campos del origen de la vida, los virus con genoma de RNA y la bionanotecnología.

Domus. C/Ángel Rebollo, 91. A Coruña
Jueves 7 de abril a las 19.30 horas
Entrada gratuita hasta completar el espacio




















Conferencia na Domus sobre as orixes da vida na Terra
– O xoves 7 de abril, ás 19.30 horas.

Carlos Briones, investigador no centro de Astrobioloxía (CSIC/INTA), falará sobre “Los primeros pasos de la vida en la Tierra”, unha charla na que abordará algunhas das cuestións que máis nos intrigan: a orixe do universo, a aparición da vida na Terra e a de nosa propia especie.

Carlos Briones é científico titular do CSIC no departamento de Evolución Molecular do Centro de Astrobioloxía (CSIC-INTA, asociado á NASA Astrobiology Institute), onde dirixe un grupo que traballa nos campos da orixe da vida, os virus con xenoma de RNA e a bionanotecnoloxía.

Domus. R/Ángel Rebollo, 91. A Coruña
Xoves 7 de abril ás 19.30 horas
Entrada gratuíta ata completar espazo