19 mayo 2016

La ciencia de «Star Wars» en un nuevo Spoiler científico

Ver nota completa: español | galego


– El sábado 21 de mayo a las 19:30 en la Domus, el astrofísico Borja Tosar y el periodista científico Xavi Fonseca destripan una de las sagas más famosas.

La ciencia y el cine confluyen una vez más en el ciclo Spoiler Científico. El sábado 21 de mayo a las 19:30 contaremos en la Domus "La ciencia de Star Wars". El astrofísico Borja Tosar y el periodista científico Xavi Fonseca hablarán de los planetas que aparecen en la saga, la energía oscura del Universo o la viabilidad de las espadas láser.

A su lado habrá una réplica a tamaño real del robot R2D2, fabricada con material reciclado por un alumno de IES David Buján de Cambre, Eduardo Santos Pérez, en colaboración con el grupo de tecnología abierta Bricolabs.

Domus. Ángel Rebollo, 91. A Coruña.
Sábado, 21 de mayo de 2016, a las 19:30 horas.

Entrada libre hasta completar espacio.


A ciencia de «Star Wars» nun novo Spoiler científico
– O sábado 21 de maio ás 19:30 na Domus, o astrofísico Borja Tosar e o xornalista científico Xavi Fonseca destripan unha das sagas máis famosas.

A ciencia e o cinema conflúen unha vez máis no ciclo Spoiler Científico. O sábado 21 de maio ás 19:30 contaremos na Domus "A ciencia de Star Wars". O astrofísico Borja Tosar e o xornalista científico Xavi Fonseca falarán dos planetas que aparecen na saga, a enerxía escura do Universo ou a viabilidade das espadas láser.

Ao seu lado haberá unha réplica a tamaño real do robot R2D2, fabricada con material reciclado por un alumno de IES David Buján de Cambre, Eduardo Santos Pérez, en colaboración co grupo de tecnoloxía aberta Bricolabs.

Domus. Ángel Rebollo, 91. A Coruña.
Sábado, 21 de maio de 2016, ás 19:30 horas.

Entrada libre ata completar espazo.


18 mayo 2016

Convocados los XXIX Premios Prismas Casa de las Ciencias a la Divulgación Científica

Ver nota completa: español | galego


– El certamen distingue las mejores iniciativas de divulgación científica en las categorías de artículo periodístico, libro editado, radio, sitio web/redes sociales, texto inédito y vídeo, además del Prisma Especial del Jurado.
– El plazo de presentación de trabajos termina el 10 de septiembre, salvo para la modalidad de Libro editado que acaba el 1 de julio.


El Ayuntamiento de A Coruña abre el plazo de presentación de trabajos de los Premios Prismas Casa de las Ciencias a la Divulgación, que este año celebran su 29 edición. El certamen distingue a los proyectos más destacados del año que contribuyen a la mejor compresión de las ideas y procesos científicos. En esta edición se otorgarán los galardones en siete modalidades diferentes, según la naturaleza del proyecto, a través de las categorías artículo periodístico, libro editado, radio, sitio web/redes sociales, texto inédito y vídeo, así como el Prisma Especial del Jurado, que se concede a personas o instituciones que se significan por su contribución a la divulgación de la cultura científica.

El plazo de presentación de trabajos y candidaturas finalizará el 1 de julio en la modalidad de libros editados, mientras que el 10 de septiembre será el último día para las demás categorías. Los proyectos presentados podrán tratar sobre cualquier tema relacionado con las ciencias físicas y naturales, tanto en sus aspectos generales como en cualquiera de sus ramas o aplicaciones prácticas, incluidas las biografías de científicas y científicos o la historia de la ciencia.

Desde su primera convocatoria en el año 1988, se han presentado a los Premios 4.062 trabajos de divulgación científica, llegados de los cinco continentes, de los cuales 120 fueron reconocidos con Prismas de Bronce. En esta edición, se otorgarán los premios a las mejores iniciativas en un acto que tendrá lugar el sábado 12 de noviembre en la ciudad de A Coruña.

Para más información sobre el certamen y su recorrido a lo largo de los años, puede visitarse la página web de este premio, donde también están disponibles las bases de la XXIX edición.

Convocados os XXIX Premios Prismas Casa das Ciencias á Divulgación Científica
– O certame distingue as mellores iniciativas de divulgación científica nas categorías de artigo xornalístico, libro editado, radio, sitio web/redes sociais, texto inédito e vídeo, ademais do Prisma Especial do Xurado.
– O prazo de presentación de traballos termina o 10 de setembro, salvo para a modalidade de Libro editado que acaba o 1 de xullo.


O Concello da Coruña abre o prazo de presentación de traballos dos Premios Prismas Casa das Ciencias á Divulgación, que este ano celebran o súa 29 edición. O certame distingue aos proxectos máis destacados do ano que contribúen á mellor compresión das ideas e procesos científicos. Nesta edición outorgaranse os galardóns en sete modalidades diferentes, según a natureza do proxecto, a través das categorías artigo xornalístico, libro editado, radio, sitio web/redes sociais, texto inédito e vídeo, así como o Prisma Especial do Xurado, que se concede a persoas ou institucións que se significan pola súa contribución á divulgación da cultura científica.

O prazo de presentación de traballos e candidaturas finaliza o 1 de xullo na modalidade de libros editados, mentres que o 10 de setembro será o derradeiro día para as demais categorías. Os proxectos presentados podrán tratar sobre calquera tema relacionado coas ciencias físicas e naturais, tanto nos seus aspectos xerais como en calquera das súas ramas ou aplicacións prácticas, incluídas as biografías de científicas e científicos ou a historia da ciencia.

Desde a súa primeira convocatoria no ano 1988, presentáronse aos Premios 4.062 traballos de divulgación científica, chegados dos cinco continentes, dos cales 120 foron recoñecidos con Prismas de Bronce. Nesta edición, outorgaranse os premios ás mellores iniciativas nun acto que tendrá lugar o sábado 12 de novembro na cidade da Coruña.

Para máis información sobre o certame e o seu percorrido ao longo dos  anos, pode visitarse a páxina web deste premio, onde tamén están dispoñibles as bases desta XXIX edición.



13 mayo 2016

"Hablemos de ciencia y arte", en la Domus el miércoles 18 de mayo

Ver nota completa: español | galego


- Un encuentro con tres profesionales que hablarán sobre las relaciones entre las dos disciplinas.

Las intervenciones comenzarán con Clara Cerviño, con la charla Ilustrando (Con)Ciencia. Licenciada en Biología por la Universidade de Santiago de Compostela, cursó dos máster sobre biología marina en la Universidad de Barcelona. Posteriormente tuvo la oportunidad de especializarse en ilustración científica, área en la que realiza actualmente su tesis doctoral. Su obra "Cuculus canorus" fue finalista en la II edición del Premio Internacional de Il-lustraciència.

Despues será el turno José Manuel López Nicolás, que hablará sobre Entrelazamientos. López Nicolás es profesor titular del departamento de Bioquímica y Biología Molecular de la Universidad de Murcia. También es responsable do blog de divulgación científica SCIENTIA, Premio Bitácoras al Mejor Blog de Divulgación de la Ciencia de habla hispana en 2013, Premio ASEBIO a la divulgación científica de la Biotecnología en 2014, y Mención honorífica de los Premios Prisma en 2014, entre otros.

Para terminar intervendrá Deborah García Bello, con La Ciencia del Arte. Licenciada en Química por la Universidade da Coruña, actualmente está haciendo el doctorado en divulgación científica a través de la relación entre la ciencia y el arte contemporáneo. Fue galardonada con el Premio Bitácoras 2014 como mejor blog de ciencia nacional por DIMETILSULFURO.es.


18 de mayo, a las 19.30 horas
Domus, c/ Angel Rebollo 91. A Coruña
Entrada libre





"Falemos de ciencia e arte, na Domus o mércores 18 de maio

- Un encontro con tres profesionais que falarán sobre as relacións entre as dúas disciplinas.

As intervencións comerazán con Clara Cerviño, coa charla Ilustrando (Con)Ciencia. Licenciada en Bioloxía pola Universidade de Santiago de Compostela, cursou dous máster sobre bioloxía mariña na Universidade de Barcelona. Posteriormente tivo a oportunidade de especializarse en ilustración científica, área na que realiza actualmente a súa tese doutoral. A súa obra "Cuculus canorus" foi finalista na II edición do Premio Internacional de Il-lustraciència.

Despois será a quenda José Manuel López Nicolás, que falará sobre Entrelazamientos. López Nicolás é profesor titular do departamento de Bioquímica e Bioloxía Molecular da Universidad de Murcia. Tamén é responsable do blog de divulgación científica SCIENTIA, Premio Bitácoras ao Mellor Blog de Divulgación da Ciencia de fala hispana en 201, Premio ASEBIO á divulgación científica da Biotecnoloxía en 2014, e Mención de Honra dos Premios Prisma en 2014, entre outros.

Para rematar intervirá Deborah García Bello, con La Ciencia del Arte. Licenciada en Química pola Universidade da Coruña, actualmente está facendo o doutoramento en divulgación científica a través da relación entre a ciencia e a arte contemporánea. Foi galardoada co Premio Bitácoras 2014 como mellor blog de ciencia nacional por DIMETILSULFURO.es.


18 de maio, ás 19.30 horas
Domus, r/ Angel Rebollo 91. A Coruña
Entrada libre




05 mayo 2016

Observación del tránsito de Mercurio

Ver nota completa: español | galego


– El lunes 9 de mayo la Casa de las Ciencias, junto con la Agrupación Astronómica Ío, organizan una observación pública de este fenómeno astronómico de 13 a 19 horas.

El tránsito de Mercurio es un fenómeno que tiene lugar cuando Mercurio se interpone entre la Tierra y el Sol, de tal forma que el pequeño planeta tarda varias horas en cruzar de un lado a otro el disco solar.

El lunes 9 de mayo, si está despejado, habrá una ocasión para observar este fenómeno en el cielo, y la Casa de las Ciencias, junto con la Agrupación Astronómica Ío, organizan una observación pública de 13 a 19 horas.

El tránsito no debe mirarse a ojo descubierto (nos quemaríamos los ojos al cabo de pocos segundos mirando al Sol), y como el tamaño aparente de Mercurio es muy pequeño resultan inútiles los filtros o lentes especiales para ver eclipses. La Agrupación Astronómica Io instalará un telescopio equipado con un filtro solar cuya imagen se proyectará en una pantalla. Estos nos permitirá ver una imagen ampliada del Sol y evitar cualquier riesgo.




Observación do tránsito de Mercurio

– O luns 9 de maio a Casa das Ciencias, xunto coa Agrupación Astronómica Ío, organizan unna observación pública deste fenómeno astronómico de 13 a 19 horas.

O tránsito de Mercurio é un fenómeno que ten lugar cando Mercurio interponse entre a Terra e o Sol, de tal xeito que o pequeno planeta tarda varias horas en cruzar dun lado a outro do disco solar. O luns 9 de maio, se está despexado, haberá unha ocasión para observar este fenómeno no ceo, e a Casa das Ciencias, xunto coa Agrupación Astronómica Ío, organizan unha observación pública de 13 a 19 horas.

O tránsito non debe mirarse a ollo espido (queimariámosnos os ollos ao cabo de poucos segundos mirando ao Sol) e como o tamaño aparente de Mercurio é moi pequeno resultan inútiles os filtros ou lentes especiais para ver eclipses. A Agrupación Astronómica Io instalará un telescopio equipado cun filtro solar cuxa imaxe se proxectará nunha pantalla. Isto permitiranos ver unha imaxe ampliada do Sol e evitaranos calquera risco.