27 enero 2017

Viaje al centro del Aquarium

Ver nota completa: español | galego


- El martes 31 de enero se abre la preinscripción para las sesiones de febrero de 2017


Nuevas sesiones de la actividad que propone una visita guiada por la zona técnica del Aquarium Finisterrae, que incluye instalaciones como el laboratorio, la cocina, las salas de filtración o las salas de cuarentena. Dirigida a personas mayores de 14 años, se celebrará sábados y domingos a las 12 horas.

Para participar hay que preinscribirse a partir de las 10 horas del martes 31 de enero de 2017 a través de un formulario electrónico disponible en la dirección web https://goo.gl/forms/GpQVDIfNvhKKZA352

Las personas participantes deberán abonar solo el precio de entrada al Aquarium (excepto titulares de Tarjeta 20 y miembros de la Asociación de Amigos de la Casa de las Ciencias), ya que es una actividad sin coste adicional.





Viaxe ao centro do Aquarium

- O martes 31 de xaneiro abrese a preinscrición para as sesións de febreiro de 2017


Novas sesións da actividade que propón unha visita guiada pola zona técnica do Aquarium Finisterrae, que inclúe instalacións como o laboratorio, a cociña, as salas de filtración ou as salas de corentena. Dirixida a persoas maiores de 14 anos, celebrarase sábados e domingos ás 12 horas.

Para participar hai que preinscribirse a partir das 10 horas do martes 31 de xaneiro de 2017 a través dun formulario electrónico dispoñible na dirección web https://goo.gl/forms/GpQVDIfNvhKKZA352

As persoas participantes deberán abonar só o prezo de entrada ao Aquarium (excepto titulares de Tarxeta 20 e membros da Asociación de Amigos da Casa das Ciencias), xa que é unha actividade sen custo adicional.








22 enero 2017

El jueves 26 de enero se abre la preinscripción para las sesiones de febrero de “Aventura con las focas”

Ver nota completa: español | galego


- En esta convocatoria se ofrecen 80 plazas (10 participantes por día) para las sesiones que tendrán lugar los días 4, 5, 11, 12, 18, 19, 25 y 26 de febrero de 2017


El Aquarium Finisterrae propone una actividad especial de fin de semana llamada “Aventura con las focas”, una experiencia en la que se podrá participar en las tareas de preparación de la comida de las focas y en su alimentación. La actividad se celebrará sábados y domingos de febrero a las 11 horas, y está dirigida a niños y niñas mayores de 7 años, que deberán asistir con una persona adulta.

Para participar hay que preinscribirse el jueves 26 de enero a través de este formulario electrónico.

Solo se admitirán los formularios de preinscripción que se reciban entre las 10.00 y las 13:00 horas del 26 de enero.

Las personas inscritas deberán abonar solo el precio de entrada al Aquarium (excepto titulares de Tarjeta 20 y de la Asociación de Amigos de la Casa de las Ciencias), ya que es una actividad sin coste adicional.






O xoves 26 de xaneiro ábrese a preinscrición para as sesións de febreiro de “Aventura coas focas”

- Nesta convocatoria ofrécense 80 prazas (10 participantes por día) para as sesións que terán lugar os días 4, 5, 11, 12, 18, 19, 25 e 26 de febreiro de 2017


O Aquarium Finisterrae propón unha actividade especial de fin de semana chamada “Aventura coas focas”, unha experiencia na que se poderá participar nas tarefas de preparación da comida das focas e na súa alimentación. A actividade celebrarase sábados e domingos de febreiro ás 11 horas, e está dirixida a nenos e nenas maiores de 7 anos, que deberán asistir cunha persoa adulta.

Para participar hai que preinscribirse o xoves 26 de xaneiro a través deste formulario electrónico.

Só se admitirán os formularios de preinscrición que se reciban entre as 10.00 e as 13:00 horas do 26 de xaneiro.

As persoas inscritas deberán abonar só o prezo de entrada ao Aquarium (excepto titulares de Tarxeta 20 e da Asociación de Amigos da Casa das Ciencias), xa que é unha actividade sen custo adicional.







21 enero 2017

Los Museos Científicos impulsan la jornada de divulgación ‘Naukas Coruña 2017’, que se celebrará en el Teatro Rosalía el 25 de febrero

Ver nota completa: español | galego


- La actividad, de carácter gratuito a través de reserva, ofrecerá a lo largo de todo el día un total de nueve charlas, bajo el lema ‘La vida, el Universo y todo lo demás’


El teatro Rosalía de Castro acogerá el día 25 de febrero la jornada de charlas científicas 'Naukas Coruña 2017', que organizan los Museos Científicos Coruñeses junto con Naukas, y que en esta edición se presenta bajo el lema ‘La vida, el Universo y todo lo demás’

La sesión matutina dará comienzo a las 10.30 horas, con la charla 'Diez millones de años no son nada', a cargo de Mariano Santander, de la Universidad de Valladolid. A las 11.15 horas, la responsable de comunicación del proyecto Nanocosmos en el ICMM-CSIC, Natalia R. Zelmanovitch, y el astrofísico en el Instituto de Astrofísica de Andalucía Manuel González protagonizarán la ponencia 'Observando en distintas longitudes de onda: de lo visible y lo invisible'. A las 12.00 horas será el turno del director técnico de la Casa de las Ciencias, Marcos Pérez Maldonado, y la propuesta 'A astronomía como cha contan', que dará paso, a las 12.45 horas, a la intervención de Elena González Ferreiro, del Grupo de Física de Altas Energías de la Universidade de Santiago, bajo el título 'El universo de lo diminuto'. Ás 13.30 horas, la charla 'Curiosidade polo dark', de la escritora y filóloga Estíbaliz Espinosa cerrará la primera parte de la jornada.

Ya por la tarde, la sesión se retomará, desde las 16.30 horas, con Carlos Briones, del Centro de Astrobiología CSIC-INTA, con la propuesta 'El origen de la vida en la Tierra...O fuera de ella?'. A continuación, Daniel Marín, del equipo de Naukas, abordará 'La fascinante variedad de planetas extrasolares', a partir de las 17.15 horas, y a las 18.00 horas, Juan Ignacio Pérez, de la Cátedra de Cultura Científica de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU), hablará de 'Cultura y evolución humana'.

La última intervención de la jornada corresponderá al astrofísico y escritor Ignacio Santander, del Instituto de Ciencia de Materiales de Madrid (ICMM), con la propuesta Y después de nosotros, que?', a las 18.45 horas, que dará paso a la despedida y cierre.

La jornada, que tendrá carácter gratuito -pero que requiere registrarse- ofrecerá un total de nueve sesiones de carácter divulgativo, y estará conducida por el humorista Víctor Grande, que ejercerá de maestro de ceremonias.

En la actividad, organizada por el Ayunatmiento con Naukas, también colaboran la Escola de Imaxe e Son da Coruña y la Cátedra de Cultura Científica de la UPV/EHU.








Os Museos Científicos impulsan a xornada de divulgación ‘Naukas Coruña 2017’, que se celebrará no Teatro Rosalía o 25 de febreiro

- A actividade, de carácter gratuíto a través de reserva, ofrecerá ao longo de todo o día un total de nove charlas, baixo o lema ‘A vida, o Universo e todo o demais’


O teatro Rosalía de Castro acollerá o día 25 de febreiro a xornada de charlas científicas 'Naukas Coruña 2017', que organizan os Museos Científicos coruñeses xunto con Naukas, e que nesta edición se presenta baixo o lema 'A vida, o Universo e todo o demais'.

A sesión matutina dará comezo ás 10.30 horas, coa charla 'Dez millóns de anos non son nada', a cargo de Mariano Santander, da Universidade de Valladolid. As 11.15 horas, a responsable de comunicación do proxecto Nanocosmos no ICMM-CSIC, Natalia R. Zelmanovitch, e o astrofísico no Instituto de Astrofísica de Andalucía Manuel González protagonizarán a ponencia 'Observando en distintas lonxitudes de onda: do visible e o invisible'. As 12.00 horas será a quenda do director técnico de la Casa de las Ciencias, Marcos Pérez Maldonado, e a proposta 'A astronomía como cha contan', que dará paso, ás 12.45 horas, á intervención de Elena González Ferreiro, do Grupo de Física de Altas Enerxías da Universidade de Santiago, baixo o tíutulo 'O universo do diminuto'. Ás 13.30 horas, a charla 'Curiosidade polo dark', da escritora e filóloga Estíbaliz Espinosa pechará a primeira parte da xornada.

Xa pola tarde, a sesión retomarase, desde as 16.30 horas, con Carlos Briones, do Centro de Astrobiología CSIC-INTA, coa proposta 'A orixe da vida na Terra...Ou fóra dela?'. A continuación, Daniel Marín, do equipo de Naukas, abordará 'A fascinante variedade de planetas extrasolares', a partir das 17.15 horas, e ás 18.00 horas, Juan Ignacio Pérez, da Cátedra de Cultura Científica da Universidade do País Vasco (UPV/EHU), falará de 'Cultura e evolución humana'.

A última intervención da xornada corresponderá ao astrofísico e escritor Ignacio Santander, do Instituto de Ciencia de Materiales de Madrid (ICMM), coa proposta 'E despois de nós, que?', ás 18.45 horas, que dará paso á despedida e peche.

A xornada, que terá carácter gratuíto -pero que require rexistrarse- ofrecerá un total de nove sesións de carácter divulgativo, e estará conducida polo humorista Víctor Grande, que exercerá de mestre de cerimonias.

Na actividade, organizada polo Concello con Naukas, tamén colaboran a Escola de Imaxe e Son da Coruña e a Cátedra de Cultura Científica da UPV/EHU.






16 enero 2017

La Domus acoge el miércoles 18 de enero una conferencia sobre el riesgo cardiovascular tras la menopausia

Ver nota completa: español | galego


- La ponencia, de entrada libre, está organizada por CorBi Foundation y cuenta con la colaboración de los Museos Científicos Coruñeses


“Riesgo cardiovascular tras la menopausia. ¿Qué relevancia tiene y como prevenirlo? es el título de la charla que ofrecerá este miércoles 18, en la Domus, la Dra. Marisa Crespo-Leiro, responsable de la Unidad de Insuficiencia Cardíaca Avanzada y Trasplante Cardíaco del CHUAC. En la ponencia, la doctora expondrá como durante la menopausia se puede aumentar de peso, alterar los niveles de colesterol, e incrementar el riesgo de sufrir enfermedades cardiovasculares, y como el conocimiento de estos riesgos contribuye a establecer las medidas preventivas y terapéuticas para mejorar el pronóstico.

La conferencia, organizada por CorBi Foundation (Coruña Biomedical Institute Foundation), forma parte de la iniciativa CORBI CITIZEN SCIENCE, que cuenta con la colaboración de los Museos Científicos Coruñeses y del Museo Nacional de Ciencia y Tecnología

Charla: Riesgo cardiovascular tras la menopausia. ¿Qué relevancia tiene y cómo prevenirlo?
18 de enero, a las 19:00h
Domus (c/ Angel Rebollo 91) A Coruña

Entrada libre hasta completar aforo







A Domus acolle o mércores 18 de xaneiro unha conferencia sobre o risco cardiovascular tras a menopausa

A ponencia, de entrada libre, está organizada por CorBi Foundation e conta coa colaboración dos Museos Científicos Coruñeses


Risco cardiovascular tras a menopausa. ¿Qué relevancia ten e como previlo? é o título da charla que ofrecerá este mércores 18, na Domus, a Dra. Marisa Crespo-Leiro, responsable da Unidade de Insuficiencia Cardíaca Avanzada e Transplante Cardíaco do CHUAC. Na ponencia, a doutora expoñerá como durante a menopausa pódese aumentar de peso, alterar os niveis de colesterol, e incrementar o risco de sufrir enfermidades cardiovasculares, e como o coñecemento destes riscos contribúe a establecer as medidas preventivas e terapéuticas para mellorar o prognóstico.

O parladoiro, organizado por CorBi Foundation (Coruña Biomedical Institute Foundation), forma parte da iniciativa CORBI CITIZEN SCIENCE, que conta coa colaboración dos Museos Científicos Coruñeses e do Museo Nacional de Ciencia e Tecnoloxía

Charla: Riesgo cardiovascular tras la menopausia. ¿Qué relevancia tiene y cómo prevenirlo?
18 de xaneiro, ás 19:00h
Domus (r/ Angel Rebollo 91) A Coruña

Entrada libre ata completar a capacidade do auditorio.






13 enero 2017

“Mexillón de Galicia”, una exposición de fotografías de Xurxo Lobato en el Aquarium Finisterrae

Ver nota completa: español | galego


“Mexillón de Galicia” es un recorrido con diversas estaciones, tantas como eslabones de una larga cadena que comienza en las rocas, con la recogida de semilla, continúa en las bateas, donde el mejillón crecerá hasta su retirada, y finaliza en el mercado bajo múltiples presentaciones, todas ellas altamente saludables como corresponde a un alimento cultivado de forma totalmente natural.

La muestra, que está integrada por cincuenta fotografías y un audiovisual de tres minutos, ambos realizados por el fotógrafo Xurxo Lobato, forma parte de un proyecto concebido por la DOP Mexillón de Galicia para dar a conocer en Galicia, España y el mundo una marca como Mexillón de Galicia que representa una garantía de calidad y origen para el consumidor.

Con esta exposición se muestra qué es Mexillón de Galicia, y como en torno a un producto históricamente ligado a Galicia surgió una industria capaz de generar prosperidad. Un mérito que corresponde a las personas, a las mujeres y hombres que son los verdaderos artífices de que Mexillón de Galicia sea hoy una marca reconocida.

Viendo las imágenes el espectador podrá igualmente entender cómo a través de una actividad se da forma a una identidad, a una forma de ser, la de las personas que integran la gran familia de Mexillón de Galicia.

La muestra estará en el Aquarium Finisterrae de A Coruña hasta el 30 de marzo de 2017


“Mexillón de Galicia”, unha exposición de fotografías de Xurxo Lobato no Aquarium Finisterrae

“Mexillón de Galicia” é un percorrido con diversas estacións, tantas como elos dunha longa cadea que comeza nas rocas, coa recollida da semente, continúa nas bateas, onde o mexillón crecerá ata a súa retirada, e finaliza no mercado baixo múltiples presentacións, todas elas altamente saudables como corresponde a un alimento cultivado de forma totalmente natural.

A mostra, que está integrada por cincuenta fotografías e un audiovisual de tres minutos, ambos realizados polo fotógrafo Xurxo Lobato, forma parte dun proxecto concibido pola DOP Mexillón de Galicia para dar a coñecer en Galicia, en España e no mundo unha marca como Mexillón de Galicia que representa unha garantía de calidade e orixe para o consumidor.

Con esta exposición móstrase que é Mexillón de Galicia, e como ao redor dun produto historicamente ligado a Galicia xurdiu unha industria capaz de xerar prosperidade. Un mérito que corresponde ás persoas, ás mulleres e homes que son os verdadeiros artífices de que Mexillón de Galicia sexa hoxe unha marca recoñecida.

Vendo as imaxes o espectador poderá igualmente entender como a través dunha actividade dáse forma a unha identidade, a unha forma de ser, a das persoas que integran a gran familia de Mexillón de Galicia.

A mostra estará no Aquarium Finisterrae da Coruña ata o 30 de marzo de 2017