22 febrero 2017

La Domus recibe la visita del premio Nobel de Medicina Erwin Neher

Ver nota completa: español | galego


- Ofrecerá una conferencia el jueves 23 de febrero a las 19.30 horas

- La ponencia, de entrada libre, está organizada por CorBi Foundation y cuenta con la colaboración de los Museos Científicos


Erwin Neher, reconocido en 1991 con el premio Nobel en Fisiología o Medicina, hablará sobre “Canales de iones: su descubrimiento y su papel en farmacología y biomedicina.

Los trabajos e investigaciones de Neher, centrados en nuevos métodos para estudiar señales en células nerviosas, han sido fundamentales para el conocimiento actual de la estructura y función del sistema nervioso, tanto en la salud como en la enfermedad. Además, las técnicas experimentales que han desarrollado son, a día de hoy, imprescindibles para el desarrollo y la evaluación de nuevos y más eficaces fármacos destinados al tratamiento, no solo de enfermedades neurológicas, si no también cardiovasculares o del sistema endocrino.






A Domus recibe a visita do premio Nobel de Medicina Erwin Neher

- Ofrecerá unha conferencia o xoves 23 de febreiro ás 19.30 horas

- A ponencia, de entrada libre, está organizada por CorBi Foundation e conta coa colaboración dos Museos Científicos


Erwin Neher, recoñecido en 1991 co premio Nobel en Fisioloxía o Medicina, falará sobre “Canles de ións: o seu descubrimento e o seu papel en farmacoloxía e biomedicina”.

Os traballos e investigacións de Neher, centrados en novos métodos para estudar sinais en células nerviosas, foron fundamentais para o coñecemento actual da estrutura e función do sistema nervioso, tanto na saúde como na enfermidade. Ademais, as técnicas experimentais que desenvolveron son, a día de hoxe, imprescindibles para o desenvolvemento e a avaliación de novos e máis eficaces fármacos destinados ao tratamento, non só de enfermidades neurológicas, se non tamén cardiovasculares ou do sistema endocrino.










La Domus acoge el viernes 24 de febrero una charla sobre el libro ‘Los nativos digitales no existen’

Ver nota completa: español | galego


El acto comenzará a las 19.30 horas con una presentación breve a cargo de Susana Lluna y Javier Pedreira (Wicho), coordinadores del libro. A continuación, habrá una charla con el público moderada por Víctor Salgado, abogado especialista en internet y nuevas tecnologías.

Los nativos digitales no existen aborda la idea de como la presencia de ordenadores y otros dispositivos digitales en la vida de la juventud hizo pensar que no necesitan que nadie les enseñe a utilizarlos. Pero esto no es así, según defiende el libro, que señala un error considerar a estas generaciones competentes en el uso de la tecnología por el mero hecho de nacer con ella.

La entrada a este acto, que tendrá lugar en el auditorio de la Domus, es libre hasta comnpletar aforo.




A Domus acolle o venres 24 de febreiro unha charla sobre o libro ‘Los nativos digitales no existen’

O acto comezará ás 19.30 horas cunha presentación breve a cargo de Susana Lluna e Javier Pedreira (Wicho), coordinadores do libro. A continuación, haberá unha charla co público moderada por Víctor Salgado, avogado especialista en internet e novas tecnoloxías.

Los nativos digitales no existen aborda a idea de como a presenza de computadores e outros dispositivos dixitais na vida da mocidade fixo pensar que non necesitan que ninguén lles ensine a utilizalos. Pero isto non é así, segundo defende o libro, que sinala un erro considerar a estas xeracións competentes no uso da tecnoloxía polo mero feito de nacer con ela.

A entrada a este acto, que terá lugar no auditorio da Domus, é libre ata completar espazo.




21 febrero 2017

El jueves 23 de febrero se abre la preinscripción para las sesiones de marzo de “Aventura con las focas”

Ver nota completa: español | galego


- En esta convocatoria se ofrecen 80 plazas (10 participantes por día) para las sesiones que tendrán lugar los días 4, 5, 11, 12, 18, 19, 24 y 26 de marzo de 2017. Para facilitar que el mayor número de personas pueda acceder a la actividad, quienes ya obtuvieran plaza en alguna sesión del mes de febrero no podrán repetir en estas sesiones


El Aquarium Finisterrae propone una actividad especial de fin de semana llamada “Aventura con las focas”, una experiencia en la que se puede participar en las tareas de preparación de la comida de las focas y en su alimentación. La actividad se celebrará sábados y domingos a las 11 horas, y está dirigida a niños y niñas mayores de 7 años, que deberán asistir con una persona adulta.

Para participar hay que preinscribirse el jueves 23 de febrero a través de un formulario electrónico disponible en la dirección web https://goo.gl/forms/qqIPG2wfOniSigNJ2

Solo se admitirán los formularios de preinscripción que se reciban entre las 10.00 y las 13:00 horas del 23 de febrero.

Las personas que participen deberán abonar solo el precio de entrada al Aquarium (excepto titulares de Tarjeta 20 y de la Asociación de Amigos de la Casa de las Ciencias), ya que es una actividad sin coste adicional.





O xoves 23 de febreiro ábrese a preinscrición para as sesións de marzo de “Aventura coas focas”

- Nesta convocatoria ofrécense 80 prazas (10 participantes por día) para as sesións que terán lugar os días 4, 5, 11, 12, 18, 19, 24 e 26 de marzo de 2017. Para facilitar que o maior número de persoas poda acceder á actividade, quenes xa obtiveran praza nalgunha sesión do mes de febreiro non poderán repetir nestas sesións


O Aquarium Finisterrae propón unha actividade especial de fin de semana chamada “Aventura coas focas”, unha experiencia na que se poderá participar nas tarefas de preparación da comida das focas e na súa alimentación. A actividade celebrarase sábados e domingos ás 11 horas, e está dirixida a nenos e nenas maiores de 7 anos, que deberán asistir cunha persoa adulta.

Para participar hai que preinscribirse o xoves 23 de febreiro a través dun formulario electrónico dispoñible na dirección web https://goo.gl/forms/qqIPG2wfOniSigNJ2

Só se admitirán os formularios de preinscrición que se reciban entre as 10.00 e as 13:00 horas do 23 de febreiro.

As persoas que participen deberán abonar só o prezo de entrada ao Aquarium (excepto titulares de Tarxeta 20 e da Asociación de Amigos da Casa das Ciencias), xa que é unha actividade sen custo adicional.









16 febrero 2017

Comienzan las actividades del World Biotech Tour 2017 en A Coruña

Ver nota completa: español | galego


- Alumnos y alumnas de cinco centros educativos actuarán como embajadores y embajadoras, trabajando en el estudio y presentación de proyectos biotecnológicos

- La Domus acogerá el 21 y 22 de abril un festival en el que los y las embajadoras presentarán al público sus proyectos, y se celebrarán también talleres sobre biotecnología para todos los públicos


El World Biotech Tour es una iniciativa internacional de la Fundación Biogen, con el respaldo de la ASTC (Asociación de Centros de Ciencia y Tecnología con sede en Washington DC), que tiene como objetivo divulgar temas relacionados con la biotecnología en museos y centros de ciencia. La Domus es uno de los cinco centros de ciencia seleccionados en todo el mundo para desarrollar las actividades de este proyecto en 2017.

El programa arranca así ahora con los trabajos de los embajadores, trece alumnos y alumnas de cinco institutos gallegos que trabajarán en diversos proyectos de biotecnología, con la colaboración de empresas y entidades relacionadas con ese ámbito científico. Los centros escolares participantes son el IES Agra del Orzán (A Coruña), IES de Pastoriza (Arteixo), IES David Buján (Cambre), IES As Telleiras (Narón) y CPI dos Dices (Rois). Tendrán encuentros virtuales con estudiantes de los otros países participantes, y realizarán una presentación de sus trabajos al público en un festival que tendrá lugar en la Domus el 21 y 22 de abril. Un jurado valorará sus presentaciones y elegirá una para representar a la Domus en la Cumbre Mundial de Centros y Museos de Ciencia que tendrá lugar en Japón en noviembre de 2017.

La participación de la Domus en el World Biotech Tour 2017 fue anunciada durante el congreso anual de la ASTC el pasado mes de septiembre en Florida, EE.UU. Junto a la Domus fueron seleccionados el museo Copernicus de Varsovia, el Heureka de Finlandia, el Museu da Vida de Río de Janeiro, y el Sci-Bono Discovery Centre de Johannesburgo.





Comezan as actividades do World Biotech Tour 2017 na Coruña

- Alumnos e alumnas de cinco centros educativos actuarán como embaixadores e embaixadoras, traballando no estudo e presentación de proxectos biotecnolóxicos

- A Domus acollerá o 21 e 22 de abril un festival no que os e as embaixadoras presentarán ao público os seus proxectos, e celebraranse tamén talleres sobre biotecnoloxía para todos os públicos


O World Biotech Tour é unha iniciativa internacional da Fundación Biogen, co respaldo da ASTC (Asociación de Centros de Ciencia e Tecnoloxía con sede en Washington DC), que ten como obxectivo divulgar temas relacionados coa biotecnoloxía en museos e centros de ciencia. A Domus é un dos cinco centros de ciencia seleccionados en todo o mundo para desenvolver as actividades deste proxecto en 2017.

O programa comeza así agora cos traballos dos embaixadores, trece alumnos e alumnas de cinco institutos galegos que traballarán en diversos proxectos de biotecnoloxía, coa colaboración de empresas e entidades relacionadas con ese ámbito científico. Os centros escolares participantes son o IES Agra do Orzán (A Coruña), IES de Pastoriza (Arteixo), IES David Buján (Cambre), IES As Telleiras (Narón) e CPI dos Dices (Rois). Terán encontros virtuais con estudantes dos outros países participantes, e realizarán unha presentación dos seus traballos ao público nun festival que terá lugar na Domus o 21 e 22 de abril. Un xurado valorará as súas presentacións e elixirá unha para representar á Domus no Cume Mundial de Centros e Museos de Ciencia que terá lugar en Xapón en novembro de 2017.

A participación da Domus no World Biotech Tour 2017 foi anunciada durante o congreso anual da ASTC o pasado mes de setembro en Florida, EE.UU. Xunto á Domus foron seleccionados o museo Copernicus de Varsovia, o Heureka de Finlandia, o Museu da Vida de Río de Janeiro, e o Sci-Bono Discovery Centre de Johannesburgo.









09 febrero 2017

La OceanoSfera, el proyector esférico digital del Aquarium, presenta dos nuevos audiovisuales

Ver nota completa: español | galego


- La película ‘Loop’, producida por la NASA, presenta fenómenos que suceden a escala global, mientras que ‘Mr.Goodfish’ propone una reflexión sobre el consumo y pesca sostenible de especies marinas.

La sala Maremagnum del Aquarium Finisterrae contiene un espacio que acoge un elemento especial, la OceanoSfera, un proyector esférico digital de alta definición que hace posible un espectáculo único: observar la Tierra como se ve desde el espacio. En esta pantalla esférica se muestran simulaciones de fenómenos marinos, atmosféricos y oceanográficos a escala global, realizados con datos e imágenes de agencias internacionales de investigación oceanográfica. Desde esta semana, la OceanoSfera exhibe dos nuevos audiovisuales, LOOP y Mr. Goodfish, que se suman a los dos que ya había, Blue Planet y Frozen. El público podrá ver estas dos novedades, como es habitual en el espacio, en gallego, castellano o inglés.

LOOP está producida por la NASA y se basa en imágenes y datos científicos originales de esta famosa agencia. También incluye hermosas e imaginativas secuencias de vídeo especialmente diseñadas para ser mostradas en proyectores esféricos, así como refrescantes animaciones que ayudan a comunicar la ciencia de forma excitante, accesible y emocionalmente atractiva. La película presenta fenómenos que suceden a escala global, como la cinta transportadora oceánica, la circulación atmosférica y el ciclo del auga, así como principios generales que rigen la circulación y el equilibrio en nuestro planeta.

Mr. Goodfish es un programa dirigido al público infantil que muestra el impacto de la sobrepesca sobre el equilibrio ecológico del océano. Utiliza sencillas animaciones para ilustrar sobre el funcionamiento de la cadena trófica del mar, y como una presión pesquera excesiva puede llegar a romperla. El trabajo incide en la idea de que, para poder seguir consumiendo pescado en el futuro, necesitamos comenzar a pescar de un modo más sostenible en el presente. Mr. Goodfish está patrocinado por el programa europeo del mismo nombre (http://www.mrgoodfish.com/es), desrrollado por el Aquarium Finisterrae en colaboración con los acuarios de Nausicaa (Francia) y Génova (Italia) para promover el consumo sostenible de pescados y mariscos.






A OceanoSfera, o proxector esférico dixital do Aquarium, presenta dous novos audiovisuais

- A película ‘Loop’, producida pola NASA, presenta fenómenos que suceden a escala global, mentres que ‘Mr.Goodfish’ achega unha reflexión sobre o consumo e pesca sostible de especies mariñas.


A sala Maremagnum do Aquarium Finisterrae contén un espazo que acolle un elemento especial, a OceanoSfera, un proxector esférico dixital de alta definición que fai posible un espectáculo único: observar a Terra como se ve desde o espazo. Nesta pantalla esférica móstranse simulacións de fenómenos mariños, atmosféricos e oceanográficos a escala global, realizados con datos e imaxes de axencias internacionais de investigación oceanográfica. Desde esta semana, a OceanoSfera exhibe dous novos audiovisuais, LOOP e Mr. Goodfish, que se suman a os dous que xa había, Blue Planet e Frozen. O público poderá ver estas dúas novidades, como é habitual no espazo, en galego, castelán ou inglés.

LOOP está producida pola NASA e baséase en imaxes e datos científicos orixinais desta famosa axencia. Tamén inclúe fermosas e imaxinativas secuencias de vídeo especialmente deseñadas para ser mostradas en proxectores esféricos, así como refrescantes animacións que axudan a comunicar a ciencia de xeito excitante, accesible e emocionalmente atractivo. A película presenta fenómenos que suceden a escala global, como a cinta transportadora oceánica, a circulación atmosférica e o ciclo da auga, así como principios xerais que rexen a circulación e o equilibrio no noso planeta.

Mr. Goodfish é un programa dirixido ao público infantil que mostra o impacto da sobrepesca sobre o equilibrio ecolóxico do océano. Utiliza sinxelas animacións para ilustrar sobre o funcionamento da cadea trófica do mar, e como unha presión pesqueira excesiva pode chegar a rompela. O traballo incide na idea de que, para poder seguir consumindo peixe no futuro, necesitamos comezar a pescar dun modo máis sustentable no presente. Mr. Goodfish está patrocinado polo programa europeo do mesmo nome (http://www.mrgoodfish.com/ga), desenvolvido polo Aquarium Finisterrae en colaboración cos acuarios de Nausicaa (Francia) e Xénova (Italia) para promover o consumo sustentable de peixes e mariscos.










08 febrero 2017

La Domus acoge el sábado 11 de febrero una sesión de charlas con motivo del Día Internacional de la Mujer y la Niña en la Ciencia

Ver nota completa: español | galego


- La entrada a estas charlas es libre, hasta completar aforo

Con el objetivo de lograr el acceso y la participación plena y equitativa en la ciencia para las mujeres y las niñas, la igualdad de género y el empoderamiento, e 15 de diciembre de 2015 la Asamblea General de las Naciones Unidas proclamó el 11 de febrero de cada año como el Día Internacional de la Mujer y la Niña en la Ciencia.

Con este motivo, los Museos Científicos Coruñeses y la Universidade da Coruña organizan una jornada de actividades, que comenzarán por la mañana en el Centro Universitario de Riazor (Almirante Lángara s/n). A partir de las 11 horas, investigadoras de la UDC hablarán sobre la vida y los logros científicos de diversas pioneras en diferentes campos de la ciencia, como la matemática María Wonenburguer, la enfermera Florence Nightingale, la química y cristalógrafa Rosalind Franklin, la arquitecta Lina Bo Bardi, la bioquímica Esther M. Zimmer, o la matemática Augusta Ada King-Noel.

Por la tarde, en la Domus (c/ Ángel Rebollo 91), se celebrarán las siguientes charlas:

16:30 h. «Niñas y Aspiraciones Científicas en el Cine y la Tele», por Joana Magalhaes, doctora en Bioquímica y Biología molecular. Investigadora en el Grupo de Investigación en Reumatología CICA-INIBIC e CIBER-BBN.

17:00 h. «La informática también es cosa de mujeres», por Javier Pedreira «Wicho», responsable informático de los Museos Científicos Coruñeses y cofundador de Microsiervos.com

17:30 h. «La ciencia del arte, en femenino», por Deborah García Bello, química, divulgadora científica y autora de Dimetilsulfuro.es

18:00-19:00 h. «Mujeres en la ciencia», mesa redonda presentada por Deborah García Bello, con la participación de:

Joana Magalhaes, doctora en Bioquímica y Biología molecular e investigadora en INIBIC.

Mª Teresa Rodríguez Blas, doctora en Química, catedrática e investigadora en el Grupo de investigación Metales en Medio Ambiente y Medicina, UDC.

Estíbaliz Espinosa Río, escritora, con especial enfoque en la simbiosis entre Ciencia y Humanidades.

Ana Jesús López Díaz, Grupo de investigación Laboratorio de Aplicaciones Industriales do Láser, UDC.






A Domus acolle o sábado 11 de febreiro unha sesión de charlas con motivo do Día Internacional da Muller e a Nena na Ciencia

- A entrada a estas charlas é libre, ata completar espazo


Co obxectivo de lograr o acceso e a participación plena e equitativa na ciencia para as mulleres e as nenas, a igualdade de xénero e o empoderamento, o 15 de decembro de 2015 a Asemblea Xeral das Nacións Unidas proclamou o 11 de febreiro de cada ano como o Día Internacional da Muller e a Nena na Ciencia.

Con este motivo, os Museos Científicos Coruñeses e a Universidade da Coruña organizan unha xornada de actividades, que comezarán pola mañá no Centro Universitario de Riazor (Almirante Lángara s/n). A partir das 11 horas, investigadoras da UDC falarán sobre a vida e os logros científicos de diversas pioneiras en diferentes campos da ciencia, como a matemática María Wonenburguer, a enfermeira Florence Nightingale, a química e cristalógrafa Rosalind Franklin, a arquitecta Lina Bo Bardi, a bioquímica Esther M. Zimmer, ou a matemática Augusta Ada King-Noel.

Pola tarde, na Domus (r/ Angel Rebollo 91), celebraránse as seguintes charlas:

16:30 h. «Niñas y Aspiraciones Científicas en el Cine y la Tele», por Joana Magalhaes, doutora en Bioquímica e Bioloxía molecular. Investigadora no Grupo de Investigación en Reumatoloxía CICA-INIBIC e CIBER-BBN.

17:00 h. «La informática también es cosa de mujeres», por Javier Pedreira «Wicho», responsable informático dos Museos Científicos Coruñeses e cofundador de Microsiervos.com

17:30 h. «La ciencia del arte, en femenino», por Deborah García Bello, química, divulgadora científica e autora de Dimetilsulfuro.es

18:00-19:00 h. «Mujeres en la ciencia», mesa redonda presentada por Deborah García Bello, coa participación de:

Joana Magalhaes, doutora en Bioquímica e Bioloxía molecular e investigadora en INIBIC.

Mª Teresa Rodríguez Blas, doutora en Química, catedrática e investigadora no Grupo de investigación Metais en Medio Ambiente e Medicina, UDC.

Estíbaliz Espinosa Río, escritora, con especial enfoque na simbiose entre Ciencia e Humanidades.

Ana Jesús López Díaz, Grupo de investigación Laboratorio de Aplicaciones Industriales do Láser, UDC.